آیفون 13 به دلیل کمبود عرضه، ارزش خود را بهتر از آیفون های قبلی حفظ می کند

تحقیقات SellCell نشان می دهد که استهلاک آیفون 13 19.1 درصد کمتر از استهلاک سری آیفون 11 در ماه های اول و دوم است. علاوه بر این، سری آیفون 13 نه تنها مقدار زیادی از ارزش خود را حفظ کرده است، زیرا برخی از مدل‌ها پس از افت اولیه پس از عرضه، بازیابی ارزش خود را داشته‌اند.

می توانید گزارش کامل را بخوانید اینجا. آیا توانستید آن را دریافت کنید آیفون 13 از نو؟ آیا قصد انجام این کار را دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

در مورد آیفون 14 آینده، SellCell معتقد نیست که این مدل ها به اندازه نسل فعلی ارزش خود را حفظ کنند:

مطابق با SellCellپس از یک و دو ماه، آیفون 13 تا 50 درصد کمتر از آیفون 12 ارزش خود را از دست داد. همچنین، آیفون 13 دو ماه پس از عرضه کمترین میزان استهلاک را نسبت به سایر نسل‌های آیفون تجربه کرد و تنها 25.5 درصد کاهش یافت.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سطح استهلاکی که آیفون 13 را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نصف آیفون 12 است. این تحقیقات نشان می‌دهد که اگرچه تلفن‌های اپل به طور کلی از هر برند دیگری با ارزش‌تر هستند، اما این یک “استهلاک استثنایی کم” است.

از سوی دیگر، آیفون 13 مینی ارزش متوسط ​​را در هر سه گوشی از دست داد. فقط مدل 512 گیگابایتی 4 درصد ارزش خود را بازیافت. مدل های 256 و 128 گیگابایتی به ترتیب 7.5 درصد و 5 درصد از دست می دهند.

این تاخیرها البته ناخوشایند هستند. با این حال، اثر موج دار چنین شکست هایی ناگزیر افزایش تقاضا برای محصول مورد نظر است. این بدان معناست که آیفون 13 در دو ماه اول پس از عرضه، در مقایسه با مدل های قبلی، بهترین حفظ ارزش را داشته است. نه فقط یک خبر عالی برای اپل، بلکه یک خبر عالی برای کسانی که در زمان عرضه گوشی دریافت کردند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

آیا این روند کاهشی آهسته می تواند برای عرضه های بعدی آیفون ادامه یابد؟ خوب، شاید نه. اگر بحران قطعات تا سال 2022/2023 ادامه پیدا نکند، به احتمال زیاد اپل گوشی های کافی برای اطمینان از تامین تقاضا پس از عرضه آیفون 14 خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، بعید است که دوباره شاهد این نرخ پایین کاهش ارزش باشیم. نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم، اما کمبود تراشه و بحران بهداشت جهانی شرایط منحصربه‌فردی هستند که (همه امیدواریم) دیگر هرگز شاهد آن نباشیم.

این گزارش همچنین به درک آنچه که تحلیلگران می گویند که اپل مدل مینی دیگری نمی سازد کمک می کند زیرا آنها اصلاً فروش خوبی ندارند.

مدل‌های گران‌قیمت همچنان ارزش خود را حفظ کرده یا دوباره به دست آورده‌اند، با آیفون 13 پرو مکس 1 ترابایتی که 1.4 درصد، نسخه 512 گیگابایتی 1.7 درصد از قیمت راه‌اندازی خود را پس می‌گیرد و نسخه 128 گیگابایتی 1.8 درصد بازیابی قابل‌توجهی را ثبت کرده است. مدل 256 گیگابایتی بدون تغییر باقی ماند و 18.3 درصد از ارزش خود را در ماه اول از دست داد و ارزش خود را در ماه دوم حفظ کرد.

یکی از دلایل طبق تحقیقات، کمبود چیپس است. از آنجایی که خرید آیفون‌های جدید برای مشتریان سخت بود، قیمت‌های آن‌ها همچنان بالاتر بود زیرا هنوز افرادی هستند که سعی می‌کنند آیفون‌های جدید را تهیه کنند: