اپل در حال حاضر از قوانین ضد انحصار در کره در امان است

[ad_1]

اپل مجبور به ایجاد تغییرات اساسی برای انطباق با قانون بازارهای دیجیتال اروپا شده است، اگرچه بعید به نظر می رسد که این تغییرات به اندازه کافی پیش رفته باشند. اما در حال حاضر، حداقل، این شرکت از قوانین ضد تراست مشابه در کره جنوبی در امان است…

قانون اروپا در مورد بازارهای دیجیتال

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) یک قانون ضد انحصار است که هدف آن شرکت های فناوری با موقعیت های غالب در بازار است. هدف افزایش رقابت در این بخش با حذف برخی از مزایای غول‌های فناوری و تسهیل رقابت برای استارت‌آپ‌ها است.

اپل در فروش اپلیکیشن ها جایگاهی مسلط داشت، اما در پیام رسانی نه. این بدان معناست که شرکت باید به فروشگاه های برنامه های رقابتی اجازه دهد. این شرکت این کار را انجام داد، اما با شرایطی که بعید است اتحادیه اروپا را راضی کند.

قانون مشابه کره متوقف شد

به نظر می رسد کره جنوبی آماده ارائه قوانین بسیار مشابه است، اما مجله نیویورک تایمز گزارش می دهد که این در حال حاضر متوقف شده است.

کمیسیون تجارت منصفانه کره، با حمایت رئیس جمهور یون سوک یول، در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد پیشنهادی را با الگوبرداری از قانون بازارهای دیجیتال سال 2022، قانون برجسته اتحادیه اروپا با هدف محدود کردن غول های فناوری آمریکایی ارائه دهد. این لایحه همچنین به نظر می‌رسید که شرکت‌های اینترنتی کره جنوبی را به اندازه حروف الفبا، سیب و متاهای جهان هدف قرار دهد.

این کمیسیون گفت که این قانون شرکت‌های خاصی را به‌عنوان پلتفرم‌های مسلط تعیین می‌کند و توانایی آن‌ها را برای استفاده از سنگرهای خود در یک تجارت آنلاین برای گسترش به مناطق جدید محدود می‌کند.

سپس هفته گذشته، آژانس به طور ناگهانی مسیر خود را تغییر داد. پس از واکنش خشمگین صنعت کره جنوبی و لابی‌گران مصرف‌کننده و حتی دولت ایالات متحده، کمیسیون تجارت منصفانه اعلام کرد که ارائه رسمی این لایحه را به تعویق می‌اندازد تا به دنبال نظرات بیشتر باشد.

مشخص نیست که این لایحه چه زمانی و یا حتی پیش خواهد رفت.

دلیل واکنش منفی؟ تعدادی از شرکت های بزرگ کره ای می ترسیدند که تحت تاثیر قرار بگیرند.

در کره جنوبی، ناور، نه گوگل، موتور جستجو و خدمات نقشه برداری ترجیحی است. Coupang با تحویل کارآمد به بازیگر غالب تجارت الکترونیک تبدیل شده است و Kakao یک سرویس پیک همه جا در کشور است که در حمل و نقل جاده ای دژ محکمی دارد.

پارک سونگ هو، رئیس K-Internet یکی از مخالفان این قانون است و استدلال می کند که رقابت هر گونه عدم تعادل را برطرف می کند.

آقای پارک گفت: “یک پلتفرم غالب در اینجا با پلتفرم دیگری در چند سال جایگزین خواهد شد و این چرخه خود را تکرار خواهد کرد.” “مثل این است که یک دانش آموز قد بلند و قوی با پتانسیل ورزشکار شدن را از تمرین زودهنگام منع کنید تا مبادا به یک قلدر تبدیل شود.”

عکس توسط Zequn Gui در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی