نبرد حقوقی بین اپل و ماسیمو به یک شکنجه ختم می شود. هیئت داوران 6-1 برای اپل

در سال 2020، Masimo شکایتی را تنظیم کرد و به طور رسمی اپل را به سرقت اسرار تجاری و نقض 10 پتنت این شرکت در سنسور O2 اپل واچ متهم کرد.

در سال 2013، اپل با شرکت فناوری پزشکی Masimo تماس گرفت زیرا می خواست با این شرکت “رابطه کاری” برقرار کند. پس از جلساتی که در آن جزئیات فناوری پالس اکسیمتر Masimo مورد بحث قرار گرفت، ظاهراً اپل شروع به شکار غیرقانونی پرسنل شرکت کرد.

گزارشی که ماه گذشته منتشر شد ادعا کرد که اپل میلیون‌ها دلار به رئیس پزشکی ماسیمو برای شکار او پرداخت کرده است.

بازی اپل مقابل ماسیمو لغو شد

به طور معمول، ما چیزی بیشتر از این واقعیت نمی دانیم که هیئت منصفه نتوانست به توافق برسد. غیرعادی است که هیئت منصفه تقسیم دیدگاه خود را فاش کند، اما این واقعیت به این معنی است که ITC ممکن است همچنان تحت تأثیر قرار گیرد. پول من می گوید ماسیمو خواهد شد نه از ممنوعیت واردات بهره مند شوند.

اختلاف بین این دو شرکت اواخر همان سال، زمانی که اپل واچ سری 6 با ویژگی جدید تشخیص اکسیژن خون عرضه شد، تشدید شد. ماسیمو از کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده خواست تا واردات مدل جدید را ممنوع کند.

این شرکت فناوری سلامت همچنان امیدوار است که کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده ممکن است واردات اپل واچ را ممنوع کند، بر اساس یافته جداگانه‌اش که اپل انجام داد یک حق ثبت اختراع را نقض کنید و تصمیم نهایی در اواخر این ماه گرفته می شود. این تصمیم احتمالاً تحت تأثیر نتیجه این پرونده بود – که ما اکنون (رسما) نداریم.

اپل اعلام کرد که از این پیروزی جزئی خوشحال است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

ماسیمو گفت که از نتیجه ناامید شده است و اگرچه اپل در آستانه پیروزی است، اما این شرکت قصد دارد به دنبال آزمایش جدیدی باشد.

این شرکت گفت: “ما عمیقاً به مالکیت معنوی و نوآوری احترام می گذاریم و اطلاعات محرمانه شرکت های دیگر را نمی گیریم یا از آنها استفاده نمی کنیم.” ما خرسندیم که دادگاه نیمی از دعاوی اسرار تجاری شاکیان را به درستی رد کرد و اکنون از دادگاه می خواهیم که بقیه ادعاها را رد کند.»

دعوای حقوقی بین اپل و ماسیمو پس از اینکه شش نفر از هیئت منصفه متوجه شدند که اپل نه اسرار تجاری دزدیده شده برای ایجاد حسگر O2 در اپل واچ – اما هیئت منصفه هفتم مخالفت کرد.

هیئت کاملاً زن در آخرین یادداشت خود خطاب به قاضی نوشت: «ما نمی‌توانیم به یک نتیجه مشترک برسیم. پیش از این، هیئت منصفه اعلام کرده بود که شش نفر از اعضای آن به اپل و یک نفر به ماسیمو رای داده اند و او حاضر به تغییر نظر خود نشده است. جیمز سلنا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، اواخر بعد از ظهر روز دوشنبه یک محاکمه نامشروع را اعلام کرد.

یک استخدامی در سال 2013 که در اوایل سال 2014 تایید شد، دکتر مایکل اوریلی، افسر ارشد پزشکی ماسیمو بود.

بلومبرگ گزارش می دهد که در حالی که شش نفر از هفت هیئت منصفه به این نتیجه رسیدند که اپل هیچ یک از پتنت های Masimo را نقض نکرده است، هیئت منصفه باقی مانده مخالفت کردند. هیأت منصفه در نهایت به این نتیجه رسیدند که نمی توان به اتفاق آرا به رأی رسید و یادداشتی را برای قاضی ارسال کرد و این موضوع را به وی ابلاغ کرد.

ماسیمو فاش کرد که اپل در مقطعی قصد داشت این شرکت را تصاحب کند، اما مدیر عامل تیم کوک تصمیم به خرید آن گرفت. اپل، به نوبه خود، «کارمندان متعددی را که روی پروژه حسگر کار کرده بودند» معرفی کرد تا شهادت دهند که از فناوری Masimo در توسعه سنسور O2 اپل واچ استفاده نکرده‌اند.

گرفتن 9to5Mac

قاضی قبلاً نیمی از ادعاهای نقض حق اختراع ماسیمو را رد کرده بود و بقیه را به هیئت منصفه واگذار کرد تا تصمیم بگیرد.

داستان تا اینجا

از 10 ادعای نقض حقوقی که توسط Masimo مطرح شده است، اپل می گوید که قاضی پنج مورد را رد کرده و پنج مورد باقی مانده را به هیئت منصفه واگذار کرده است.

این تلاش با شکست مواجه شد، اما در اوایل سال جاری، دادگاه حکم داد که اپل واقعاً یکی از 10 پتنت را نقض کرده است. شرکت کوپرتینویی در تلاش است تا این تصمیم را لغو کند و در ماه آینده حکم نهایی صادر می شود. اپل نیز پاسخ داد و ماسیمو را به ایجاد یک شبیه سازی اپل واچ متهم کرد.

اینکه آیا ماسیمو واقعاً به دنبال محاکمه جدیدی خواهد بود یا خیر، باید دید. با نزدیک شدن به از دست دادن پرونده، کاری خطرناک به نظر می رسد.