اسکنر ویروس برای مک – نحوه حذف بدافزار

مک ها در برابر بدافزارها مانند ویروس ها، تروجان ها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و غیره بهتر محافظت می شوند. نسبت به ویندوز و لینوکس با این حال، آنها مصون نیستند و بدافزارهای بیشتری به طور خاص برای مک طراحی می شوند. چه بخواهید فقط یک چکاپ انجام دهید یا فکر می‌کنید ممکن است رایانه شما (یا شخص دیگری) تحت تأثیر قرار گرفته باشد، در اینجا یک مرور کلی از ۷ ابزار اسکنر بدافزار/ویروس قوی مک، از جمله گزینه‌های رایگان و پولی وجود دارد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی

اگرچه بدافزارها به طور قابل توجهی بیشتر از macOS بر روی ماشین‌های ویندوز و لینوکس تأثیر می‌گذارند، اما همچنان بسیار مهم است که برای ایمن نگه داشتن Mac خود آگاه و کوشا باشید.

اگر می‌خواهید گزینه‌های بیشتری برای یافتن و حذف بدافزار در Mac بدانید، در اینجا چهار گزینه محبوب دیگر وجود دارد:

Malwarebytes پیشرو در شناسایی و حذف بدافزار است و ابزاری است که بسیاری از Genius برای کمک به مشتریان فروشگاه اپل استفاده می کنند. در حالی که macOS دارای امنیت قوی است، Malwarebytes برای کشف و یافتن بدافزارها فراتر می رود:

  • Malwarebytes برای Mac یک بارگیری رایگان با یک دوره آزمایشی 14 روزه برای مجموعه ویژگی های کامل است (بدون نیاز به کارت اعتباری یا ایمیل)
  • استفاده از ابزار برای یافتن و حذف بدافزارها سریع و آسان است
  • Malwarebytes Premium محافظت 24/7 در برابر تهدیدات جدید را فراهم می کند، برنامه ها را از توسعه دهندگان مشکوک مسدود می کند، نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم را متوقف می کند، اسکن ها را به صورت خودکار اجرا می کند و موارد دیگر.
  • پس از دوره آزمایشی رایگان 14 روزه، Malwarebytes برای خانه از 45 دلار در سال شروع می شود.
اسکنر ویروس برای Mac CleanMyMac X
  • اگر یک ابزار همه کاره مک با بدافزار و اسکن ویروس خوب به نظر می رسد، CleanMyMac X یک گزینه عالی است. دارای 49 ابزار، از جمله ابزار شناسایی و حذف بدافزار عمیق.
  • سایر ویژگی‌های CleanMyMac X یافتن، شناسایی و حذف فایل‌های نامرئی، فایل‌های حافظه پنهان قدیمی، بارگیری‌های قدیمی، فایل‌های گزارش، بهینه‌سازی عملکرد Mac و موارد دیگر را آسان می‌کنند.
  • CleanMyMac X 35 دلار در سال برای Mac هزینه می کند

گزینه های آنتی ویروس بیشتر برای مک

در زیر، نکات اپل را برای اجتناب و حذف بدافزار با ویژگی‌های macOS داخلی، و همچنین برخی نرم‌افزارهای بدافزار و آنتی‌ویروس پیشرفته‌تر برای برنامه‌های مک، که بسیاری از آنها آزمایش‌های رایگان ارائه می‌دهند، بررسی خواهیم کرد.

بدافزار / اسکنر ویروس برای مک و نحوه حذف

توصیه و محافظت اپل

  • “اگر پیامی دریافت کردید که به شما می گوید چیزی که از اینترنت دانلود کرده اید وجود دارد بد افزارامن ترین اقدام این است که انتقال مورد به سطل زبالهبنابراین سطل را خالی کنید
  • اپل همچنین خاطرنشان می‌کند: «از باز کردن موارد از وب‌سایت‌ها و ایمیل‌ها خودداری کنید، مگر اینکه مطمئن باشید آنها از یک منبع قانونی و قابل اعتماد هستند. اگر از منبع مطمئن نیستید، مورد را حذف کنید. پس از اطمینان از اینکه بدافزار نیست، همیشه می توانید آن را دوباره دانلود کنید.
  • ویژگی امنیتی داخلی macOS Gatekeeper همچنین می‌تواند قبل از نصب نرم‌افزارهای مخرب احتمالی به شما هشدار دهد، اما کاربران همچنان می‌توانند آن را نادیده بگیرند و برنامه‌های ناشناس را نصب کنند.
  • همچنین می‌توانید Mac خود را طوری پیکربندی کنید که فقط اجازه دانلود و نصب نرم‌افزار از App Store را بدهد:
    • به برنامه «تنظیمات سیستم» > «حریم خصوصی و امنیت» > به پایین بروید و روی «فروشگاه برنامه» در زیر «مجاز برنامه‌های دانلود شده از» کلیک کنید.

بدافزار / اسکنر ویروس Malwarebytes برای مک

آنتی ویروس برای ابزار Mac Malwarebytes

امسال شاهد بدافزار جدیدی بودیم که MacStealer و Atomic macOS Stealer را هدف قرار می‌دادند که می‌توانند رمزهای عبور iCloud Keychain، اطلاعات کارت اعتباری و موارد دیگر را به خطر بیندازند. ما همچنین اولین باج افزار مک را از سطح باند LockBit دیدیم.

برای یادآوری، در اینجا نحوه تعریف بدافزار توسط اپل آمده است:

برخی از بدافزارها فقط آزاردهنده هستند. در اغلب موارد، هدف آن کنترل مک شما برای جمع آوری اطلاعات شخصی و مالی، میزبانی محتوای غیرقانونی، ارسال هرزنامه یا آسیب رساندن به رایانه های دیگر در شبکه است.

از خواندن راهنمای ما در مورد ابزارهای تشخیص بدافزار و ویروس برای مک متشکریم!

آموزش های بیشتر 9to5Mac را بخوانید:

بدافزار نرم‌افزار مخربی است که شامل ویروس‌ها، کرم‌ها، اسب‌های تروجان و سایر برنامه‌هایی است که می‌توانند به مک یا حریم خصوصی شما آسیب برسانند. بدافزار زمانی قابل نصب است که چیزهایی را از ایمیل ها، پیام ها و وب سایت ها دانلود می کنید.