درآمد سه ماهه دوم سال 2023 اپل با وجود کاهش درآمد، شاهد افزایش 4 درصدی سهام است

جیسون اسنل کار شگفت انگیز همیشگی خود را انجام داده است که همه آن را در یک نگاه قابل مشاهده می کند. بنابراین بیایید نگاهی به روند درآمد سال به سال بر اساس دسته بندی محصول بیاندازیم.

مدیر مالی لوکا ماستری همچنین به سرمایه گذاران هشدار داد که شرکت انتظار کاهش مشابهی در سه ماهه بعدی را دارد و تحلیلگران از این پیش بینی بدبینانه حمایت کردند، بنابراین سرمایه گذاران انتظار کاهش 5 درصدی درآمد را داشتند. واقعیت خیلی بد نبود، در منفی 3٪.

درآمد سه ماهه دوم اپل در سال 2023 بیش از انتظارات بود

با نگاهی به آینده، اپل انتظار دارد سه ماهه جاری مشابه سه ماهه دوم مالی باشد، که باز هم عمدتاً به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و نرخ مبادله ارز است. Maestri همچنین گفت که سه ماهه ژوئن مقایسه سختی خواهد بود، به دلیل عرضه آیفون SE جدید و iPad Air.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

بسیار خوب، رشد 2 درصدی از روزهای سردرگم 50 درصد + ممکن است زیاد به نظر نرسد. اما رسیدن هر رشد در این شرایط چشمگیر است و ثبت یک رکورد سه ماهه جدید حتی بیشتر از آن. به ویژه این خبر است که احتمالاً تحلیلگران و سرمایه گذاران را تحت تأثیر قرار داده است.

باز هم، نسبت به روزهای پر هیاهو سال 2021 و اوایل سال 2022، کمتر دراماتیک است، اما این هنوز هم بالاترین رقم را نشان می دهد.

اگرچه اپل هنوز به رشد سال به سال بازنگشته است، اما در مسیر درست و با سرعتی بهتر از آنچه انتظار می رفت بازمی گردد.

همچنین خبرهای خوبی در بخش تجزیه و تحلیل محصول وجود داشت…

برنده و بازنده

در طول سه ماهه مارس، ما همچنان با باد مخالف ارز مواجه بودیم که بیش از 500 واحد پایه را تحت تأثیر قرار داد، و همچنین چالش‌های ادامه‌دار مرتبط با محیط اقتصاد کلان. در نتیجه، درآمد سالانه 3 درصد کاهش داشت، در حالی که با نرخ ثابت ارز، ما در کل و در اکثر بازارهایی که دنبال می‌کنیم، افزایش داشتیم.

تصویر iPad کمتر زیبا بود – این بدترین سه ماهه از سال 2020 است.

ابزارهای پوشیدنی تقریباً صاف بودند، فقط 1٪ کاهش داشتند، در حالی که خدمات به رشد به ظاهر اجتناب ناپذیر خود ادامه دادند.

بیایید انتظارات تحلیلگران را با اعداد درآمد و سود هر سهم دیروز مقایسه کنیم:

اجماع تحلیلگران نتایج فعلی تفاوت
درآمد 92.96 میلیارد دلار 94.8 میلیارد دلار + 1.84 میلیارد پوند
PES 1.43 دلار 1.52 دلار + 0.09 یورو

به نظر می رسد سرمایه گذاران نیز همین فکر را می کنند، زیرا قیمت سهام در زمان نگارش مقاله بیش از 4 درصد افزایش یافته است.

تهیه گزارش از نتایج دیروز

بقیه نمودارهای شش رنگ را اینجا ببینید.

با این حال، حتی در اینجا، ارزش دلار است که بزرگترین دشمن اپل بوده است. تیم کوک مدیر عامل شرکت توضیح داد که بدون در نظر گرفتن تغییرات نرخ ارز، درآمد افزایش می یافت:

در نگاه اول، درآمد مک بسیار بد به نظر می رسد، تقریبا یک سومین سال نسبت به سال کاهش یافته است. اما این را البته باید در زمینه تقاضا برای اولین مکینتاش سیلیکون اپل دید که شاهد افزایش 70 درصدی درآمد آنها بود!

دو سه ماهه اول سال گذشته نیز شاهد رشد مناسبی بودیم، بنابراین اصلاً تعجب آور نیست که شاهد ارتقاء و سوئیچ ویندوز کمتر در این مرحله باشیم.

عکس وانس پالری/Unsplash

گزارش درآمد سه ماهه دوم سال 2023 اپل دیروز نشان داد که این شرکت شاهد کاهش درآمد نسبت به سال گذشته بوده است. اما در حالی که ممکن است خبر بدی به نظر برسد، جزئیات تصویر بهتری را نشان می دهد.

سیب قبلی یک چهارم خیلی سخت بود درآمد 5 درصد و سود 13 درصد کاهش یافت و دو رقمی شد.

بنابراین، در کوتاه مدت شاهد بازگشت به رشد نخواهیم بود، اما سرمایه گذاران راضی به نظر می رسند، و اپل با اعلام – همانطور که انتظار می رفت – 90 میلیارد دلار خرید سهام خود را به آینده این شرکت اعلام کرده است.

غیرمنتظره نبود: اپل در سه ماهه اول سال 2023 با محدودیت های عرضه قابل توجهی مواجه شد که عمدتاً بر آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس تأثیر می گذاشت. این شرکت حتی مجبور شد در ماه نوامبر بیانیه ای برای سرمایه گذاران صادر کند و هشدار دهد که عرضه آیفون 14 پرو کمتر از حد انتظار خواهد بود.