6 نکته طلایی در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکتهای بزرگ

به دنبال برندهای معتبر باشید

6 نکته طلایی در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکتهای بزرگ

وقتی صحبت از دستگاه های حضور و غیاب می شود، انتخاب یک برند معتبر بسیار مهم است. برندهایی که شهرت خوبی دارند سابقه تولید دستگاه های باکیفیت و قابل اعتماد و دقیق را دارند. با انتخاب یک برند معتبر، دستگاهی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهید که می توانند به آنها اعتماد کنند، که می تواند منجر به کسب و کار و ارجاع مجدد شود. خوشبختانه، ZKTeco بر ارائه آخرین فن آوری های قابل اعتماد و موثر برای کاربر نهایی تمرکز دارد.

 

نوع دستگاه را در نظر بگیرید

انواع مختلفی از دستگاه ها در دسترس هستند، از جمله دستگاه های اثر انگشت، کارت RFID، و دستگاه های تشخیص چهره و غیره. به عنوان یک فروشنده، تکنسین یا نصاب، مهم است که نوع دستگاه مورد نیاز مشتریان خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مشتری شما نگران بهداشت و ایمنی است، یک دستگاه نور مرئی مانند SpeedFace V5L ممکن است بهترین گزینه باشد.

 

از سازگاری با نرم افزار اطمینان حاصل کنید

دستگاه حضور و غیاب زمانی که انتخاب می کنید باید با نرم افزار مورد استفاده مشتری شما سازگار باشد. این اطمینان حاصل می کند که دستگاه می تواند به راحتی با سیستم موجود خود ادغام شود و روند مدیریت حضور و غیاب کارکنان را یکپارچه و کارآمد می کند. بررسی سازگاری قبل از خرید یا نصب دستگاه ضروری است. دستگاه های حضور و غیاب ZKTeco با نرم افزار ZKBioTime ما و همچنین با نرم افزارهای حقوق و دستمزد برای مدیریت کارمندان سازگار هستند.

 

به دنبال ویژگی های اضافی باشید

برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب دارای ویژگی‌های اضافی مانند برنامه‌ریزی، مدیریت مرخصی، و قابلیت‌های گزارش یا عملکرد هم برای حضور و غیاب و هم برای کنترل دسترسی هستند. این ویژگی ها می تواند مزایای بیشتری را برای مشتریان شما فراهم کند و ارزش دستگاه را افزایش دهد. با ارائه دستگاه هایی با ویژگی های اضافی مانند SpeedFace V5L، راه حل جامعی را برای مشتریان خود ارائه می دهید که می تواند نیازهای آنها را برآورده کند.

 

سهولت استفاده را در نظر بگیرید

دستگاهی که انتخاب می کنید باید برای کارمندان و مدیران آسان برای استفاده و نگهداری باشد. به عنوان یک فروشنده، تکنسین یا نصاب، تهیه دستگاه هایی ضروری است که بتوان به راحتی پیکربندی و مدیریت کرد و نیاز به پشتیبانی اضافی را کاهش داد.

 

گارانتی و پشتیبانی را بررسی کنید

هنگام خرید یا نصب دستگاه های حضور و غیاب، بررسی گزینه های گارانتی و پشتیبانی بسیار مهم است. گارانتی می تواند آرامش خاطر را برای مشتریان شما فراهم کند، زیرا بدانند در صورت بروز مشکل، دستگاه پوشش داده می شود. گزینه‌های پشتیبانی، مانند پشتیبانی تلفنی یا ایمیلی نیز می‌توانند در حل مشکلات پیش آمده مفید باشند.

 

در پایان، انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای فروش یا نصب نیازمند بررسی دقیق برند، نوع دستگاه، سازگاری، ویژگی های اضافی، سهولت استفاده و گزینه های گارانتی و پشتیبانی است. با ارائه دستگاه‌های باکیفیت و قابل اعتماد، می‌توانید به عنوان یک فروشنده، تکنسین یا نصاب مورد اعتماد در صنعت شهرت خوبی برای خود ایجاد کنید. امروز برای بهترین عملکرد دستگاه های بیومتریک در بازار و پشتیبانی فنی انحصاری با ما صحبت کنید.

 

بخش اول این مقاله به انتها رسید. روی کلمه بهترین دستگاه حضور و غیاب کلیک کنید، تا لیستی از برترین دستگاهای ساعت زنی و حضور غیاب را مشاهده کنید.

 

ویژگی های ضروری یک سیستم مدیریت حضور و غیاب

چه یک سیستم مدیریت حضور و غیاب در محل یا مبتنی بر فضای ابری را انتخاب کنید، این چهار قابلیت پایه و اساس ردیابی زمان کارمندان را تشکیل خواهند داد. به همین دلیل است که باید ویژگی های زیر را در چک لیست خود داشته باشید:

1. ساعت ورود و خروج

این یک مدیریت حضور و غیاب ضروری است – کارمندان باید بتوانند با استفاده از کارت خوان های مغناطیسی یا شماره تلفن های شخصی سازی شده، ساعت ورود کنند، دوره های استراحت را ثبت کنند، و پس از اتمام روز کاری، ساعت را بیرون بیاورند. کارتخوان ها مفید هستند زیرا خطر کلاهبرداری یا «پراکسی» را کاهش می دهند.

2. مدیریت را ترک کنید

مدیریت مرخصی حوزه دیگری است که سیستم مدیریت حضور و غیاب شما باید در آن نقش داشته باشد. یک روز از دست رفته نباید به طور خودکار به عنوان «غایب» ثبت شود. در عوض، باید به کارمند هشدار داده شود که برای مرخصی درخواست دهد یا درخواست حضور خاص (مانند نیم روز) ارائه دهد.

3. یکپارچه سازی حقوق و دستمزد

اگر سیستم مدیریت حضور و غیاب شما به لیست حقوق و دستمزد مرتبط باشد، غرامت بر اساس زمان تعیین شده محاسبه می‌شود و هر مرخصی تایید شده یا مرخصی با حقوق (PTO) را تطبیق می‌دهد. به یاد داشته باشید، این فقط به معنای حقوق و دستمزد روزانه نیست. یک نرم افزار واقعاً مفید از جبران خسارت ساعتی و پرداخت های انعطاف پذیر نیز پشتیبانی می کند.

4. گزارش

ایجاد و نگهداری سوابق حضور و غیاب کارکنان یک مسئولیت کلیدی منابع انسانی در هر سازمان است. تولید گزارش پایه، مانند تعداد ساعات، اضافه کاری، روزهای از دست رفته و غیره باید در قالب گزارش قابل صادرات در دسترس باشد.

اکنون که از ملزومات مدیریت حضور و غیاب آگاه شدید، اجازه دهید به چند ویژگی خوب برای داشتن کمک کند که به کارمندان شما کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و همچنین در زمان و تلاش ارزشمند شما صرفه جویی کنند.

5. حضور بیومتریک

حضور بیومتریک بسیار عالی است اگر نیروی کار زیادی دارید با جدول زمانی مشخص برای ورود و خروج ساعت. به عنوان مثال، یک مرکز تماس یک شیفت نه ساعته خواهد داشت که بیش از صد نماینده را استخدام می کند. فناوری بیومتریک با استفاده از اثر انگشت کارمند یا سایر شناسه های شخصی برای مجوز حضور، خطر تقلب را از بین می برد.

6. از دست رفته ساعت در هشدار

اغلب، یک کارمند ممکن است بعد از استراحت فراموش کند که ساعت خود را به کار ببندد یا در عجله برای ترک بعد از روز کاری از ساعت خارج شود. هشدارهای خودکار مدیران/کارمندان را از این ناهنجاری ها مطلع می کند و درخواست اقدام فوری می کند.

7. یکپارچه سازی تقویم

یک سیستم مدیریت حضور و غیاب نیز می تواند با تقویم های دیجیتالی مانند تقویم گوگل، اوت لوک و موارد مشابه همگام شود. این به همه اعضای تیم امکان می دهد از در دسترس بودن یک فرد مطلع شوند. ادغام‌های تقویم به‌ویژه برای تیم‌های راه دور مرتبط است، جایی که می‌توانید به سادگی حضور افراد را از طریق یک تقویم مشترک بررسی کنید.

علاوه بر موارد ضروری و جذاب، قابلیت‌های نوظهور مانند ابر، سلف‌سرویس، تجزیه و تحلیل، و پشتیبانی کارگران گیگ می‌تواند به بهینه‌سازی عملکرد و ساده‌سازی وظایف منابع انسانی کمک کند. در اینجا چگونه است:

8. پشتیبانی از موبایل و ابر

سیستم مدیریت حضور و غیاب مبتنی بر ابر به طور گسترده از هر دستگاهی قابل دسترسی است. این همچنین به یکپارچگی مرورگر دلالت دارد – به این معنی که سیستم می تواند بدون نصب برنامه باز شود. همچنین، یک پلت‌فرم موبایل می‌تواند به افزایش بهره‌وری کارکنان و کارمندان از راه دور کمک کند و امکان ضبط دقیق حضور و غیاب از هر مکانی را فراهم کند.

9. سلف سرویس کارکنان

سلف سرویس یک تغییر دهنده بازی برای سیستم مدیریت حضور و غیاب شما است. کارمندان شما دیگر نیازی به حضور در درب دفتر ندارند – در عوض، می توانند پشت میز خود بنشینند (در محل یا از راه دور) و با استفاده از یک برنامه/مرورگر وارد سیستم شوند. درخواست‌های مرخصی، اصلاحات در سوابق حضور و غیاب و رعایت خود را نیز می‌توان بدون دخالت منابع انسانی یا مدیر انجام داد.

10. تجزیه و تحلیل پیشرفته

سیستم‌های مدیریت حضور و غیاب مجهز به تجزیه و تحلیل پیشرفته، دید دقیقی را در الگوهای حضور و غیاب ارائه می‌دهند و افرادی را که اغلب اضافه کاری می‌کنند یا از ساعات برنامه‌ریزی شده فاصله می‌گیرند، برجسته می‌کنند. رفتارهایی از این قبیل را می توان به درستی یادداشت و اصلاح کرد و سطح بهره وری مطلوب را در دفتر حفظ کرد.