نسل بعدی سیری احتمالاً در iOS 18 به سبک ChatGPT راه اندازی خواهد شد

[ad_1]

انتظار می‌رود نسخه نسل بعدی سیری از یک ربات چت مولد هوش مصنوعی پشتیبانی شود و تحلیلگران انتظار دارند که با iOS 18 راه‌اندازی شود و در WWDC امسال معرفی شود.

در حالی که اپل به دلیل تاخیر سیری مورد انتقاد قرار گرفته است، گزارش جدید می گوید این به این دلیل است که این شرکت قصد دارد بسیار جاه طلب تر از سیستم های هوش مصنوعی مولد موجود باشد.

AppleGPT

اگرچه این شرکت هیچ اطلاعیه ای در مورد فعالیت هوش مصنوعی مولد خود نداده است، گزارشی در تابستان امسال نشان داد که این شرکت قبلاً سیستم مدل زبان بزرگ (LLM) خود را با نام AppleGPT ایجاد کرده است.

این ابزار در حالت فعلی فقط به صورت داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، اما این گزارش ادامه می دهد که “افرادی که با این کار آشنا هستند معتقدند اپل قصد دارد سال آینده یک اعلامیه بزرگ مرتبط با هوش مصنوعی ارائه دهد.”

در حالی که این گزارش هیجان کافی برای ایجاد افزایش در سهام AAPL ایجاد کرد، ما در آن زمان هشدار دادیم که مشتریان نباید انتظار داشته باشند که به این زودی از یک سرویس قدرتمند جدید Siri استفاده کنند.

اهداف اپل بسیار جاه طلبانه تر از ChatGPT هستند

در حالی که اپل می تواند فردا LLM خود را راه اندازی کند، این شرکت قصد دارد از دو طریق از سیستم هایی مانند ChatGPT پیشی بگیرد:

  • پردازش روی دستگاه
  • فراتر از پردازش زبان و شامل صدا و تصویر هوش مصنوعی

پردازش روی دستگاه

سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT همه پردازش‌های خود را بر روی سرورهای راه دور انجام می‌دهند، اما مقالات تحقیقاتی اپل نشان می‌دهد که این شرکت هدف بسیار بلندپروازانه‌تری دارد: استفاده از پردازش روی دستگاه.

این مزیت سرعت و حفظ حریم خصوصی است، اما اجازه دادن به چنین سرویس هایی برای اجرا در حافظه محدود دستگاه های تلفن همراه چالش بزرگی است – و به نظر می رسد این یکی از دلایل اصلی وقت گیر بودن شرکت قبل از راه اندازی آن باشد.

قبلاً دیده‌ایم که این شرکت با راه‌اندازی سیری آفلاین بر روی آخرین مدل‌های اپل واچ در ماه سپتامبر، گامی کوچک به سوی این هدف برداشته است.

صوتی و تصویری هوش مصنوعی و همچنین زبان

ChatGPT به عنوان LLM شناخته می شود زیرا همه چیز در مورد پردازش زبان است. اما جاه طلبی های اپل فراتر از این است و به دنبال ادغام پردازش هوش مصنوعی ویدیو و صدا است.

ما دوباره علائم اولیه این را دیدیم، با پردازش بصری و صوتی هوش مصنوعی که در تشخیص درب و زیرنویس‌های زنده دیده می‌شود.

انتظار می رود نسل بعدی سیری در iOS 18 راه اندازی شود

THE فایننشال تایمز از راه اندازی نسخه بسیار قدرتمندتر سیری خبر می دهد.

انتظار می رود کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که معمولا در ماه ژوئن برگزار می شود، رویدادی باشد که این شرکت از آخرین سیستم عامل خود، iOS 18 رونمایی می کند. تحلیلگران مورگان استنلی انتظار دارند که نرم افزار موبایل به سمت هوش مصنوعی مولد گرایش داشته باشد و می تواند شامل دستیار صوتی آن سیری نیز باشد. توسط یک LLM تغذیه می شود […]

دیلان پاتل، تحلیلگر در SemiAnalysis، یک شرکت مشاوره هوش مصنوعی نیمه هادی ها، می گوید: «وقتی نوبت به تراشه های دستگاه آنها می رسد، قطعاً از دیدگاه طراحی و معماری بیشتر و بیشتر به هوش مصنوعی می پردازند.

این بازتاب گزارش یک افشاگر اپل در اوایل این ماه است و مورگان استنلی از آگهی‌های شغلی اپل به عنوان شواهد بیشتر یاد می‌کند.

تقریباً نیمی از آگهی‌های شغلی هوش مصنوعی اپل در حال حاضر شامل عبارت «آموزش عمیق» است که به الگوریتم‌هایی اشاره دارد که هوش مصنوعی مولد را تقویت می‌کنند – مدل‌هایی که قادر به تولید متن، صدا و کد به صورت انسانی در چند ثانیه هستند.

از 9to5Mac بگیرید

در حالی که هنوز گمانه زنی های زیادی وجود دارد، ایده راه اندازی مجدد Siri در سال جاری به طور فزاینده ای قابل قبول به نظر می رسد.

مدل‌های LLM مانند ChatGPT انتظارات ما را از آنچه اکنون از سیستم‌های هوش مصنوعی می‌خواهیم کاملاً تغییر داده‌اند. در حالی که اپل ممکن است از حریم خصوصی به عنوان دلیل محدودتر بودن قابلیت های سیری نسبت به رقبای خود که اطلاعات شخصی زیادی را مدیریت می کنند، نام برده باشد، اکنون به نقطه ای رسیده ایم که سیری به طور غیرقابل قبولی احمقانه به نظر می رسد. این باید تغییر کند، و سخت است که ببینیم اپل چگونه می‌تواند بیشتر از امسال صبر کند.

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تقویت سیری به طور قابل توجهی قابلیت‌های دستیار هوشمند اپل را گسترش می‌دهد، در حالی که پردازش روی دستگاه به شرکت اجازه می‌دهد تا به اعتبارنامه‌های حریم خصوصی خود ادامه دهد. یکپارچه‌سازی پردازش‌های صوتی و تصویری به شرکت فرصتی واقعی می‌دهد تا همه را متقاعد کند که ارزش صبر کردن را داشت.

عکس امید آرمین در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی