مشخصات و قیمت گوشی آیفون 14 پرو اپل Apple iPhone 14 Pro

اپل گویا برای رسیدن به این طراحی، از ضخیم‌تر کردن بدنه گوشی استفاده کرده است. پشت شیشه‌ای نیمه براق نیز دکمه‌های تنظیم صدا را به‌صورت گرد نشان داده است و ظاهرا به‌جای فولاد ضد زنگ استفاده شده در آیفون ۱۳ پرو مکس، از طرفین تیتانیومی استفاده شده است. چیزی که از آن مطمئن هستیم، این است که سری آیفون ۱۴ از یک تراشه جدید که احتمالا A16 نام دارد، استفاده خواهد کرد و به گفته راس یانگ، این تراشه از فرایند ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد.

مشخصات آيفون 14، عمر باتری و شارژ

طبق اعلام خود اپل، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در رنگ‌های آبی، قرمز، سفید، بنفش و مشکی عرضه خواهند شد. آیفون 14 پلاس با وزن 203 گرمی، حدود 30 گرم وزن بیش‌تری نسبت به آیفون 14 معمولی دارد. همچنین 9to5mac طول و عرض آن هم مقداری بیش‌تر است و ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.8 میلی‌متری دارد. آیفون سری 14 نیز به سیستم تشخیص تصادف نیز مجهز شده و قادر است در صورت خطر با مراکز اورژانسی تماس حاصل نماید.

نمایشگر آیفون 14

اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد فروش آیفون 14 در مشهد ممنوع است. تصور کنید؛ آن قدر کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین بالا خواهد رفت که فرق آن ها با تصاویر دنیای واقعی به سختی قابل تشخیص خواهد بود. فیلمی از صف طولانی مردم برای خرید آیفون 14 از دبی مال را در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

گوشی سامسونگ

مینگ چی کو، ادعا کرده است که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، هر کدام از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهند برد که نسبت به مدل های فعلی ۱۲ مگاپیکسلی، افزایش قابل توجهی محسوب می‌شوند. در عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس باز هم شاهد شکل و شمایل یکسانی در قسمت دوربین‌ها هستیم، اما اندازه‌ی لنزها بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. لنز اصلی در این مدل از 12 به 48 مگاپیکسل ارتقاء یافته که باعث می‌شود عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس حتی از قبل هم بهتر باشد. گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به دو بلندگوی استریو است که یکی در لبه پایینی و دیگری در لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است. اسپیکرها قادرند صدای بلند و واضحی تولید کنند، بعلاوه از قابلیت صدای فضایی نیز برخوردارند. این ویژگی هنگام تماشای محتوایی که از Dolby Atomos پشتیبانی می‌کند، لذت دوچندانی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

  • در واقع A16 لیتوگرافی 4 نانومتری دارد، یعنی قطعات درون آن با فاصله‌ای کمتر از 4 نانومتر از یکدیگر چاپ شده‌اند که این ظرافت ساخت هم باعث افزایش سرعت می‌شود و هم مصرف شارژ بهینه‌تری را هم به همراه دارد.
  • در واقع این گوشی از تراشه انحصاری و فوق‌العاده قدرتمند A16 bionic استفاده خواهد کرد که مسلماً از چیپست A15 که در سری قبلی آیفون‌ها و البته نسخه‌های پایه این سری بکار گرفته شده، سرعت و قدرت بیشتری خواهد داشت و عملکرد بهینه‌تری دارد.
  • اپل امسال از یک دوربین جدید 48 مگاپیکسلی ساخت سونی استفاده کرده است که با ترکیب پیکسل‌های عکس، می‌تواند عکس‌های 12 مگاپیکسلی بهتری در محیط‌های کم نور داشته باشد.

جی پلاس، جدیدترین لیست قیمت گوشی‌های اپل آیفون امروز دوشنبه 28 شهریورماه 1401 در بازار تهران منتشر شد. تراشه A16 مجهز شده به پردازنده‌ای 6 هسته‌ای که متشکل می‌شود از دو هسته Avalanche با فرکانس 3.46 گیگاهرتز و 4 هسته Blizzard که میزان فرکانس آن هنوز مشخص نیست. برای پردازنده گرافیکی نیز اپل از پردازنده اختصاصی خود استفاده کرده که متشکل از 5 هسته می‌شود و وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی را به عهده خواهد داشت. آیفون 14 پرو نیز مانند سایر مدل‌های سری به سیستم عامل iOS 16 مجهز می‌شود که درواقع سیستم عامل اختصاصی اپل برای سری گوشی‌های آیفون است. اپل برای آیفون 14 پرو به سراغ تراشه‌ای جدید به نام A16 بیونیکی رفته که از پردازنده‌هایی به مراتب توانمندتر نسبت به A15 برخوردار شده است. اپل می‌گوید پردازنده مرکزی تراشه جدید این شرکت در مقایسه با تراشه‌های رقیب تا 40 درصد سریع‌تر است و این یعنی A16 توانمندترین تراشه‌ای محسوب می‌شود که برای گوشی‌های هوشمند ساخته و استفاده می‌شود.