اپل جستجوی بهبود یافته را در آیفون و مک با استفاده از هوش مصنوعی آزمایش می کند

[ad_1]

در گزارشی که به تشریح ویژگی‌های کدنویسی و آزمایش هوش مصنوعی جدید در اواخر امسال به Xcode می‌رسد، بلومبرگ همچنین جزئیات جالبی را در مورد نحوه برنامه ریزی اپل برای استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت Spotlight به اشتراک می گذارد. این گزارش با استفاده از هوش مصنوعی مولد، نسخه بسیار قدرتمندتر Spotlight را نسبت به امروز توصیف می‌کند.

Spotlight Search ابزار جستجوی اپل است که در iPhone، iPad و Mac موجود است. علاوه بر اینکه به کاربران امکان می دهد اسناد و فایل های ذخیره شده در دستگاه های خود را جستجو کنند، می تواند در وب، اپ استور و سایر کارهای ابتدایی نیز جستجو کند.

گزارش امروز بیان می‌کند که این «نسخه بازسازی‌شده Spotlight» که با فناوری مدل‌های زبان بزرگ طراحی شده است، در اپل «در دست مطالعه» است. این به Spotlight توانایی انجام کارهای پیچیده تر، اتصال به برنامه های خاص و موارد دیگر را می دهد.

نسخه جدید می‌تواند بین ویژگی‌های خاص در برنامه‌ها جابه‌جا شود و بر اساس داده‌های آموزش‌دیده از مدل‌های زبان بزرگ به سؤالات پیچیده پاسخ دهد. LLMها، فناوری‌ای که ابزارهای هوش مصنوعی را تقویت می‌کند، با بمباران نرم‌افزاری با سیل داده توسعه می‌یابند.

طرح‌های اولیه برای طراحی مجدد Spotlight شامل استفاده از LLM برای پاسخ دادن به سؤالات پیچیده‌تر و امکان کاوش عمیق‌تر در برنامه‌ها برای راه‌اندازی عملکردهای خاص است. نسخه فعلی Spotlight بیشتر به راه اندازی برنامه ها، جستجوهای اولیه وب و بازیابی اطلاعاتی مانند امتیازات آب و هوا و ورزش محدود می شود.

در حال حاضر، ما نمی دانیم چه زمانی – یا اگر – این نسخه جدید Spotlight روشنایی روز را ببیند. بلومبرگ به سادگی می گوید این چیزی است که اپل به عنوان بخشی از پذیرش هوش مصنوعی در تمام پلتفرم های خود در نظر گرفته است.

از 9to5Mac بگیرید

در حالی که ویژگی های کدنویسی و تست هوش مصنوعی که در مورد Xcode صحبت می شود برای توسعه دهندگان عالی به نظر می رسد، من مخاطب هدف آن نیستم. با این حال، من در مورد چشم انداز نسخه قدرتمندتر Spotlight Search بسیار هیجان زده هستم.

جایگزین های Spotlight در مک وجود دارد که بسیار قدرتمندتر از پیشنهادات اپل هستند، مانند Raycast و Alfred. در حالی که اینها در مک عالی هستند، اپل راهی به توسعه دهندگان نمی دهد تا از Spotlight در iPhone و iPad پیشی بگیرند.

در واقع، من استدلال می‌کنم که نسخه قدرتمندتر Spotlight Search یکی از بهترین راه‌هایی است که اپل می‌تواند فناوری LLM را در iPhone و iPad پیاده‌سازی کند (البته علاوه بر بهبود سیری).

شانس را دنبال کنید: فرزند پسر، توییتراینستاگرام و ماستودون.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی