ویرایش عکس ها با استفاده از دستورات متنی – کار هوش مصنوعی اپل ادامه دارد

[ad_1]

ممکن است کار هوش مصنوعی اپل در مورد سیری کمی کند باشد، اما این شرکت بیکار نمی نشیند و هیچ کاری انجام نمی دهد. این شرکت به تازگی یک مدل هوش مصنوعی منبع باز برای ویرایش عکس ها با استفاده از دستورات متنی ساده منتشر کرده است – چیزی که به عنوان یک پیشرفت بزرگ توصیف شده است.

این مدل با نام MGIE – برای مدل زبان بزرگ Multimodal Guided Image Editing – این مدل به کاربر اجازه می دهد از زبان طبیعی استفاده کند تا به ویرایشگر بگوید که می خواهید به چه چیزی برسید…

به عنوان مثال، یک کاربر می تواند به سادگی بگوید “آسمان را آبی تر کنید” و MGIE آن را به صورت “شناسایی و انتخاب آسمان و سپس افزایش اشباع آن ناحیه تا 20٪” تفسیر می کند.

بیزنس بیت گزارش می دهد که MGIE قادر به انجام طیف قابل توجهی از وسایل است.

MGIE می‌تواند ویرایش‌های متداول به سبک فتوشاپ، مانند برش، تغییر اندازه، چرخش، ورق زدن و افزودن فیلتر را انجام دهد. این الگو همچنین می‌تواند ویرایش‌های پیشرفته‌تری مانند تغییر پس‌زمینه، افزودن یا حذف اشیا و ادغام تصاویر را اعمال کند.

MGIE می تواند کیفیت کلی عکس مانند روشنایی، کنتراست، وضوح و تعادل رنگ را بهینه کند. این الگو همچنین می تواند جلوه های هنری مانند طراحی، نقاشی و کارتون را اعمال کند.

MGIE می تواند مناطق یا اشیاء خاصی را در یک تصویر، مانند صورت، چشم ها، مو، لباس و لوازم جانبی تغییر دهد. این مدل همچنین می‌تواند ویژگی‌های این مناطق یا اشیاء مانند شکل، اندازه، رنگ، بافت و سبک را تغییر دهد.

اگر مدل نتیجه مورد انتظار را ارائه نکرد، می‌توانید درخواست خود را اصلاح کنید، یا افکت را لغو کنید و دستورالعمل دیگری بدهید.

در حال حاضر این فقط یک قالب منبع باز در Github است، اما یک نسخه نمایشی آنلاین وجود دارد که می توانید از آن برای آپلود تصاویر خود و بازی با آنها استفاده کنید. یک بازی کوتاه با این نشان می دهد که این قطعاً یک نسخه بتا اولیه است، اما من قطعاً می توانم پتانسیل آن را ببینم

اینم عکس اصلی من:

دستورات من این بود که «آسمان را کمی قرمزتر کنیم» که MGIE آن را اینگونه تفسیر کرد: «آسمان را در تصویر به جای آبی درخشان، سایه‌ای از قرمز بسازید». منظره شهر را به جای یک آسمان سفید بکر، سایه ای سایه دار کنید. در اینجا نتیجه (که به دلایل نامعلوم کوتاه شده است):

در حالی که این نسخه قابل استفاده نیست (و نسخه ی نمایشی تنها از خروجی وضوح بسیار پایین پشتیبانی می کند)، آنچه برای من قابل توجه است این است که چگونه او دقیقاً انعکاس داخل قاب فلزی را برای مطابقت با آسمان تنظیم می کند. مطمئنا امیدوار کننده به نظر می رسد.

ما هنوز نمی دانیم که چه زمانی یا اپل ممکن است این ویژگی را پس از ارائه نتایج صیقلی تری به آیفون اضافه کند، اما مطمئناً این یک گام بسیار منطقی برای شرکتی به نظر می رسد که همیشه به دنبال این بوده است که ویژگی های عکاسی هوش مصنوعی را به صورت خودکار/آسانی برای استفاده درآورد. تا جایی که ممکن است. ممکن است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی