نقد و بررسی ایفون 14 پرو مکس تکنولایف

حذف ناچ و بریدگی از صفحه نمایش موجب جذاب تر شدن و بزرگ تر شدن نمایشگر گوشی مورد نظر است. نمایشگر همیشه روشن و عدم نیاز به روشن کردن آن برای مشاهده اعلان ها و اطلاعات نیز یکی دیگر از شایعاتی است که درباره گوشی های پرومکس آیفون 14 زده می شود. این تغییر دری را به روی ویژگی جدید آیفون باز می‌کند که آن هم نمایشگر همیشه روشن یا Always-on Display است.

  • بنابراین در ادامه نتایج تست‌های بنچمارک آیفون ۱۴ پرو را با آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی زد فولد ۴ مجهز به چیپ اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مقایسه خواهیم کرد.
  • صفحه نمایشی که روی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس قرار گرفته وضوح تصویر ۲۷۶۹ در ۱۲۹۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.
  • برای مقایسه‌ی عملکرد آیفون ۱۴ پرو و ۱۳ پرو، باید منتظر انتشار بنچمارک‌ها بمانیم تا ببینیم این دو در این زمینه چه حرفی برای گفتن دارند.
  • برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس شوید، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم.

گوشی iPhone 13 در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سال ۲۰۲۱ توسط اپل معرفی شد و پس از گذشت ۱۰ روز این گوشی هوشمند برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفت. بر این اساس اپل پرچمداران جدید خود را در اولین یا دومین سه شنبه ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ به معرض نمایش خواهد گذاشت. سپس بین ۷ تا ۱۰ روز پس از معرفی این دستگاه‌ها اپل گوشی‌های هوشمند جدید خود را به بازار جهانی عرضه خواهد کرد. توانایی و قدرت عکاسی آیفون 14 پلاس در نور کم و پرداختن به جزئیات.به عنوان مثال وزن این گوشی نسبت به رقیب پرومکس خود سبک تر است درحالیکه همان اندازه صفحه نمایش را دارد.

مشخصات و قیمت گوشی آیفون 14 پرو اپل

موضوعی که در نقد و وبلاگ 9to5mac.ir پرو مکس حتما باید به آن‌ اشاره کنیم این است که این گوشی در زمان تست بنچمارک‌های مختلف شدیدا داغ می‌شود. این گرما یا داغ شدن زیاد را روی فریم‌ گوشی، قاب پشتی و حتی قسمتی در کنار ماژول دوربین هم مشاهده می‌کنید. اما سیستم خنک کننده گوشی در مدت زمان بسیار کمی پس از به پایان رسیدن هر تست، گوشی را خنک می‌کرد. در Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو مکس امکان کنترل موسیقی را هم خواهید داشت. آیفون 14 پرو و پرو مکس برخلاف دیگر گوشی‌های حاضر در این سری آیفون به تراشه جدید A16 بیونیک مجهز شده‌اند.

قیمت روز دستگاه های اپلی

بر اساس این گمانه زنی نمایشگر 120 هرتز نیز برای گوشی مذکور پیش بینی می شود. روشنایی 1200 نیتی برای پنل گوشی های پرومکس و پرو نیز یک ویژگی جذاب است که کارشناسان منتظر آن هستند. آیفون 14 پرومکس با طراحی بدون ناچ یکی دیگر از انتظارات طرفداران این گجت ها است. اغلب گفته ها و پیش بینی ها بزرگ تر شدن صفحه نمایش و حذف بریدگی یا ناچ است. طبق اطلاعاتی که ازلیست قیمت آیفون 14در دسترس است،قیمت آیفون 14احتمالاً 799 دلار خواهد بود و شرکت اپل قیمت این محصول را نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد داد.

در همین حال، لنز تله فوتو در مدل‌های آیفون 14 پرو اکنون از زوم دیجیتال 6 برابری پشتیبانی می‌کند. حتی دوربین TrueDepth جلو نیز از دیافراگم بازتری برای بهبود عکسبرداری در نور کم به همراه فوکوس خودکار داخلی بهره می‌برد. البته مشخص نیست که آیا تمامی مدل‌ها از چنین فریمی استفاده می‌کنند یا تنها مدل‌های گران‌ قیمت همراه با فریم تیتانیومی به بازار عرضه می‌شوند. در مقایسه با آلومینیوم یا فلزهای دیگری که در ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، تیتانیوم از مقاومت بیشتری حتی در برابر خط و خش برخوردار است. مدل آیفون 14 و 14پلاس دارای یک بریدگی در جلوی نمایشگر هستند که همانند سری های قبلی خود هستند. در حالی که 14پرو و 14 پرومکس تمام صفحه هستند و هیچ گونه بریدگی در ان وجود ندارد.