قیمت و مشخصات آيفون 14، چرا باید منتظر گوشی جدید اپل باشیم؟ سیب تیپ

شرکت اپل در طی رویداد سالانه خود از گوشی جدید آیفون 14 پرو مکس رونمایی کرد. این گوشی با طراحی جذاب و مشخصات بهبود یافته، توانست توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کند. جدیدترین گوشی‌های آیفون شامل آیفون ۱۴، ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس هستند؛ قیمت آیفون‌ و سایر محصولات جدید اپل مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

  • این تراشه بر خلاف A15 که با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده بود، از فرایند ساخت 4 نانومتری بهره می‌برد.
  • این موضوع در حد یک شایعه است و توسط منابع رسمی تایید نشده و بهتر است تا انتشار اطلاعات رسمی و تایید شده صبر کنیم.
  • بررسی اولیه آیفون 14 پرودر نسخه پرو آیفون 14 بخش دوربین نیز بهبود یافته و لنز 48 مگاپیکسلی آن همانند گوشی‌های اندرویدی برای خلق تصاویر بهتر و با کیفیت‌تر، چهار پیکسل را در یک پیکسل بزرگ‌تر ترکیب می‌کند.

حالا باید ببینیم آیا آیفون 14 استاندارد برای همه کاربران مناسب خواهد بود یا امسال سالی است که مدل Pro با قیمت بالاتر توجه را به خود جلب می‌کند. یک منبع رسمی در اوایل سال جاری اعلام کرد گوشی iPhone 14 از سنسور تشخیص چهره زیر صفحه نمایش برخوردار خواهد شد. این موضوع دقیقا به حذف ناچ بالا صفحه نمایش اشاره می‌کند و اپل می‌تواند اولین کمپانی تولید کننده گوشی هوشمند باشد که سنسور تشخیص چهره سه بعدی را در زیر نمایشگر قرار می‌دهد.

بررسی ایفون ۱۴ پرو مکس

گفته می‌شود پنل پشتی این گوشی هوشمند نیمه براق خواهد بود، این موضوع به معنی ترکیب پنل پشتی مات گوشی‌هایی مثل iPhone 13 Pro با پنل پشتی دستگاه‌هایی مثل iPhone 13 است. این رقم 100 دلار از آیفون معمولی گران تر و 200 دلار از آیفون 14 پرومکس ارزان تر است. آيفون 14 می‌تواند با نمایشگر بدون بریدگی عرضه شود و بسیاری از کاربران امیدوارند که این شایعه حقیقت داشته باشد. شایعات حاکی از آن است که می‌توان آن را با یک سوراخ پانچ جایگزین کرد. اما بهتر است دوربین جلو در جای اصلی خود قرار داشته باشد تا تاثیری بر عملکرد تصویر برداری و یا Face ID نداشته باشد. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد درگاه لایتنینگ را رها کرده و به جای آن به سراغ اتصال USB-C برود.

لیست قیمت گوشی سامسونگ امروز 11 مهر 1401 [اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار]

البته موتور Photonic هم به کمک دوربین اصلی در شرایط نوری کم خواهد آمد. این گوشی با وزن 245 گرم، یک نمایشگر 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 1284 × 2778 پیکسل (تراکم پیکسلی 458ppi) و نرخ نوسازی 120 هرتز دارد که بیشینه روشنایی آن به 2000 نیت می‌رسد. این نمایشگر در کنار سیستم عامل iOS 16 از قابلیت Always-On Display نیز پشتیبانی می‌کند. نکته جالب درباره نمایشگر این گوشی، یکسان بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی آن با آیفون 14 پلاس است. قیمت گوشی آیفون 14 پرو اپل همانند آیفون 13 پرو از 999 دلار آغاز می‌شود.

هر چقدر که به زمان معرفی گوشی جدید اپل نزدیک شویم، اطلاعات بیشتر و بهتری به دست ما می‌رسد. از این رو با انتشار اخبار رسمی‌تر و معتبرتر از آیفون 14، این مقاله به روزرسانی خواهد شد. طبق وبلاگ 9to5mac.ir پیش‌بینی‌ها طراحی آيفون 14 نسبت به مدل‌های قبلی خود متفاوت خواهد بود. بسیاری از کاربران و تحلیلگران مطمئن‌اند که اپل برای آيفون بعدی قصد دارد یک تراشه سری A جدید را طراحی کند.