قیمت آیفون 14 در بریتانیا و سایر کشورها به دلیل اپل نیست

به جز 849 پوند، 141.50 پوند مالیات بر فروش (VAT) است. بنابراین برای دریافت قیمت های مشابه با قیمت های فهرست ایالات متحده، آن را کم کنید:

  • قیمت واقعی آیفون: 707.50 پوند
  • قیمت معادل دلار: 819 دلار
  • تفاوت بین قیمت ایالات متحده و انگلستان: 20 دلار

بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا نیز مالیات بر فروش دارند، البته به صورت مالیات بر ارزش افزوده.

بنابراین بله، مشتریان بریتانیایی بیشتر از خریداران آمریکایی پرداخت می‌کنند – اما فقط 20 دلار بیشتر، نه 129 دلار بیشتر.

اما اگر قیمت آیفون 14 و سایر محصولات اپل واقعاً در بسیاری از کشورها گزاف است، به این دلیل نیست که اپل تلاش می کند پول بیشتری به دست آورد.

قیمت های اپل در ایالات متحده گمراه کننده است

اشتباه نکنید، به عنوان یک بریتانیایی، افزایش قیمت ها برای من به همان اندازه دردناک است که برای بقیه شما (خوب، نه ترک ها).

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی نمونه ترکیه را قبلاً دیدیم، جایی که همان آیفون 14 اصلی معادل 1700 دلار قیمت دارد که بیش از دو برابر قیمت ایالات متحده است. اما، دوباره، بیشتر تفاوت مالی است. ترکیه مالیات فناوری حدود 90 درصد را بر محصولات الکترونیکی وارداتی مصرفی اعمال می کند. برای بقیه، ارز ترکیه به سرعت در حال کاهش است که اپل مجبور است شرط های خود را پوشش دهد و قیمتی را انتخاب کند که بتواند برای مدت زمان مناسبی حفظ کند.

اما آیا قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نداشته است؟

دلیل اینکه اپل قیمت را بدون مالیات بر فروش نشان می دهد این است که درصد آن در ایالت متفاوت است و آمریکایی ها عادت دارند قیمت ها را بدون مالیات ببینند.

در کشورهای انگلستان و اتحادیه اروپا مالیات بر فروش گنجانده شده است

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

به عنوان مثال مدل پایه آیفون 14 را در نظر بگیرید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


دیوانه، درست است؟

همانطور که در مثال بریتانیا دیدیم، نرخ واقعی ارز تقریباً درست است: فقط دلار در برابر پوند قوی‌تر از سال گذشته است.

قیمت بالای آیفون 14 واقعی است، اما نه اپل

دلار آمریکا در حال حاضر فوق العاده قوی است، به این معنی که برای خرید همین تعداد دلار، پوند، یورو و غیره بیشتری لازم است.

بله، اما به این دلیل است که تغییر زیادی در نرخ ارز ایجاد شده است.

می‌توانید برای کشورهای دیگری که مالیات بر فروش در قیمت‌های اپل لحاظ می‌شود، مبالغی معادل آن را دریافت کنید.

برخی از کشورها مالیات واردات نیز دارند

برخی از کشورها درصدی از قیمت خرده فروشی را به عنوان مالیات واردات از اپل دریافت می کنند.

اما تفاوت بزرگ اینجاست که مالیات بر ارزش افزوده است مشمول در قیمت ذکر شده در اکثر کشورها، مصرف کنندگان ** انتظار دارند که قیمت تبلیغ شده را بپردازند. اگر مشتریان اپل را بررسی کنند و این شرکت 20 درصد دیگر اضافه کند، تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

این بیشتر تفاوت قیمت را توضیح می دهد

اول، باید توجه داشته باشیم که قیمت نمایش داده شده در فروشگاه اپل ایالات متحده، قیمتی نیست که اکثر آمریکایی ها پرداخت می کنند: آنها باید مالیات فروش را در بالا بپردازند. فقط تعداد کمی از ایالت های ایالات متحده مالیات بر فروش ندارند و به ساکنان این امکان را می دهد که قیمت اسمی را بپردازند.

نگرانی های زیادی در مورد قیمت آیفون 14 در بریتانیا، کشورهای اتحادیه اروپا و جاهای دیگر وجود دارد. بسیاری ادعا می کنند که قیمت ها در کشورهای دیگر بسیار بالاتر از ایالات متحده است و اپل را به افزایش قیمت ها متهم می کنند.

اما اگر می‌خواهیم از دست کسی به خاطر قیمت‌ها عصبانی شویم، دولت‌هایی را که مالیات‌های فروش را تعیین می‌کنند و سرمایه‌گذاران فارکس را سرزنش می‌کنیم که هر زمان که به نظر می‌رسد جهان در وضعیت نامطمئنی در برنامه مالیاتی قرار دارد، به سمت پناهگاه امن دلار عقب نشینی می‌کنند، که خرید را گران‌تر می‌کند. . اپل فقط برای چند دلار در قلاب است.