برنامه های هوش مصنوعی اپل نامشخص است زیرا چهره های برجسته در مورد خطرات صحبت می کنند

ELIZA یکی از اولین ربات‌های چت بود که در سال 1964 مردم را فریب داد. تنها کاری که انجام داد این بود که صحبت‌های کسی را منعکس کند و مانند یک مشاور سؤال کند، اما برخی از کسانی که آن را آزمایش کردند متقاعد شدند که این یک شخص است.

او افزود: «با تغییرات آب و هوایی، توصیه به آنچه باید انجام دهید بسیار آسان است: فقط سوزاندن کربن را متوقف کنید. اگر این کار را انجام دهید، در نهایت همه چیز درست می شود. برای این، کاری که باید انجام دهید اصلاً مشخص نیست.

لطفا نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

حتی مشهورترین پیشگامان هوش مصنوعی جهان نیز نمی توانند در مورد ماهیت یا شدت این مشکلات به توافق برسند.

تهدیدی فوری تر از تغییرات آب و هوایی

با این حال، او فکر نمی‌کند که تحقیقات هوش مصنوعی باید متوقف شود: برعکس، او فکر می‌کند که کار بیشتر برای کشف نحوه واکنش به خطرات ضروری است.

جفری هینتون اغلب به عنوان “یکی از پدرخوانده های هوش مصنوعی” شناخته می شود. او یکی از چهره های کلیدی در توسعه شبکه های عصبی است، مقالات متعددی نوشته و جوایز متعددی را برای کار خود در این زمینه دریافت کرده است.

عکس: Peak Focus/Unsplash

سیری برای ارائه پاسخ گفتاری به سوالات شفاهی طراحی شده است. اگر چیزی آزاردهنده تر از «پاسخ دادن» سیری به یک سؤال با «اینجا چیزی است که من در وب پیدا کردم» وجود دارد، آن چیزی است که «در اینجا یک پاسخ طولانی است که باید ابتدا به آن گوش دهید، بنابراین توجه می کنم که ممکن است درست نباشد. و توصیه می کنیم در وب جستجو کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

به محض اینکه ChatGPT و Bard به تیتر خبرها رسیدند، مردم شروع به پرسیدن سوالات دقیق در مورد برنامه های هوش مصنوعی اپل کردند و نشان دادند که این شرکت عقب مانده است.

اول، رویکرد نام تجاری اپل به تقریبا همه فناوری جدید: صبر کنید و ببینید. این شرکت به ندرت سعی می کند زودتر با فناوری جدید وارد بازار شود. در عوض، به کارهایی که دیگران انجام می دهند نگاه می کند و سپس سعی می کند بفهمد که چگونه آن را بهتر انجام دهد.

جفری هینتون، یکی از پیشگامان هوش مصنوعی روز جمعه در مصاحبه ای با رویترز گفت: هوش مصنوعی می تواند تهدیدی “فوری”تر از تغییرات آب و هوایی برای بشریت باشد. […]

بسیاری از ترس‌ها مربوط به خطراتی بود که سیستم‌های هوش مصنوعی تصمیم می‌گیرند شروع به نادیده گرفتن محدودیت‌های اعمال شده توسط انسان‌ها بر روی آن‌ها کنند. اشمیدوبر می گوید این درست است، اما این بدان معنا نیست که آنها شروع به آسیب زدن به ما خواهند کرد.

ChatGPT این توانایی را برای ارائه پاسخ های شبیه به انسان به سطح کاملاً جدیدی ارتقا داده است. اساساً، تمام فناوری واقعاً این است که متون مرتبط با سؤال پرسیده شده یا دستورالعمل داده شده را مطالعه می کند و از آمار برای پیش بینی کلمه بعدی استفاده می کند. او تا زمانی که تعدادی جمله یا پاراگراف مشخص را تشکیل ندهد به همین منوال ادامه خواهد داد. اما پیچیده تر و پیچیده تر شده است، تا جایی که نتیجه می تواند فوق العاده قانع کننده باشد.

سوالاتی در مورد برنامه های هوش مصنوعی اپل پرسیده شد

اما یک دلیل خاص دیگر وجود دارد. سیستم هایی مانند ChatGPT برای این کار خوب هستند ظاهر شدن باهوش بودن آنها بسیار قانع‌کننده می‌نویسند زیرا بر روی میلیون‌ها سند نوشته شده توسط انسان‌ها آموزش دیده‌اند، و اساساً از همه چیزهایی که دیده‌اند وام می‌گیرند تا همه چیز را از جمله‌های خاص گرفته تا ساختارهای سند تکرار کنند.

او گفت رویترز چقدر نگران بود

برای بیش از نیم قرن، تلاش هایی انجام شده است تا رایانه ها بتوانند آزمون تورینگ را پشت سر بگذارند: ایجاد تعاملاتی غیرقابل تشخیص از تعاملات یک انسان.

در مورد سوال پیش پا افتاده تر اینکه اپل کی و چگونه از این نوع فناوری برای هوشمندتر کردن سیری استفاده می کند، واضح است که وظیفه آن را در یک نقطه انجام دهید، در غیر این صورت او واقعاً عقب خواهد ماند. با این حال، به همان اندازه روشن است که بعید است چنین باشد. به سرعت، به دلایلی که قبلا ذکر کردم. به ویژه، اینکه یک پاسخ گفتاری خطرناک تر از پاسخی است که روی صفحه نمایش داده می شود، زیرا افراد کمتر به خود زحمت می دهند آن را بررسی کنند.

او آنقدر نگران خطرات کار امروزی هوش مصنوعی بود که شغل خود را در گوگل رها کرد تا آزادانه در مورد خطرات صحبت کند.

من نظر خودم را بیان کردم که اپل احتمالاً در استفاده از این فناوری برای هوشمندتر کردن سیری محتاط است، به دو دلیل.

اما او همچنین به «مشکلات» فناوری اشاره کرد.

حتی بهترین متخصصان هوش مصنوعی نیز نمی توانند در مورد خطرات به توافق برسند

جدی بودن این مشکلات موضوع بحث های زیادی است. ماه گذشته، استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، به محققان برجسته هوش مصنوعی پیوست و خواستار توقف توسعه پیشرفته هوش مصنوعی شد – اما دو پیشگام هوش مصنوعی این کار را انجام دادند. به وضوح دیدگاه های مختلف در مورد خطرات…

تاریخچه مختصری از چت بات ها، در چهار پاراگراف

من بسیار امیدوارم که HomeKit یکی از حوزه های اولویت اپل برای چت مولد باشد.

یک کشور ممکن است اهداف بسیار متفاوتی با کشور دیگر داشته باشد. بنابراین، البته آنها در نوعی مهلت قانونی شرکت نخواهند کرد. اما به نظر من شما هم نباید جلوی آن را بگیرید. از آنجا که 95٪ مواقع، تحقیقات هوش مصنوعی در واقع در مورد شعار قدیمی ما است، که زندگی انسان را طولانی تر، سالم تر و آسان تر می کند.

کوک هفته گذشته مشتاق بود اشاره کند که اپل در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کند و نه فقط برای سیری.

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی اپل وجود دارد، زیرا شرکت کوپرتینویی تا کنون در حالی که گوگل و مایکروسافت به هوش مصنوعی مولد می‌پردازند، خود را پایین نگه داشته است. تیم کوک، مدیر عامل شرکت، وقتی هفته گذشته در مورد آن سؤال شد، توضیح زیادی نداد و فقط گفت که هوش مصنوعی «قطعاً جالب است» اما «تعدادی از مشکلات با این فناوری» وجود دارد.

معنای این احتیاط به سرعت با برخی بلایای ربات چت بینگ و موارد دیگر نشان داده شد.

لازم است مردی شجاع تر از من در مورد دعوای دو نفر از بزرگترین متخصصان این رشته موضع گیری کند! اما این بحث تا حدودی آکادمیک به نظر می رسد، با توجه به اینکه هر دو موافق هستند که متوقف کردن تحقیقات هوش مصنوعی غیرممکن است.

فن آوری های زیادی وجود دارد که پیشرفت در آنها تا زمان انفجار بسیار افزایشی به نظر می رسد! – به نظر می رسد یک تغییر بزرگ یک شبه اتفاق می افتد. فناوری هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT یکی از آنهاست.

اما آنها همچنین تمام دانش ظاهری خود را از همان میلیون ها منبع دریافت می کنند. از این میان، آنها نمی دانند چگونه حقیقت را از داستان تشخیص دهند. موضع منطقی در رابطه با پیش داوری ها؛ شواهد آماری سوگیری؛ داده های مواد غذایی ناسالم قابل اعتماد

این مدیر اجرایی برخی از دستاوردهای اپل در بخش هوش مصنوعی را فهرست کرد، مانند استفاده از فناوری برای ایجاد ویژگی هایی مانند تشخیص سقوط اپل، تشخیص برخورد و ECG. Watch. کوک گفت: “این چیزها نه تنها ویژگی های عالی هستند، بلکه جان مردم را نجات می دهند.”

اگرچه او و هینتون در بسیاری از موارد با هم اختلاف نظر دارند، اما هر دو موافقند که توسعه هوش مصنوعی را نمی توان متوقف کرد. اشمیدهابر اما گفت روزنامه گاردین که او معتقد است خطرات اغراق آمیز است.

یورگن اشمیدهابر به دلیل کارش بر روی پردازش زبان طبیعی در شبکه های عصبی – فناوری پشت سر سیری و ترجمه گوگل – لقب “پدر هوش مصنوعی” را به خود اختصاص داده است. او همچنین تعداد زیادی مقاله نوشته و برای کارهایش جوایزی کسب کرده است.

اشمیدوبر معتقد است که هوش مصنوعی تا جایی پیش می‌رود که از هوش انسانی پیشی می‌گیرد و دیگر به انسان‌ها اهمیت نمی‌دهد – در حالی که انسان‌ها همچنان از ابزارهای توسعه‌یافته توسط هوش مصنوعی بهره می‌برند و از آن استفاده می‌کنند.

گرفتن 9to5Mac

من در اردوگاهی هستم که فکر می‌کند این یک خطر وجودی است، و به اندازه کافی نزدیک است که ما در حال حاضر بسیار سخت کار می‌کنیم و منابع زیادی را برای کشف آنچه می‌توانیم در مورد آن انجام دهیم، اختصاص می‌دهیم.

هوش مصنوعی را نمی توان متوقف کرد، اما نباید از آن ترسید