سیاست‌های ردیابی اپلیکیشن اپل در فرانسه و آلمان با اقدامات ضدتراست مواجه است

منابع به Axios گفتند که سازمان رقابت فرانسه احتمالاً به زودی تحقیقات ضد انحصاری در مورد اپل را در مورد شکایات مربوط به تغییرات سال 2021 در سیاست‌های ردیابی برنامه‌های آن انجام خواهد داد. […]

رگولاتور ضد انحصار آلمان هفته گذشته دریافت که این رفتار به این معنی است که اپل یک هدف قانونی برای اقدامات ویژه برای جلوگیری از سوء استفاده از تسلط بر بازار است.

اپل و رگولاتور از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کردند.

Axios گزارش می دهد که فرانسه قرار است تحقیقات خود را در مورد همین موضوع پیش ببرد.

این با معرفی شفافیت ردیابی برنامه تغییر کرد. اکنون توسعه دهندگان برنامه باید از شما بپرسند که آیا می خواهید این ردیابی را مجاز کنید. اگر نه بگویید (همانطور که اکثر مردم انجام می دهند)، برنامه ها مجاز به استفاده از این سیستم نیستند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

شکایت در مبدا تحقیقات توسط چهار گروه تبلیغاتی فرانسوی ثبت شده است.

تبلیغ‌کنندگان و پلت‌فرم‌های پشتیبانی‌شده از تبلیغات مانند فیس‌بوک اعتراض خود را به سیاست‌های ردیابی اپلیکیشن اپل ابراز کرده‌اند و شرکت کوپرتینویی اکنون با تحقیقات ضدتراست در این مورد در دو کشور اروپایی مواجه است.

عکس: Surasak_ch/Unsplash

پیش از این، اپل خوشحال بود که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد آزادانه از شناسه‌های ردیابی ناشناس برای پیوند دادن سرویس تبلیغات به بازدیدهای وب‌سایت استفاده کنند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تبلیغات شخصی سازی شده را در برنامه های خود بفروشند که درآمد بیشتری نسبت به تبلیغات عمومی ایجاد می کند.

به ویژه، اپل متهم به تضعیف پلتفرم های تبلیغاتی رقیب به منظور تقویت تجارت پیشنهادات تبلیغاتی خود در اپ استور است.

واکنش ضد تراست در آلمان و فرانسه

یک گزارش جدید می گوید که سازمان رقابت فرانسه شواهدی مبنی بر رفتار ضد رقابتی اپل در ردیابی اپلیکیشن ها پیدا کرده است که از نزدیک به دنبال یافته ای مشابه در آلمان است.

زمینه

Bundeskartellamt در حال بررسی قوانین ردیابی اپل و چارچوب شفافیت ردیابی برنامه در رویه دیگری است (نسخه مطبوعاتی 14 ژوئن 2022). به طور خاص، مقامات به این ظن اولیه نگاه می کنند که این قوانین می تواند به نفع پیشنهادات خود اپل باشد و/یا مانع دیگر شرکت ها شود.

متا، مالک فیس بوک و اینستاگرام به ویژه از این موضوع ناراحت شد و پیش بینی کرد که تغییر سیاست سالانه میلیاردها دلار برای او هزینه خواهد داشت. به طور خاص، او با این واقعیت که برنامه‌های خود اپل نیازی به درخواست مجوز ردیابی ندارند، مشکل دارد و به سازنده آیفون اجازه می‌دهد داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری کند که برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث در دسترس نیست.

تنظیم‌کننده‌های فرانسوی از صدور «بیانیه اعتراض» رسمی به طرف‌های درگیر در این پرونده در هفته آینده حمایت می‌کنند [which] گزارش خواهد کرد [both] گروه‌هایی که شکایت‌های اولیه را در مورد اقدامات اپل ارائه کردند و اپل، که مقامات در بررسی اولیه شکایاتی که دریافت کرده بود، شواهدی مبنی بر رفتار ضدرقابتی غیرقانونی پیدا کردند.