آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟ خبرآنلاین

متاسفانه اطلاعات چندان زیادی از رنگ بندی این گوشی هوشمند در دسترس نیست، اما گفته می‌شود یک گزینه برای انتخاب رنگ به نام رز گلد وجود خواهد داشت. این گجت‌ها iPhone 12 Mini و iPhone 13 Mini نامیده می‌شوند و به یک صفحه نمایش ۵.۴ اینچی مجهز شده‌اند. اندازه کوچک این صفحه نمایش برای کاربران در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ چندان جذاب نبود و این موضوع به یک دلیل تبدیل شد تا اپل دیگر وبلاگ 9to5mac.ir تولید این سری از گجت‌ها را متوقف کند. در رابطه با این موضوع اطلاعاتی منتشر شده که با توجه به آن‌ها، اپل متوجه خواسته کاربران خود شده و دیگر دستگاه پشتیبانی کننده از نمایشگر ۵.۴ اینچی تولید نخواهد کرد. آیفون 14 پلاس توسط اپل معرفی شد تا جایگزین سری مینی های این برند باشد. اپل نیز این مسئله را درک کرد و گوشی آیفون 14 پلاس خود را با صفحه نمایش 6.7 اینچی معرفی کرد.

  • همچنین دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا ظاهر استوانه‌ای نخواهند داشت و ظاهر آن‌ها گرد می‌شود.
  • با اینحال اپل جای سیم کارت استاندارد را در این گوشی و مدل معمولی اش حذف کرده است.
  • باتری این گوشی برای پخش 26 ساعت ویدئو پلی بک، 20 ساعت تماشای مستقیم ویدئو و 100 ساعت پخش آهنگ دوام دارد.
  • دوربین جلوی آیفون 14 نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که ویژگی‌هایی مانند حالت شب، دیپ فیوژن و سبک‌های مختلف عکاسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • اما برای کسانی که می خواهند یک مدل آیفون با قیمتی مناسب و کارکردهای مشابه را در اختیار داشته باشند، انتخاب معقولی است.

روی لبه سمت راست این گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تمام مدل‌های آیفون ۱۴ که در آمریکا راهی بازار می‌شوند، از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل درگاه سیم‌کارت روی گوشی دیده نمی‌شود. این فضای ذخیره‌سازی محدود به ویژه در مورد گوشی های آیفون نگران‌کننده‌تر است؛‌ چرا که اپل هرگز درگاه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی را برای افزایش حافظه در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا؛ اپل…

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین صفحه‌های نمایشی است که تا این لحظه روی آیفون مشاهده می‌کنیم. در حالت خودکار حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و حتی در محیط‌های بیرونی و زیر نور خورشید میزان روشنایی صفحه نمایش به ۲۰۰۰ نیت هم میرسد. روی لبه پایینی گوشی هم یکی از بلندگوها را مشاهده می‌کنید و یکی دیگر از بلندگوها هم در قسمت بالای صفحه نمایش و بین صفحه نمایش و لبه بالایی قرار گرفته است.

جدیدترین بررسی‌های ویدئویی محصول

برای شارژ کردن گجت نیز همچنان می‌توان از درگاه Lightning یا فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe استفاده کرد. دوربین آیفون 14 به سیستم هیبرید F5 مجهز شده که از موتورهای عصبی برای بهبود تصویر و افزایش سرعت پردازش تصویر استفاده می‌کند. این روند جدید «Photonic Engine» قادر است جذب نور در تاریکی را تا 2.5 برابر افزایش دهد. آیفون سری 14 نیز به سیستم تشخیص تصادف نیز مجهز شده و قادر است در صورت خطر با مراکز اورژانسی تماس حاصل نماید. آیفون جدید قادر است با ارتباط ماهواره‌ای حتی بدون داشتن سرویس سیم کارت یا اینترنت SMS ارسال کنید.

فضای ذخیره سازی داخلی این گوشی نیز از 128 گیگابایت شروع می‌شود و به 1 ترابایت می‌رسد. هنوز ما نتوانسته‌ایم قابلیت‌ها و عملکرد دوربین آیفون 14 را آزمایش و بررسی کنیم، اما تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که پیشرفت دوربین این گوشی نسبت به نسل قبلی بسیار ناچیز و نامحسوس است. این پیشرفت سنسور باعث می‌شود تا ویدیوهایی با کیفیت 8K به ثبت برسد و کیفیت این ویدیوها می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند، ناگفته نماند این ادعا توسط یک تحلیلگر دیگر تایید شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم گوشی هوشمندی تحت عنوان iPhone 14 Mini وجود نخواهد داشت و این موضوع به معنی عرضه نشدن دستگاهی از شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ با قیمتی کم‌تر از ۷۹۹ دلار است.