فروشنده حافظه فلش اپل نسبت به آلودگی NAND هشدار می دهد

به گفته TrendForce، شراکت Western Digital و Kioxia حدود 30 درصد از بازار فلش NAND را تشکیل می دهد. […]

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

لبه گزارش می دهد که شریک وسترن دیجیتال Kioxia مشکل را در دو کارخانه ژاپنی خود شناسایی کرده است.

اپل از تراشه های NAND Kioxia (توشیبا سابق) در چندین محصول خود از جمله آیفون 13، M1 Pro/Max MacBook Pro و iPad Pro استفاده می کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


مشخص نیست که چه چیزی باعث آلودگی شده است، آیا محصولات موجود در بازار نیاز به فراخوانی دارند یا اینکه تولید چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

اگر قرار باشد هر محصولی فراخوان شود، نگران کننده خواهد بود و احتمالاً باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا متوجه شویم.

[The company says] حداقل 6.5 اگزابایت (6.5 میلیارد گیگابایت) حافظه فلش را به دلیل مشکلات آلودگی در تأسیسات تولید NAND خود از دست داد. طبق گفته شرکت تحقیقات بازار TrendForce، این آلودگی می تواند منجر به افزایش قیمت NAND – جزء اصلی SSD ها – تا 10٪ شود.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا محصولات اپل نیاز به فراخوانی دارند یا خیر…

یکی از فروشندگان بزرگ حافظه فلش اپل یک حادثه آلودگی در مقیاس بزرگ را در تاسیسات تولید خود فاش کرده است، با هشدار TrendForce که می تواند قیمت تراشه NAND را تا 10 درصد افزایش دهد.

هر گونه کمبود بالقوه NAND یا نوسانات قیمت می‌تواند بر بازار رایانه‌های شخصی در چند ماه آینده تأثیر بگذارد، بازاری که با وجود کمبود جهانی چیپ و تقاضای GPU، سال بزرگ دیگری در سال 2021 داشت.

به عنوان مثال، در حذف iFixit آیفون 13 پرو، این شرکت یک تک پیدا کرد تراشه NAND برند Kioxaدر حالی که در مک بوک پرو M1 پرو 16 اینچی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، شناسایی شد دو تراشه NAND Kioxia KICM225UZ0460 128 گیگابایتی (در عکس بالا مشخص شده است).

[ad_2]

Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی بعید به نظر می رسد که اپل قیمت خرده فروشی دستگاه های خود را افزایش دهد. این شرکت تمایل دارد در مورد خرید خود از قبل مذاکره کند، و در حالی که احتمالاً باید برای قراردادهای آینده NAND هزینه بیشتری بپردازد، این احتمالاً یک مشکل کوتاه مدت است که فقط چند ماه طول می کشد. محتمل ترین سناریو این است که اپل به سادگی هزینه را جذب کند.

به نظر می رسد آلودگی مواد مورد استفاده در فرآیندهای تولید در اواخر ژانویه در دو کارخانه در ژاپن، با شریک سرمایه گذاری مشترک وسترن دیجیتال، Kioxia (توشیبا سابق) شناسایی شده است. […]