کارخانه سنگاپور TSMC می تواند کمبود تراشه را کاهش دهد

را WSJ گزارش می‌دهد که یک کارخانه TSMC سنگاپور فرآیندهای قدیمی‌تری را که برای تولید این نوع تراشه‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در خود جای می‌دهد.

یک کارخانه جدید TSMC در سنگاپور به عنوان راهی برای کمک به مقابله با کمبود تراشه جهانی مورد بحث قرار گرفته است. گفته می شود که این شرکت در حال مذاکره با دولت درباره این تصمیم احتمالی است.

بر اساس این گزارش، یک کارخانه در سنگاپور به شرکت تولید نیمه هادی تایوان کمک می کند تا به هدف کلیدی دیگری دست یابد.

زمینه

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ربات جاروبرقی Roborock Q5+


TSMC ممکن است بیشتر به خاطر ساخت تراشه‌های سری A و سری M که دستگاه‌های اپل را نیرو می‌دهند، شناخته شود، اما این شرکت همچنین تراشه‌های کمتر هیجان‌انگیز اما همچنان حیاتی برای مواردی مانند درایورهای نمایشگر و مدیریت داده‌ها، غذا تولید می‌کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

گزارش اخیر نشان می دهد که کمبودهایی در هفت دسته تراشه وجود داشته است و چهار مورد از آنها تا سال 2022 تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

کارخانه بالقوه TSMC در سنگاپور

این گزارش می گوید که هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است زیرا “مذاکرات” هنوز ادامه دارد – کدی برای سازنده تراشه که به دنبال مشوق های دولتی برای ساخت کارخانه است.

هدف دوم را برآورده می کند

TSMC تاکنون موفق به دور زدن انسدادها شده است، اما همیشه درگیر تراشه catch-22 برای ماشین‌های تراشه‌سازی بوده که یکی از موارد کمبود است.

به برنامه های آریزونا اضافه می کند

احتمالاً به همین دلیل است که TSMC به سنگاپور بیش از چین نگاه می کند.

یک گزارش نشان می دهد که شرکت سه تا شش ماه از برنامه زمان بندی عقب مانده است. Nikkei Asia نشان می دهد که این شرکت در حال تلاش برای ساخت کارخانه خود است. کمبود نیروی کار، عفونت های COVID-19 در ایالات متحده و انواع مختلف مجوزهای مورد نیاز برای ساخت و ساز برخی از عواملی هستند که باعث عقب افتادن TSMC می شوند.

عکس: جیهائو لی/دانشگاه کمبریج

یکی دیگر از عناصر فرآیند تنوع جهانی TSMC، طرح ساخت تا شش کارخانه در ایالات متحده است. این شرکت اولین بار این برنامه ها را یک سال پیش اعلام کرد و بعداً گفت که تولید انبوه احتمالاً در سال 2024 آغاز خواهد شد.

TSMC سرمایه گذاری خود را در این تراشه ها افزایش می دهد که باعث ایجاد برخی از بدترین گلوگاه های زنجیره تامین از جمله برای شرکت اپل شده است.

این تراشه‌های به اصطلاح قدیمی هستند که به‌ویژه نادر بوده‌اند و اپل به اندازه هر شرکت فناوری دیگری به آن‌ها تکیه می‌کند. در واقع، عمدتاً همین کمبودها است که باعث شده است سازنده آیفون شاهد کاهش شدید درآمد خود در چند وقت اخیر باشد. تیم کوک، مدیرعامل شرکت فاش کرد که محدودیت‌های عرضه برای اپل ۶ میلیارد دلار در دو سه ماهه زیان وارد کرد و هشدار داد که این ضربه ممکن است به ۸ میلیارد دلار در این سه‌ماهه برسد.

علاوه بر افزایش ظرفیت تولید تراشه های قدیمی، یک پایگاه در سنگاپور به TSMC کمک می کند تا تمرکز تولید خود را در کشور خود کاهش دهد. این بیماری همه گیر به وضوح خطرات داشتن ظرفیت تولید بیش از حد در یک کشور را نشان داده است و تایوان به طور بالقوه توسط چین تازه جسور شده تهدید می شود.

یکی از آشنایان با این طرح گفت: برای پروژه سنگاپور، TSMC در حال مطالعه امکان سنجی خطوط تولیدی است که تراشه هایی از 7 تا 28 نانومتر می سازد. این تراشه ها مبتنی بر فناوری های تولید قدیمی تر هستند و به طور گسترده در خودروها، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها استفاده می شوند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با این حال، در اوایل سال جاری گزارش شد که این شرکت با تعدادی از مشکلات مواجه شده است که می تواند تاریخ شروع برنامه ریزی شده را به تاخیر بیاندازد.