اینتل می گوید که TSMC سازنده تراشه اپل باید پول CHIPS کمتری دریافت کند

دوم، شرکت آمریکایی AMD از موضع TSMC پشتیبانی می کند. این به این دلیل است که این دو شرکت شریک هستند و AMD به توانایی اینتل برای رفع نیازهای خود اطمینان ندارد.

اول، TSMC پیشرفته‌ترین تراشه‌ها را می‌سازد، با تردیدهایی که اینتل می‌تواند از پس آن بربیاید. از آنجایی که صندوق قرار است آخرین فناوری را در اولویت قرار دهد، این به TSMC یک مورد قوی برای اولویت می دهد.

آقای تامپسون از اینتل از اظهار نظر در مورد ایمیل خودداری کرد. اما او از استراتژی «سرمایه هوشمند» بیان شده توسط پاتریک گلسینگر، مدیر کل اینتل، که بر ساخت پوسته‌های کارخانه و سپس سرمایه‌گذاری برای تجهیز آنها بر اساس تقاضای بازار تأکید داشت، دفاع کرد.

انتظار داشته باشید این بحث برای مدتی ادامه یابد…

شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه آگوست به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود.

قانون چیپس یک سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری دولت برای تشویق شرکت های آمریکایی و خارجی برای ایجاد کارخانه های تراشه در آمریکا با تمرکز ویژه بر تراشه های پیشرفته تر است. این برنامه کمک مالی به عنوان “بزرگترین سرمایه گذاری در سیاست صنعتی ایالات متحده در 50 سال گذشته” توصیف شده است.

سوم، TSMC تراشه های پیشرفته ای را برای ارتش ایالات متحده تولید می کند.

TSMC، به طور طبیعی، مخالف است.

اینتل در جلساتی با مقامات دولتی و در یک پرونده عمومی، میزان پول مالیات دهندگان را که باید به رقبای خود که مقر اصلی آن در خارج از کشور است تعلق گیرد، با این استدلال که نوآوری های آمریکایی و سایر مالکیت های معنوی می تواند از کشور خارج شود، سوال کرده است.

در نهایت، این نگرانی وجود دارد که اینتل پول را بگیرد و کارخانه‌هایی بسازد… که بعد خالی می‌مانند. AMD وزن خود را به این موقعیت وام داد که این یک اتلاف بیهوده پول است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

آلن تامپسون، معاون روابط دولت ایالات متحده در اینتل، می گوید: «مالکیت معنوی ما اینجاست، و بی اهمیت نیست». ما قهرمان ایالات متحده هستیم.»

تصویر: اینتل

اپل به لابی کردن یارانه برای کارخانه تحت قانون CHIPS کمک کرد، زیرا این کارخانه تراشه های سری A و سری M را برای محصولات این شرکت تولید خواهد کرد – اما نه جدیدترین.

اینتل خواهان کاهش یارانه برای TSMC سازنده تراشه اپل است

TSMC، که در مسیر دریافت یارانه برای کارخانه خود در آریزونا قرار دارد، به این استدلال واکنش نشان داد و گفت که تخصیص پول نقد توسط دفتر مرکزی شرکت، استفاده کارآمد از پول نقد نیست.

قانون چیپس

THE نیویورک تایمز گزارش می دهد که اینتل در حال بحث بر سر اولویت در هنگام پرداخت پول است.

AMD نوشت: “هر تأسیساتی که کمک فدرال دریافت می کند باید پس از اتمام ساخت و ساز عملیاتی شود.” تسهیلاتی که برای افزایش تقاضا بیکار می‌ماند یا ذخیره می‌شود باید فوراً تمام بودجه فدرال را از دست بدهد.»

TSMC که راه را برای سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در دو کارخانه پیشرفته در آریزونا هموار کرد، در پرونده خود پاسخ داد که “رفتار ترجیحی بر اساس محل دفتر مرکزی یک شرکت” یک گزینه نیست. استفاده موثر یا کارآمد از پول ایالات متحده.

اینتل استدلال کرده است که به‌عنوان یک شرکت آمریکایی، طبق قانون تراشه‌ها باید یارانه‌های بالاتری نسبت به کارخانه‌های تولید تراشه‌های ایالات متحده که متعلق به شرکت‌های خارجی مانند TSMC اپل هستند، دریافت کند – حتی اگر کارخانه‌های خودش خالی بماند.

جامعه تایوان چهار استدلال در کنار خود دارد.