مقایسه گوشی سامسونگ A13 با A22 ♨️ از نظر قیمت و مشخصات 9to5mac Farsi

شیائومی با ارائه گوشی های پرچمدار خود با استفاده از بروزترین تکنولوژی های موبایل، توانسته است علاقه مندان به خرید گوشی های پرچمدار و گران قیمت را راضی کند. مثلا گاهی قیمت گوشی سامسونگ با حافظه داخلی بالا، گران تر از یک گوشی با مشخصات مشابه ولی حافظه ی کمتر در برند دیگر است. آنها حافظه و رم اضافی را به خود اختصاص میدهند. این گوشی سه یا چهارگیگابایت حافظه رم به همراه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارد. در پنل پشتی این گوشی دوربین اصلی سه گاه با حسگرهای واید، اولترا واید و تشخیص عمق چشم وجود دارد. در سال 2013 با رونمایی از اسند دبلیو 1 هواوی اولین گوشی غیراندرویدی خود را وارد بازار کرد. شرکتی که از نرم افزار خود به نام MIUI ROM استفاده می کند و آن را در طول این سال ها تقویت کرده است. یکی از استراتژی های مهمی که شرکت شیائومی بر خود اتخاذ کرد ارائه محصولات با کیفیت در حداقل قیمت است. همچنین دارای چیپست اسنپدراگون 865 و ساختاری مناسب است و با توجه به سایز کوچکتر آن،نگه داری آن در دست راحتتر بوده و خوش دست تر است. به گزارش «نبض فناوری»، با توجه به افزایش قیمت گوشی در ایران، خرید گوشی به یکی از معضلهای بزرگ ایرانیان تبدیل شده است.

برند شیائومی از رابط کاربری miui که یکی از بهترین ها در دنیا است بهره می برد و مهم ترین ویژگی آن قابلیت شخصی سازی موبایل است.به علاوه شما می توانید برای برنامه هایی مانند واتس اپ و فیسبوک از دو اکانت به صورت همزمان استفاده کنید. بیشتر سازندگان تلفنهای هوشمند، محصولات خود را با تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده، برای شما ارسال میکنند. اگر قصد خرید گوشی موبایل هواوی را دارید باید با مدل های مختلف ارائه شده توسط این برند آشنایی پیدا کنید. در پایان نکته ای که به ذهن هر کاربر حرفه ای خطور می کند این است که میزان استفاده و لذت بردن شما از مدل های گوشی شیائومی قطعا بستگی به میزان هزینه و دقت شما در انتخاب این محصولات دارد و همانطور که از قدیم گفته اند: هرچقدر پول بدهید، به همان میزان آش خواهید خورد. چرا که نقاط ضعف آن نسبت به نسل قبلی بسیار بیشتر از نقاط قوت است. پوکو X3 و پوکو X3 پرو با وجود تمام ویژگیهای ستودنیشان، مانند هر محصول دیگری، بینقص نیستند؛ بدنهی قطور، داغشدن بیشاز حد مدل پرو، عکاسی نهچندان رضایتبخش در تاریکی، بروز Ghosting جزئی حین اسکرول روی صفحهنمایش و دوربین ماکرو ناامیدکننده از جملهی مهمترین نقاط ضعف آنها بهشمار میآید.

سه تا دوربین تو یه قاب مستطیل شکل با کمی بیرون زدگی گوشه ی بالا سمت چپ قاب پشتی سایت 9to5mac قرار گرفته. شیائومی از این طریق توانسته با پخش تبلیغات در رابط کاربری خود قیمت های خود را تا این اندازه کاهش دهد و این استراتژی یکی از مهم ترین دلایل قیمت گوشی شیائومی است. گوشی هوشمند سونی Xperia 1 III برخلاف بسیاری از پرچمداران شرکتهای مختلف، به جک هدفون ۳.۵ میلیمتری مجهز شده است. پرچمداران این شرکت ویژگیهایی مانند جک 3.5 میلیمتری صدا، امکانات درجهیک دوربین و نمایشگر 4K با نسبتتصویر 21:9 را ارائه میکنند. البته پرچمداران سری S سامسونگ را نباید فراموش کنیم، سری S سامسونگ از بدو تولید گوشیهای پرفروش جهان بوده است به طوری که آنقدر مورد استقبال قرار گرفت در یک دوره موبایل سامسونگ برای چند سال یک طراحی را دنبال می کرد. شیائومی ظرف مدت چند سال به قدری در بازار تلفن همراه رشد کرد و خوش درخشید که حالا به یکی از برندهای مطرح بازار تبدیل شده است و تعداد زیادی از خریداران برای انتخاب یک تلفن هوشمند جدید به دنبال بهترین گوشی شیائومی هستند و حتما نگاهی به انواع قیمت گوشی این برند خواهند انداخت. گاهی پردازنده و سرعت اجرای برنامه های گوشی سونی برای شما مهم تر است و در طول روز برنامه های زیادی را با آن اجرا می کنید به همین خاطر باید به دنبال مدلی از گوشی Sony باشید که پردازنده قوی تر و سریع تری داشته باشد و همچنین از باتری با عمر بیشتری برخوردار باشد.

بیش از 80 سال از فعالیت این برند مطرح میگذرد بنابراین در بازار جهان و البته ایران، به خوبی شناخته شده است و توانسته تا اعتماد کاربران بسیاری را به خود جلب کند. کمپانی شیائومی (xiaomi) یکی از 5 برند برتر زمینه طراحی و تولید گوشی موبایل هوشمند، از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرد. تقریبا دو سال از آغاز تحریم هواوی توسط آمریکا میگذرد. معمولا 2 تا 3 سال میتواند خیالتان برای گرفتن اپدیت سامسونگ راحت باشد. این محصولات معمولا در یک خانواده با چند عضو عرضه میشوند. سری BlackShark: محصولات تخصصی گیمینگ شیائومی که معمولا در دسته گیمینگ در دنیای موبایلها از بهترینها هستند. رزولوشن آن 1280 در 720 HD میباشد و تراکم پیکسلی 323 پیکسل بر هر اینچ را تشکیل داده است. سامسونگ فروش خوبی در بازارهای جهانی داشته است و توانسته در میان مردم جهان جای خود را باز کند و در کنار اپل از بهترین و پرفروشترین برند تولیدکننده موبایل در جهان باشد. با وجود اینکه بسیاری از ما هنوز دید خوبی به کالاهای چینی نداریم، اما شیائومی با کیفیت محصولات خود ثابت کرد این دیدگاه همیشه درست نیست و در مدت کوتاهی پس از تاسیس توانست با غولهای تولیدکننده تلفن هوشمند در دنیا (سامسونگ و اپل) رقابت کند.

کیفیت، بلندی و تفکیک صدا عالیه و تو بخش اسپیکر، این گوشی با عملکردش سر بلنده. روی این گوشی خبری از جک 3.5 میلیمتری صدا نیست ولی میتونین با یه تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلیمتری از هدفون و هندزفریهای گیمینگ سیمی هم استفاده کنین. میتوانید پس از تماشای عکس گوشی ها و انتخاب چند گزینه، از بخش مقایسه محصول امکانات و قیمت گوشی های مدنظر خود را مقایسه کرده و انتخاب بهتری داشته باشید.از پردازنده غافل نشوید؛ آیا با گوشی بازی میکنید؟ این گوشی از تمام شبکه ها شامل نسل دوم ، سوم و چهارم پشتیبانی میکند. شیائومی تو بخش پردازنده، از برازنده ترین پردازنده پرچمدار یعنی Snapdragon 8 Gen 1 در کنار نسل جدید سیستم خنک کننده دوگانه استفاده کرده تا بتونه به راحتی به تمام نیازهای موبایل گیمرها پاسخ بده. گوشیهای قدرتمند با قیمت مناسبتر از رقبا که تونسته نظر خیلی از موبایل گیمرها رو به خودش جلب کنه.

از گیمینگ تریگرهای این گوشی صحبت کنیم که به نسبت نسل قبل خیلی بهتر شده. اما روشناییش خیلی زیاد نیست و پرچمدارهای شیائومی مثل شیائومی 12 پرو، نمایشگرهایی با روشنایی بهتر دارن. پوکو نمایشگری OLED با نرخ نوسازی زیاد و بلندگوهایی استریو را برای F3 انتخاب کرده که در کنار تراشه قدرتمندش، آن را برای بازی استثنایی میکند. اگر بخواهیم به زبان ساده و در یک جمله دلیل محبوبیت گوشیهای شیائومی را بگوییم، باید گفت که کیفیت استثنایی و قیمت بسیار مناسب آنها، باعث محبوبیت این گوشی در سطح جهان شده است. سری M در حال حاضر محصولات زیادی را در خود جای نداده است و زمان زیادی از معرفی اولین عضو این خانواده نمیگذرد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدلهای بسیاری پیدا میشود. برندهای سامسونگ و شیائومی هربار مدلهای جدید، متنوع، و هیجانانگیزی را به بازار عرضه میکنند که به رقابت میان آنها بیشتر دامن میزند. در واقع شیائومی با عرضه مدلهای متفاوت دست خریداران را در انتخاب بسیار باز گذاشته است. شیائومی با محصولات جدید خانوادهی ردمی نوت بهویژه ردمی نوت ۹ پرو تقریبا در تمامی زمینهها، نیاز کاربران محصولات اقتصادی را برطرف میکند و حتی فراتر میرود.

محصولات شیائومی یکی از پرطرفدارترین گوشیها در بازار پر نوسان ایران هستند؛ به جرات میشود گفت یکی از برندهای جدی و مهم دنبا هستند که در اشکال متفاوت وارد بازار شدهاند. متخصصین این قابلیت را در رده ی متوسط عملکردی رده بندی کرده اند و این یعنی، از نظر پردازشی، گوشی Xperia 10 Plus می توانست بهترین المان ها را داشته باشد اما ندارد. دسترسی به بهترین راهنمای خرید گوشی موبایل و بررسی مشخصات فنی گوشی موبایل با ارزان ترین قیمت و گارانتی معتبر برای هر خریداری بسیار مهم و حائز اهمیت است و با توجه به این موضوع که خرید اینترنتی گوشی موبایل رواج بیشتری پیدا کرده است و در طول سالیان اخیر مخاطبان بسیاری به سمت خود جذب نموده باعث شده است فروشندگان موبایل بسیاری وارد این عرصه شوند و اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی موبایل و فروش گوشی موبایل سامسونگ و اپل نمایند. دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30/60 فریم بر ثانیه داره و کیفیت ویدئوهایی که باهاش گرفته میشه هم خوبه. روی قاب پشتی دارای بافت چشمگیر و محفظه دوربین یکتا است.

در بخش فیلمبرداری نیز، سونی بالاترین کیفیت موجود در دسترس را کیفیت 1080p یا Full HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. این تصمیم هواوی تنها برای احداث و توسعه بخشهای پژوهشی محصولات جدید است. چرا که iOS تحت مدیریتی یکپارچه و حریم امنتری قرار دارد که اجازه نصب به روزرسانیها را تنها از خود کاربر و تنظیمات گوشی دریافت میکند. گوشی اقتصادی پوکو در زمینهی عملکرد بسیاری رقبای چینی و کرهای خود را از پیش رو برمیدارد؛ اما برای کسانی که به بازیهای موبایل علاقه دارند و تمایل دارند محصولی را از این بازهی قیمتی خریداری کنند، انتخاب مناسبی نخواهد بود؛ چرا که ردمی نوت ۹ و ردمی نوت ۹ اس، دو برادر دیگر پوکو ام ۳ از برند شیائومی، با اندکی قیمت گرانتر میتوانند تجربهی بازی بهتری را بهارمغان آورند. گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ در حال حاضر تو بازه قیمتی 14 تا 18 میلیون قرار داره و از گوشی های گیمینگ خوش قیمت موجود در بازار به حساب میاد.

یک افشاگر مطرح به نام Digital Chat Station مدعی شده شیائومی که حالا افتخار عرضه نخستین گوشی با تراشه پرچمدار کوالکام را به دست آورده، در حال کار روی یک گوشی پرچمدار با دوربین جذاب 200MP است. ردمی K50 Gaming Edition تو بخش دوربین کارتون رو راه میندازه و عملکرد قابل قبولی داره. کیفیت عکسهایی که با دوربین اولترا واید ثبت میشه قابل قبوله. زومیت فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و بهسرعت توانست با انتشار اخبار و مقالات مربوط به جدیدترین گوشی ها و دیگر محصولات دنیای تکنولوژی، به پربازدیدترین رسانه فناوری ایران و مرجع موبایل تبدیل شود. اولین گوشی شیائومی در سال 2011 وارد بازار چین شد و پس از مدتی این کمپانی با تولید محصولات باکیفیت و بسیار ارزان قیمت، توانست سهم خوبی در بازار چین و جهان به دست آورد. سری پوکو محصولاتی بسیار ایدهآل و باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستند که از مشخصات فنی و دوربینهایی باکیفیت بهرهمندند. گوشی موبایل یکی از انواع محصولاتی است که این شرکت به تولید آنها میپردازد.

قمیت گوشی موبایل تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. تو بخش نرم افزار هم رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 13 بر پایه اندروید 12 به طور پیشفرض روی ردمی کی 50 گیمینگ ادیشن قرار داره. به طوری که شما میتوانید هر قسمت از نرم افزارهای گوشی را به صورت جداگانه مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. با این حال، تحریمهای سخت دونالد ترامپ علیه این شرکت مرموز چینی که وابسته به نهادهای کمونیستی جمهوری خلق چین است، مانع از پشتیبانی گوگل از محصولات این برند و البته برند وابستهی هانر میشود. البته برای جابهجایی صفحات میتوانید از این بخش لمسی استفاده کنید. از گجت های کمپانی Samsung که در بازار بسیار پرفروش و کاربر پسند هستند می توان به گوشیهای هوشمند و لمسی گلکسی سری S و تبلت های سری گلکسی اشاره نمود. بعنوان مثال دو مدل موبایل سامسونگ a31 در طبقه پایین رده و گلکسی a51 در طبقه میان رده از سری نمونههای پرفروش و محبوب گلکسی سری A بشمار میروند و از بالا ردهها میتوان به گلکسی نوت 20 اشاره نمود. یک نمایشگر Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتزی و میزان روشنایی 800 نیت در کنار اندازه 6.4 اینچی مشخصات نمایشگر این گوشی هستند.

گوشی هوآوی P smart 2019 با داشتن صفحه نمایش بزرگ 6.21 اینچی در دسته فلبتها قرار میگیرد. در مجموع Mi 10 Lite با توجه به پشتیبانی از 5G و پردازنده خوش نامش میتواند گوشی ای باشد که مدت زیادی با آن کار کرد و از ارزش خرید بالایی برخوردار است. داشتن یک اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیرهسازی مناسب است، اما اکنون فقط در ردمی 5 ای، ردمی نوت 5 ای و ردمی وای 1 در دسترس است. همچنین توجه داشته باشید که برخی گوشیها امکان استفاده از یک کارت حافظه microSD را در کنار حافظه داخلی گوشی ارائه میکنند؛ اما برخی دیگر مثل آیفون 13 اپل و یا گلکسی S21 FE 5G سامسونگ چنین قابلیتی را ندارند. ردمی K50 گیمینگ تقریبا 10 ماه بعد از Redmi K40 Gaming با دوتا آپدیت سخت افزاری بزرگ، معرفی و وارد بازار شد: پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و حافظه LPDDR5. پوکو F4 GT سه ماه بعد از Redmi K50 Gaming دقیقا با همون ظاهر و تقریبا همون مشخصات فنی برای بازار جهانی معرفی شد.

سال 2022 هم بدون گوشی گیمینگ جدید سپری نمیشه و تو این مقاله قراره با مشخصات گوشی Xiaomi Redmi K50 Gaming آشنا بشیم و ببینیم گوشی ردمی کی 50 گیمینگ شیائومی چه چیزی برای ارائه توی چنته داره. محصولات این برند تقریباً برای هر بودجهای مناسب است و چیزی که میتوان به قطعیت گفت این است که قیمت مناسب انواع گوشی شیائومی روی کیفیت ساخت آنها تأثیر نگذاشته است. FHD و کمحاشیهی دو گوشی لذت تماشای ویدئو و فیلم را دوچندان میسازد و باتری ۵،۰۲۰ میلیآمپرساعتی آنها نیز تضمینی برای استفادهی مداوم از آنها است. Z fold 3 آخرین مدل از گروه زد است، در طراحی و تولید این مدل از گوشی، سامسونگ سعی کرده است تا از اشتباهات خود درس بگیرد و آنها را تا حداکثر ممکن بر طرف کند، در حالت بسته شما با یک گوشی زیبا 6.2 اینچی روبرو خواهید شد، اما اگر این گوشی را کامل باز کنید اکنون صاحب یک تبلت 7.6 اینچی هستید. زیرا به راحتی با یک گشت ساده در محیط سایت می توان با مقایسه قیمت موبایل هواوی مناسب ترین مدل موبایل هوآوی از نظر قیمت و البته کیفیت را خریداری نمایید. از خرید گوشیهایی که ضمانت ندارند، خودداری کنید زیرا سودجویان نیز به این عرصه وارد شدهاند و نسبت به تولید گوشیهای تقلبی اقدام کردهاند که باید تنها یک فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب کرد.

خانوادهی شیائومی ردمی نوت ۱۱ حضور فعال و پررنگی بین طرفداران شیائومی داشته و سبب شدهاست که این گوشی با نسخهی آس نسبت به سایر گوشیهای برند شیائومی بهتر به فروش برسد. برخلاف آنچه برچسب قیمتی حدود ۲۰۰ دلاری آنها در ذهن تداعی میسازد، ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو هر دو از جنس گوریلا گلس ۵ هستند، دوربین چهارگانهی خانوادهی ردمی نوت ۸ امکان عکاسی در سناریوهای مختلفی را ممکن میکند و خروجی دوربین اصلی دو دستگاه تحت شرایط نوری ایدئال، عکسهایی شایستهی احترام است، پردازندهی انتخابشده برای سری ردمی نوت ۸ بهخصوص در نسخهی پرو، بسیاری از نیازهای کاربر را رفع خواهد کرد و بهمدد باتریهایی حجیم، هر دو مدل تا دو روز کاربر را همراهی خواهند کرد. این روزها در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا گوشیهای شیائومی از محبوبیتی عجیب غریبی بهرهمند هستند و باید بدانید ناپایداری قیمتی زیادی را هم مخصوصا در ایران دارند. امروزه این شرکت دارای 330 میلیون کاربر فعال است که در سرتاسر دنیا از محصولات شیائومی استفاده میکنند. همانطور که همهی ما میدانیم، برند شیائومی یکی از برندهای نوپا در زمینهی تولید انواع گوشی به شمار میآید که در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. اما بر خلاف دیگر تلفنهای هوشمند ارزان قیمت، تقریباً در اکثر تلفنهای هوشمند Xiaomi از پردازندههای قدرتمند و باکیفیت استفاده میشود.

در ادامه مهمترین ویژگیهای نرمافزاری دو محصول پرطرفدار از این برندها را برایتان مقایسه کردهایم. شیائومی از برند هایی است که در دهه گذشته در انواع گجت ها و لوازم پوشیدنی که بیشتر جنبه سلامت محور و ورزشی دارد، فعال باشد. فهرست زیر متناسب با نیاز کاربران مختلف تهیه شده است. صفحه نمایش 6.39 اینچی این گوشی با نسبت ابعاد 19.5 به 9 فضای زیادی را در اختیار کاربر قرار میدهد که برای انجام بازی و تماشای فیلم بسیار مناسب است. قیمت گوشی شیائومی در انواع رده ارزان قیمت، میان رده، پرچمدار و گیمینگ برای هر خریداری با هر بودجه ای بهترین انتخاب است. یه اتفاق خوبی که توی پنل جلویی افتاده، اینه که فاصله های حاشیه نمایشگر تا لبه پنل جلویی از تمامی جهات با هم یکیه که باعث میشه هم ظاهر پنل جلویی شکیل تر باشه، هم احتمال لمس ناخواسته صفحه نمایش موقع بازی کردن خیلی کمتر بشه.

به هر حال از گوشی گیمینگ بیشتر انتظار داریم تو بخش پردازشی و باتری مانور بیشتری بده. آداپتور 120 واتی داخل جعبه میتونه باتری رو تقریبا 20 25 دقیقهای فول شارژ کنه که برای یه گوشی گیمینگ عملکرد خیلی خوبی به حساب میاد. از طرفی ظرفیت باتری K50 گیمینگ به نسبت نسل قبلیش کمتر شده که باعث میشه شارژدهی کمتری داشته باشه که با فست شارژ 120 واتی جبران شده. با اینکه این گوشی مانند برندهای دیگر به وفور در فروشگاهای آنلاین عرضه نمیشود، ولی ما در فروشگاه فونر به صورت انحصاری گوشیها را با قیمتی مناسب عرضه میکنیم. قیمت گذاری های کمپانی شیائومی بسیاری از کاربران را برای انتخاب محصولات این برند وسوسه میکند، تنوع بسیار بالا در محصولات باعث دشه است کاربران به راحتی بتوانند مطابق سلیقه خود و با قیمتی بسیار مقرون بصرفه خرید خودشون رو از بین محصولات شیائومی انتخاب کنند. وقتی تلفنهای هوشمند کم قیمت را میبینم، متوجه میشویم که در اکثر آنها از پردازندههای با کیفیت پایین استفاده شده است. این گوشی به نمایشگر 6.46 اینچی سوپرآمولد با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز است. گوشی های سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند، اما مانند شرکتهای دیگر سامسونگ هم رابط کاربری خود با نام ONE UI را دارد.