مرکز داده بحث برانگیز اپل در چین با قرنطینه COVID-19 مواجه شد

شریک اپل در گویانگ، که مرکز سروری را اداره می‌کند که میزبان همه داده‌های آنلاین تولید و ذخیره شده توسط صدها میلیون کاربر چینی آیفون است، آنچه را که به معنای یک سیستم حلقه بسته است که در آن کارمندان اجازه خروج از محل را ندارند، توصیف کرد. Guizhou Cloud Big Data، شریک مورد حمایت دولت اپل، در اطلاعیه WeChat گفت بسیاری از آنها یک هفته است که خانواده را ندیده اند.

با این حال، در سال 2017، دولت چین قانونی را تصویب کرد که اپل را ملزم می کرد از یک شرکت دولتی برای ذخیره سازی iCloud در این کشور استفاده کند.

پس از آن اپل مجبور شد کلیدهای رمزگذاری را به GCGD تحویل دهد، به این معنی که شرکت – و در نتیجه دولت – به اطلاعات شخصی شهروندان چینی دسترسی آزاد خواهد داشت. اپل یک “عدم انکار” صادر کرد و اظهار داشت که هیچ درب پشتی برای سرور ایجاد نکرده است، اما این امر ضروری نیست زیرا دولت کلیدهای درب ورودی را در اختیار دارد.

اپل معمولاً مراکز داده خود را برای داده های iCloud اداره می کند، اگرچه برخی از داده ها را به صورت رمزگذاری شده در سرویس های شخص ثالث مانند خدمات وب آمازون ذخیره می کند. این هیچ خطر امنیتی یا حریم خصوصی دیگری ندارد، زیرا تنها اپل کلید رمزگذاری را در اختیار دارد.

این توقیف 6 میلیون شهروند را از رفت و آمد به محل کار منع می کند. تنها راه حل استفاده از چیزی است که به عنوان عملیات حلقه بسته شناخته می شود، که در آن کارکنان 24/7 در سایت می مانند. آ بلومبرگ گزارش می گوید این در مرکز داده اتفاق می افتد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


عکس: Lars Kienle/Unsplash

آخرین قرنطینه کووید در چین یک شهر 6 میلیون نفری را که بسیاری از اطلاعات الکترونیکی این کشور را در خود جای داده است را متوقف کرده است و اپراتور مرکز داده شرکت اپل را مجبور به انجام اقدامات اضطراری برای رد این همه گیری کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا تأثیری بر خدمات iCloud در کشور وجود دارد یا خیر.

مرکز داده در حال حاضر در حال انجام اقدامات اضطراری از جمله عملیات حلقه بسته است تا سعی کند سرور iCloud را آنلاین نگه دارد.

مرکز داده جنجالی اپل

از آنجایی که قانون چین شرکت‌های خارجی را ملزم می‌کند که از شرکت‌های محلی برای ذخیره داده‌ها استفاده کنند، اپل برای این پروژه مرکز داده خاص با Guizhou-Cloud Big Data Industry Co Ltd (GCGD) همکاری می‌کند.

در تئوری، دولت چین هنوز باید یک حکم دادگاه برای GCBD ارائه دهد تا داده های شخصی را تحویل دهد، اما این یک امر رسمی در چین است.

قرنطینه کووید-19 در سراسر شهر

در حالی که بقیه جهان به این نتیجه رسیده اند که ریشه کن کردن کامل COVID-19 غیرممکن است، و در عوض باید به برنامه های واکسن و آزمایش برای به حداقل رساندن گسترش و شدت ویروس تکیه کنیم، چین مسیر متفاوتی را وام گرفته است.

دولت چین بر این باور است که می تواند کشور را به طور کامل از COVID-19 رها کند. بنابراین حتی زمانی که تعداد معدودی از موارد شناسایی می شوند، قرنطینه های سراسری را تحمیل می کند.

عملیات حلقه بسته مرکز داده

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

مرکز داده بحث‌برانگیز اپل در گویانگ، چین، تحت تأثیر آخرین قرنطینه سراسری COVID-19 توسط دولت قرار گرفته است.