تولید آی‌پد در هند به‌زودی آغاز می‌شود، زیرا اپل قرارداد مالیاتی را دریافت می‌کند

به تولیدکنندگان تخفیف نقدی بین 1 تا 4 درصد در فروش افزایشی محصولات داخلی طی چهار سال، با سال پایه 2019-20 ارائه می‌کند.

بلومبرگ گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل بیشتر موفق بوده و دولت موافقت کرده است تا 170 میلیارد روپیه، معادل 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

اپل خواستار افزایش سه برابری مشوق به 200 میلیارد روپیه شد.

افزایش انگیزه برای تبلت و لپ تاپ

اپل متعاقباً تعداد مدل های آیفون ساخت هند را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، از جمله آخرین مدل آیفون 14 در سال 2022. امسال انتظار می رود مونتاژ آیفون 15 به طور همزمان در چین و هند آغاز شود.

پس از آیفون، دولت هند به مشوق هایی برای تولید تبلت و لپ تاپ روی آورد که بار دیگر اپل هدف اصلی آن بود.

عکس: Daniel Romero/Unsplash

دولت اکثر خواسته های اپل را رد کرد، اما شرکت کوپرتینویی از سال 2017 به مونتاژ آیفون SE در این کشور ادامه داد.

گزارشی در سال گذشته حاکی از آن بود که تا سال 2025 یک چهارم آیفون‌ها در هند ساخته می‌شوند و سالی دیگر از این هم فراتر رفت و گفت که هند می‌تواند 50 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص دهد. آیفون‌ها تا سال 2027.

نخست وزیر نارندرا مودی از موفقیت اولیه عملیات مونتاژ محلی اپل – که به شرکت آمریکایی کمک کرد حدود 7 درصد از تولید جهانی آیفون خود را تولید کند – سرمایه گذاری می کند تا این کشور را به عنوان یک مرکز تولید در سطح جهانی معرفی کند. دهلی نو می خواهد تولید فناوری بیشتری را به هند بیاورد پس از جنگ تجاری چین با ایالات متحده و سیاست های سخت کووید آن شرکت ها را بر آن داشت تا گزینه های دیگر را بررسی کنند.

گرفتن 9to5Mac

هند مدت‌ها جاه‌طلبی برای تبدیل شدن به یک مرکز تولید جهانی با تعدادی انگیزه‌های مالی و دیگر تحت عنوان Made in India معرفی شده است.

انتظار می‌رود که تولید آی‌پد در هند به زودی آغاز شود، زیرا اپل تا حد زیادی در تأمین انگیزه‌های مالی بیشتر از سوی دولت موفق بود. شرکت کوپرتینویی پیشنهاد قبلی را رد کرد و گفت که این پیشنهاد برای پوشش هزینه‌های نصب آی‌پد در محل کافی نیست.

این منجر به مذاکرات طولانی بین دولت هند و اپل بر سر ماهیت و میزان مشوق‌ها شده است که حداقل به سال 2016 باز می‌گردد. افتتاح فروشگاه‌های اپل در هند یکی از تراشه‌های بزرگ چانه‌زنی در طرف دولت بوده است که اجازه بازگشایی را رد کرده است. فروشگاه های خرده فروشی. تا زمانی که اهداف تولید محلی برآورده شود. تا این سال طول کشید تا اولین فروشگاه های اپل در هند باز شوند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

البته اپل باید اتکای خود را به چین به عنوان یک مرکز تولید کاهش دهد و هند به عنوان دارای بیشترین پتانسیل برای تغییر مقیاس بزرگ در ظرفیت تولید شناخته می شود.

وزیر فناوری گفت: هند روز چهارشنبه طرحی به ارزش 73.5 میلیارد روپیه (1.02 میلیارد دلار) برای تقویت تولید داخلی و صادرات محصولات فناوری اطلاعات مانند لپ‌تاپ، تبلت، رایانه‌های شخصی و سرورها تصویب کرد. […]

با این حال، در حالی که اپل به هند نیاز دارد، هند نیز به اپل نیاز دارد. این شرکت مستقیماً مشاغل و درآمدهای مالیاتی زیادی را برای کشور به ارمغان می‌آورد، اما احتمالاً سایر غول‌های فناوری را نیز تشویق می‌کند که راه خود را دنبال کنند. به همین دلیل، اپل توانست به یک مذاکره محکم در مورد مشوق ها برسد.

در حالی که مشوق های دولتی برای هر سازنده ای باز است، آنها با اپل به عنوان یک هدف کلیدی طراحی شده اند.

مذاکرات گذشته در مورد مونتاژ آیفون

همین هفته، فاکسکان کارخانه‌های جدید آیفون را در هند افتتاح کرد و انتظار می‌رود AirPods نیز در آنجا تولید شود.

تولید آی‌پد در هند هدف بعدی است

مجدداً چندین سال است که مذاکرات در جریان است و در سال 2021 دولت هند پیشنهاد “بازگشت نقدی” را بسیار شبیه به پیشنهادی که برای تلفن های هوشمند ارائه کرده بود، اعلام کرد. اما این یکی کمتر سخاوتمند بود.

با توجه به این معامله بزرگتر روی میز، اکنون کاملاً مطمئن به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور شاهد آغاز تولید iPad در هند خواهیم بود.

اپل به دنبال مشوق هایی برای افزایش نسبت آیفون های ساخته شده در هند بود و دولت بعداً برنامه ای را برای پاداش دادن به سازندگان گوشی های هوشمند برای افزایش حجم تولید اعلام کرد. این مشوق ها بسته به حجم، بین 4 تا 6 درصد ارزش گوشی ها ارزش داشت.

افزایش سریع تولید آیفون در هند

سازنده آیفون سرانجام یکی از امتیازات مالیاتی خود را دریافت کرد: امکان واردات قطعات آیفون به کشور بدون پرداخت مالیات واردات.

هند از طرح تشویقی مالی 170 میلیارد روپیه ای (2 میلیارد دلاری) برای جذب سازندگان لپ تاپ، تبلت و سایر سخت افزارها به این کشور جنوب آسیا رونمایی می کند، زیرا شرکت ها به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره های تامین خود فراتر از چین هستند.