طبق دادخواست اپل، شبیه سازی اپل واچ ساخته شده توسط Masimo

نبرد بین این دو شرکت سابقه طولانی دارد. در سال 2013، اپل با Masimo تماس گرفت تا در مورد همکاری احتمالی بین این دو شرکت صحبت کند. در عوض، ماسیمو ادعا می‌کند، اپل از جلسات برای شناسایی کارکنانی که می‌خواست شکار غیرقانونی کند، استفاده کرد. ماسیمو بعداً این جلسات را “تلاشی هدفمند برای کسب اطلاعات و تخصص” خواند.

ماسیمو این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید اپل صرفاً به شکایت خود مبنی بر نقض پتنت توسط شرکت کوپرتینویی پاسخ می‌دهد.

زمینه

اپل تعدادی از کارمندان Masimo از جمله مدیر ارشد پزشکی شرکت را قبل از عرضه اپل واچ استخدام کرد.

در سال 2020، این شرکت از اپل به دلیل سرقت اسرار تجاری و نقض 10 پتنت Masimo شکایت کرد. این شکایت به دنبال صدور حکمی برای فروش اپل واچ بود.

طبق گفته اپل، Masimo W1 یک شبیه سازی اپل واچ است

Masimo W1 اولین در نوع خود، داده‌های بهداشتی دقیق و مستمر و بینش‌های بهداشتی عملی – از پیشرو در پالس اکسیمتری بیمارستانی – را در یک ساعت شخصی و سبک زندگی ارائه می‌دهد.

ممکن است شانس بیشتری برای حمله به مجموعه ویژگی داشته باشد. در اینجا Masimo ویژگی W1 را توصیف می کند:

این شکایت همچنین نشان می‌دهد که یک اسپین آف Masimo به اطلاعات محرمانه از جمله کد منبع اپل واچ دسترسی پیدا کرده است و ادعا می‌کند که این اطلاعات در طراحی و ایجاد ساعت هوشمند W1 استفاده شده است. به نقل از دادنامه:

اگرچه Masimo W1 بیشتر به اپل واچ شباهت دارد تا آن که شبیه به آن باشد، اما شرکت کوپرتینویی ممکن است با توجه به تعداد محدودی از راه‌ها برای طراحی ساعت هوشمند جعبه‌ای، ادعای نقض طراحی را داشته باشد.

CNET یکی از سخنگویان اپل گزارش می دهد که این شکایت برای “حفاظت از نوآوری هایی است که از طرف مشتریان خود ارائه می دهیم.” تام مک‌لیناهان، مشاور عمومی Masimo ادعا کرد که این بخشی از الگوی رفتاری شرکت کوپرتینویی است:

اقدامات اپل امروز تلاشی مذبوحانه از سوی بزرگترین شرکت جهان برای منحرف کردن تمرکز از شکایت های مطرح شده توسط Masimo است. حقیقت این است که اپل به جای رقابت منصفانه، تمایل زیادی به سرقت مالکیت معنوی رقبا دارد.

طراحی و ویژگی های W1

جو کیانو، مدیرعامل Masimo بعداً ابراز نگرانی کرد که اپل ممکن است سعی کرده باشد فناوری حسگر اکسیژن خون این شرکت را بدزدد. این شرکت خود را به عنوان “مخترعان پالس اکسیمترهای مدرن” معرفی می کند و فناوری آن در بسیاری از بیمارستان ها استفاده می شود.

ماسیمو ضمن تلاش برای جلوگیری از واردات یا فروش اپل واچ، مخفیانه آن را نیز کپی کرد. ماسیمو کپی خود را تا زمانی که W1 برای عموم آماده شد پنهان کرد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

شکایتی که دیروز توسط اپل ارائه شد، شرکت فناوری پزشکی Masimo را به ایجاد یک شبیه سازی اپل واچ، در قالب W1 Advanced Health Tracking Watch متهم کرد.

به روز رسانی: اپل اکنون شکایت دومی را تنظیم کرده است، این شکایت ادعا می کند که Masimo به اطلاعات محرمانه و کد منبع دسترسی پیدا کرده است. او این شرکت را به نقض پنج پتنت اپل متهم می کند. جزئیات بیشتر در پایین قطعه.

اپل بدیهی است گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل اکنون دومین شکایت «سنگین‌تر» را تنظیم کرده است که ادعا می‌کند Masimo پنج پتنت ابزار را نقض کرده است.

با W1، Masimo قصد دارد از خدمات اشتراک به جای سخت افزار استفاده کند.

شکایت دوم اپل، داستان را فاش کرد

وقتی Masimo W1 عمومی شد، مشخص بود که Masimo از اپل کپی کرده است. با آشکار شدن جزئیات بیشتر، مشخص بود که دامنه این نسخه بسیار گسترده است. علاوه بر کپی کردن ظاهر کلی اپل واچ، Masimo W1 از ویژگی ها و عملکردهای خاص ثبت شده اپل واچ استفاده می کند. اپل سخت کار کرده است تا طرح ها و ویژگی های نوآورانه ای را برای اپل واچ توسعه دهد. ماسیمو میانبرها را انتخاب کرد.

در ژانویه 2020، Masimo علیه اپل شکایتی را تنظیم کرد که اپل واچ را هدف قرار داده بود. در این مورد، دسترسی به اطلاعات محرمانه اپل و کد منبع مدل‌های مختلف اپل واچ، از جمله جزئیات ساخت و عملکرد آن، برای یکی از اعضای هیئت مدیره Cercacor فراهم شد. این دو سال قبل از اینکه Masimo W1 را برای عموم مردم عرضه کند بود.

دو سال به جلو، و حالا اپل از Masimo شکایت کرده است. شرکت کوپرتینویی ادعا می کند که طراحی و ویژگی های ساعت Masimo W1 Advanced Health Tracking آن را به یک شبیه سازی اپل واچ تبدیل کرده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

Masimo یک تولید کننده تجهیزات بیمارستانی است که هرگز در تجارت پوشاک مصرفی حضور نداشته است. اما اخیراً، Masimo اولین ساعت مستقیم خود را با نام Masimo W1 عرضه کرده است. ماسیمو به جای نوآوری و توسعه یک محصول به طور مستقل، از اپل کپی کرد و در حین طرح دعوی قضایی سعی کرد از فروش اپل واچ جلوگیری کند.

جو کیانی، مدیر اجرایی شرکت تجهیزات پزشکی Masimo Corp که در اواسط سال 2013 مدیر ارشد پزشکی خود را به اپل از دست داد، گفت: “برخی از استعدادها (که توسط اپل استخدام شده اند) به چاه های عمیق اسرار تجاری و اطلاعات دسترسی دارند.” کیانی گفت که اپل دستمزدهای زیادی را با راهنمایی اندک در مورد آنچه محققان انجام خواهند داد، ارائه می دهد. او گفت: «آنها فقط مردم را می خرند. فقط امیدوارم اپل کاری که ما انجام می دهیم را انجام ندهد.

Masimo W1 با تکیه بر دهه‌ها رهبری Masimo در ایجاد راه‌حل‌های پیشرفته نظارت بر پارامترهای خون غیرتهاجمی، داده‌های فیزیولوژیکی متنوعی از جمله سطح اکسیژن (SpO2)، ضربان نبض، تغییرپذیری ضربان نبض، ضربان قلب، تغییرپذیری ضربان قلب، تعداد تنفس، تعداد زیادی را ارائه می‌کند. شاخص تغییرپذیری و شاخص پرفیوژن – برای مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند درباره سلامتی و سبک زندگی خود تصمیم‌گیری کنند، تناسب اندام خود را بهبود بخشند یا داده‌های سلامتی خود را به تنهایی یا با دوستان و خانواده دنبال کنند.