راحت: Pioneer MVH-1400NEX CarPlay مقرون به صرفه را در یک بسته ساده ارائه می دهد

برای مشخصات دقیق تر، به وب سایت پایونیر مراجعه کنید.

امکانات

هد یونیت اصلی تویوتا یک واحد DIN دوتایی بود، به این معنی که برای تکمیل نصب، به آداپتور مناسب برای نصب رادیوی پس از فروش نیاز داشتم. وسیله نقلیه من یک شیار برای اتصال USB درست بالای جعبه دستکش دارد، بنابراین نصاب از این مزیت استفاده کرد تا یک نصب تمیز و کارخانه ای را برای من فراهم کند.

اگرچه رابط نرم‌افزار سهام پایونیر بسیار نامرتب است و از نرخ فریم پایین رنج می‌برد، اما من تحت تأثیر کیفیت تجربه CarPlay در دستگاه زیر 350 دلار قرار گرفتم. بدیهی است که این امر با این واقعیت کمک می کند که CarPlay اساساً یک محفظه نمایش است و برنامه ها در واقع به جای خود واحد اصلی روی تلفن شما اجرا می شوند. در هر صورت، جابجایی بین برنامه‌ها سریع و زیرک بود و میانبرهای سریع برای ارتباط، موسیقی و ناوبری، جابجایی را آسان‌تر می‌کرد.

سیری

[ad_2]

Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی

افشاگری: پایونیر، که MVH-1400NEX را برای بازبینی در اختیار من قرار داد، هزینه نصب آن را به صورت حرفه ای در وسیله نقلیه من متقبل شد. با توجه به سختی حذف دستگاه، آنها موافقت کردند که به من اجازه دهند آن را نصب کنم.

پس از روشن کردن وسیله نقلیه خود، با یک صفحه راه اندازی مختصر پایونیر و به دنبال آن صفحه هشدار معمولی در مورد خطرات ناشی از حواس پرتی رانندگی از شما استقبال می شود. پس از شناسایی این صفحه، به رابط اصلی NEX هدایت می شوید. اگر آیفون خود را به پورت USB وصل کنید، CarPlay اندکی بعد راه اندازی می شود. در مجموع، من می‌توانم بگویم که بعد از روشن کردن ماشین شما حدود 10-12 ثانیه طول می‌کشد تا به رابط CarPlay برسید. همچنین می‌توانید آیفون خود را قبل از روشن کردن وسیله نقلیه خود وصل کنید، اما باید CarPlay را به صورت دستی از طریق رابط سهام دستگاه راه‌اندازی کنید.

نصب سه ساعت و نیم طول کشید، اما پس از اتمام همه چیز همانطور که انتظار می رفت کار کرد. یکی از بزرگترین مشکلات من، کنترل های فرمان بدون هیچ مشکلی کار می کرد و دوربین پشتیبان نیز کار می کرد. حتی یک میکروفون کوچک در بالای آینه دید عقب من نصب شده است تا به برقراری ارتباط با سیری برای کنترل صوتی کمک کند.

من به عنوان یک راننده تویوتا در 6 سال گذشته در معرض یونیت اصلی این شرکت با موتور وحشتناک Entune قرار گرفته ام. در مدل 2012 من، یک صفحه نمایش لمسی مقاومتی مات ارائه می شود که برای کنترل دستگاه از شما می خواهد که روی صفحه ضربه بزنید. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، واحد سهام بسیار ضخیم است و استفاده از آن دشوار است. این خیلی بد است که من یک تویوتا جدید بدون یک واحد جدید CarPlay خازنی داخلی نمی‌خرم. خوشبختانه تویوتا اخیراً از خواب بیدار شده و پس از چندین سال مقاومت تصمیم به استفاده از CarPlay گرفت.

1400NEX کاملاً بدون دکمه نیست، چند دکمه اختصاصی وجود دارد که به صورت عمودی در سمت چپ تراز شده اند، اما آنها به لمس خازنی متکی هستند. از نقطه نظر بصری، این یک چیز خوب است، اما یک چالش نیز ایجاد می کند.

کنترل

تا زمانی که سیگنال سلولی خوبی داشتم، سیری به دستورات من پاسخگو بود. شما اساساً می توانید بیشتر رابط CarPlay را با استفاده از دستیار صوتی پیمایش کنید. می‌توانید برنامه‌ها را راه‌اندازی و تغییر دهید، تماس‌های تلفنی برقرار کنید، و پیام‌های متنی را از طریق Siri بنویسید یا بخوانید. از آنجایی که CarPlay متنی را برای پیام‌ها در تلاش برای کاهش حواس پرتی رانندگی ندارد، باید از سیری برای ارتباط از طریق پیام‌ها استفاده کنید.

اپل موزیک، اپلیکیشنی که می کشد

با فکر کردن به یک واحد مرکزی پس از فروش، نمی‌توانم به برخی از سخت‌افزارهای بد بو و بیش از حد مهندسی شده گذشته فکر نکنم. برخی از واحدها هنوز هم همینطور هستند، اما حداقل از نظر سخت افزاری، پایونیر به دنبال ظاهری مدرن است.

از آنجایی که 1400NEX از فناوری صفحه لمسی خازنی استفاده می کند، پاسخ لمسی مشابه چیزی است که از یک تلفن هوشمند یا تبلت مدرن انتظار دارید. بنابراین لازم نیست روی صفحه ضربه بزنید تا بتواند ورودی شما را مانند صفحه های مقاومتی ثبت کند. یک پرس سبک تمام چیزی است که برای ثبت نام شما لازم است.

بارزترین نقطه ضعف 1400NEX یکی از مواردی است که اکثر واحدهای پس از فروش و از پیش نصب شده مجهز به CarPlay را آزار می دهد – فقدان اتصال بی سیم. چند واحد سر بی سیم CarPlay در اینجا وجود دارد، مانند آلپاین iLX-107 (بررسی زک) و پایونیر که به تازگی اعلام شده است AVIC-W8400NEX. 1400NEX تنها نیست، اگرچه در واقع اکثر هد یونیت های مجهز به CarPlay فاقد قابلیت های بی سیم هستند.

برای آزمایش CarPlay در 1400NEX، من از iOS 11.4 استفاده می کنم، آخرین نسخه عمومی iOS از امروز. CarPlay محتوا را مستقیماً از آیفون متصل شما می‌کشد و این اطلاعات را به روشی آسان در قسمت اصلی خودرو شما ارائه می‌کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


چشمگیرترین چیز در مورد راه اندازی تمیز بودن آن است، تا حدی به دلیل این واقعیت است که 1400NEX فاقد درایو CD و دکمه های سخت افزاری لمسی است. شما این دستگاه را با رادیو تویوتای کارخانه ای اشتباه نخواهید گرفت، لوگوی پایونیر در پایین به اطمینان از این موضوع کمک می کند، اما با این وجود بسیار محجوب است. روکش Double-DIN که یونیت سر را احاطه کرده است، دقیقاً متناسب با بدنه ماشین من است، و صفحه شیشه ای براق 6.2 اینچی که سطح لمسی 800 در 480 1400NEX را تشکیل می دهد، فضا را به خوبی تکمیل می کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اگرچه این صفحه نمایش لمسی خازنی است، اما به اندازه آیفون یا آی پد پاسخگو نیست و نیاز به لمس دقیق تری دارد. شما می توانید هر بار فقط از یک انگشت برای کنترل نمایشگر استفاده کنید، زیرا چند لمسی اصلاً در دسترس نیست. فقدان چند لمسی همچنین به این معنی است که به جای استفاده از pinch برای زوم در قسمت های Apple Maps، باید به دکمه های زوم نرم افزار تکیه کنید.

خود برنامه Music به خوبی طراحی شده است و به شما امکان می دهد به سرعت در کتابخانه محلی خود، محتوایی که فقط برای شما تنظیم شده است، و همچنین لیست های پخش، رتبه بندی ها، موسیقی های جدید و ایستگاه های پخش رادیو به روز شده را به سرعت مرور کنید. من Spotify را دوست دارم، به خصوص برای لیست های پخش Discover آن، اما ادغام Apple Music در اکوسیستم اپل، شکست دادن آن را سخت می کند.

فرصت هایی برای بهبود

راه‌اندازی برنامه‌ها درست مانند راه‌اندازی برنامه‌ها در آیفون عمل می‌کند. برنامه‌های سهام شامل مواردی مانند نقشه‌ها، موسیقی، پیام‌ها، تلفن، کتاب‌های صوتی، پادکست و موارد دیگر می‌شوند. برنامه‌های شخص ثالثی مانند Overcast، WhatsApp، iHeartRadio و غیره نیز در دسترس هستند. هنگامی که iOS 12 اواخر پاییز امسال منتشر شود، اپل برای اولین بار به اپلیکیشن های ناوبری شخص ثالث اجازه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید از برنامه های محبوب مانند Waze و Google Maps به جای Apple Maps استفاده کنید.

بدیهی است که نکته اصلی این مقاله صحبت در مورد CarPlay است، اما من می خواستم به طور خلاصه به بخش رابط کاربری رابط NEX که CarPlay به عنوان یک برنامه در آن قرار دارد، اشاره کنم. طراحی رابط سخت است، و هرگز واضح تر از زمانی که به نرم افزار هسته ای بیش از حد مهندسی شده 1400NEX نگاه می کنیم، نیست. مطمئناً می خواهید مستقیماً به CarPlay ASAP بپرید، زیرا رابط سهام، به دلیل عدم توضیح بهتر، یک چشم درد است.

پایونیر تمام جزئیات را به عهده گرفت و با نصب کننده محلی من کار کرد. این یک لوکس بود، زیرا نیازی به نگرانی در مورد قطعات یا انجام درست نصب نداشتم. ممکن است لازم باشد کمی بیشتر کار کنید تا مطمئن شوید که نصاب تمام قطعات مورد نیاز برای تکمیل فرآیند را مطابق میل شما دارد.

برای ویدیوهای بیشتر در 9to5Mac در YouTube مشترک شوید

از آنجایی که دستگاه کاملاً صفحه‌نمایش لمسی است و هیچ ورودی لمسی وجود ندارد، انجام کاری به سادگی تغییر صدا می‌تواند نگاهی به صفحه نمایش بیاندازد، زیرا اینطور نیست، هیچ نوع بازخورد لمسی وجود ندارد که به انگشت شما بگوید که در ناحیه مناسب است، و شما نمی توانید از سیری برای تغییر صدا استفاده کنید. با گذشت زمان، دقت من تا زمانی که بیشتر می‌توانستم صدا را بدون نگاه کردن تنظیم کنم، بهبود یافت، اما فاقد اطمینان لمسی دکمه فیزیکی صدا بود.

صفحه اصلی CarPlay اطلاعات حیاتی از آیفون متصل شما مانند زمان، Wi-Fi و قدرت سیگنال تلفن همراه را نمایش می دهد. حتی یک دکمه خانه مجازی برای بازگشت سریع به صفحه اصلی CarPlay یا احضار Siri با فشار طولانی خواهید دید. پایونیر دارای یک دکمه فرمان صوتی اختصاصی است که راحت‌تر است زیرا برای احضار Siri فقط یک لمس سریع لازم است. اگر وسیله نقلیه شما این قابلیت را دارد، می توانید از دکمه فرمان صوتی اختصاصی برای احضار سیری از روی فرمان خود نیز استفاده کنید.

بسته به نوع تلفن‌هایی که استفاده می‌کنید، ممکن است از اینکه بدانید هیچ پشتیبانی Android Auto در 1400NEX وجود ندارد، ناامید شوید. این برای کسانی که فقط در راه اپل هستند، مشکل بزرگی نیست، اما انعطاف پذیری دستگاه را کاهش می دهد. برای من پشتیبانی از Android Auto خوب بود، زیرا تمایل دارم همیشه یک دستگاه اندرویدی پرچمدار را به عنوان تلفن دوم همراه خود داشته باشم.

نتیجه

موسیقی و رانندگی به‌طور طبیعی با هم ترکیب می‌شوند، که اشتراک Apple Music را به برنامه قاتل CarPlay تبدیل می‌کند، اگرچه سرویس‌هایی مانند Spotify نیز کار می‌کنند. توانایی پخش تقریباً هر آهنگی که می توانید از طریق صدای خود به آن فکر کنید شگفت انگیز است، و تا حد زیادی مورد علاقه من در مورد CarPlay است.

طرح

اگر شما هم مثل من هستید و به یک هد یونیت وحشتناک گیر کرده اید، یک رادیوی پس از فروش با قابلیت CarPlay می تواند کلید تجربه صوتی، پیام رسانی و ناوبری بسیار بهتر در حال حرکت باشد. اخطارهایی در رابطه با نصب یونیت اصلی پس از فروش وجود دارد، اما به عنوان تجربه اخیر من با آن پایونیر MVH-1400NEX نشان می دهد که مزایا بر معایب احتمالی آن بیشتر است.

مشخصات اولیه

  • اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ
  • نسبت تصویر: 16:9
  • وضوح تصویر: 800 در 480
  • صفحه نمایش لمسی: خازنی
  • پایان: براق
  • CarPlay: بله، با سیم

میکروفون همراه با 1400NEX، حتی در محیط‌های پر سر و صدا، صدای من را با دقت بالا می‌گیرد. این بسیار مهم است، زیرا اگرچه می توانید CarPlay را از طریق لمس کنترل کنید، سیری بدون شک راه اصلی کنترل رابط است.

خوشبختانه، می‌توانم از کنترل‌های لمسی فرمان برای تنظیم صدا استفاده کنم، که اگر این گزینه در وسیله نقلیه شما وجود داشته باشد، به اکثر کاربران توصیه می‌کنم.

به طور کلی، من تحت تاثیر کنترل لمسی 1400NEX قرار گرفتم. پس از حدود یک هفته استفاده، کنترل دستگاه تبدیل به طبیعت دوم شد.

نرم افزار

MVH-1400NEX یک هد یونیت عالی برای کاربران CarPlay است که خواهان سخت افزار تمیز با قیمت مناسب هستند. من یک واحد CarPlay بی‌سیم را ترجیح می‌دادم، اما داشتن یک مدل فقط سیمی به این معنی است که حداقل آیفون شما در حین استفاده شارژ می‌ماند. تا زمانی که یک نصاب خوب دارید، پس MVH-1400NEX یک راه مقرون به صرفه است برای آوردن CarPlay به وسایل نقلیه ای که از چنین فناوری داخلی برخوردار نیستند.

آیا در حال حاضر CarPlay در وسیله نقلیه خود دارید؟ اگر نه، آیا به فکر نصب یک هد یونیت پس از فروش هستید؟