احضاریه تیم کوک در تحقیقات درباره “تبانی گزارش شده دولت با بیگ تک”

در بیانیه کمیسیون قضایی مجلس آمده است:

تیم کوک، مدیر عامل اپل و تعداد انگشت شماری از مدیران فنی دیگر توسط جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا احضار شده اند. این احضاریه بخشی از تحقیقات کمیته در مورد “تبانی گزارش شده دولت فدرال با بیگ تک برای سرکوب آزادی بیان” است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

کمیته قضایی مجلس نمایندگان از دسامبر گذشته بارها تلاش کرده با این پنج شرکت تعامل داشته باشد. متاسفانه شرکت ها به درخواست های ما پاسخ مناسبی ندادند.

دقیقاً مشخص نیست که اپل چگونه در این امر دخیل است، اما به احتمال زیاد فروشگاه App را به نوعی درگیر می کند. جالب اینجاست که ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، جزو افرادی نیست که در این احضاریه حضور دارند.

علاوه بر تیم کوک، کمیته قضایی مجلس نمایندگان همچنین از مدیران عامل آلفابت، آمازون، متا و مایکروسافت: ساندار پیچای، اندی جاسی، مارک زاکربرگ و ساتیا نادلا احضار کرده است. احضاریه‌ها از این مدیران می‌خواهند تا “تمام اسناد و ارتباطات درخواستی را تا 23 مارس 2023 تحویل دهند.”

مانند روزنامه وال استریت توضیح می‌دهد، جمهوری‌خواهان مجلس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دولت بایدن با شرکت‌های بزرگ فناوری در مورد «سانسور دیدگاه‌های مشروع درباره موضوعاتی مانند سیاست کووید-۱۹ که در تضاد با سیاست کاخ سفید است، کار کرده است یا خیر».

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

کنگره نقش مهمی در حفاظت و ترویج اصول اساسی آزادی بیان دارد، از جمله بررسی نحوه هماهنگی بازیگران خصوصی با دولت برای سرکوب گفتار محافظت شده توسط متمم اول. این احضاریه‌ها اولین گام برای پاسخ‌گویی Big Tech هستند.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی