قوانین ایالات متحده “غیرقابل قبول”؛ نیاز به پول بیشتر

شگفت زده، متعجب شده! یک مشکل احتمالی در برنامه TSMC برای ساخت تراشه های اپل در ایالات متحده وجود دارد. سازنده تراشه‌های سری A و M این شرکت می‌گوید دولت آمریکا شرایط «غیرقابل قبول» را بر دو کارخانه TSMC در آریزونا که در حال ساخت آن است، اعمال می‌کند.

مردم گفتند که TSMC قصد دارد حدود 6 تا 7 میلیارد دلار کمک بلاعوض برای دو کارخانه آریزونا دریافت کند و کل حمایت دولت ایالات متحده را به 15 میلیارد دلار برساند.

تکرار احتمالی شکست فاکسکان ویسکانسین

گزارش شده است که به TSMC اعتبار مالیاتی به ارزش 7 تا 8 میلیارد دلار پیشنهاد شده است، اما گزارش جدید می گوید که از دولت می خواهد مشوق های خود را دو برابر کند و به حدود 15 میلیارد دلار برساند و از شروط اشتراک مالیات چشم پوشی کند. مزایای پیوست به قانون CHIPS…

داستان تا اینجا

رئیس جمهور مارک لیو [said] برخی از شرایط غیرقابل قبول است و ما قصد داریم هر گونه تأثیر منفی این موارد را کاهش دهیم و به گفتگو با دولت آمریکا ادامه خواهیم داد.»

این شرکت همچنین دو برابر بیشتر از آنچه در ابتدا پیشنهاد شده بود، می خواهد.

در سال 2017، مونتاژکننده آیفون فاکسکان برنامه‌های خود را برای یک کارخانه 10 میلیارد دلاری در ویسکانسین اعلام کرد و دولت وقت ترامپ اعلام کرد که تا 13000 شغل جدید ایجاد می‌کند – و کارخانجات دیگری در ایلینوی، ایندیانا و میشیگان دنبال خواهد شد.

به گفته افراد نزدیک به وضعیت، شرکت تولید نیمه هادی تایوان، که قصد دارد 40 میلیارد دلار در دو کارخانه تولید تراشه در آریزونا سرمایه گذاری کند، نگران قوانینی است که می تواند آن را ملزم به تقسیم سود کارخانه و ارائه اطلاعات دقیق در مورد عملیات کند.

این شرکت تا آنجا پیش رفت که زمین را برای کارخانه ها پاکسازی کرد، اما هیچ کدام را نساخت. او چند دفتر ساخت که یک سال بعد خالی ماند و تنها 178 شغل ایجاد کرد.

ویسکانسین متعهد شد 3 میلیارد دلار کمک مالی بپردازد، و فاکسکان بعداً یک میلیارد دیگر را بازگرداند. حتی اگر مشاغل وعده داده شده محقق می شد، به این معنی بود که دولت برای هر شغل حداقل 231000 دلار به شرکت تایوانی پرداخت می کرد.

TSMC برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد یک یا چند کارخانه تولید تراشه در آریزونا در سال 2020 با سرمایه گذاری اولیه 12 میلیارد دلار بسازد. ادعا شده بود که 1600 شغل در آمریکا ایجاد خواهد شد، از جمله مشاغلی که در یک زنجیره تامین محلی هستند.

عکس: iFixit

اگر همه اینها تا حدودی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که – در همان اوایل – برخی از ما پیشنهاد کردیم که طرح یک یا چند کارخانه TSMC در آریزونا می تواند به تکرار شکست فاکسکان در ویسکانسین تبدیل شود.

به نظر می رسید که این یارانه ها از طریق قانون CHIPS، یک برنامه 50 میلیارد دلاری برای ترویج تولید تراشه در ایالات متحده، پرداخت می شود.

به نظر می‌رسد که این آخرین پیشرفت یک بار دیگر سؤالاتی را در مورد خرد چنین برنامه‌های یارانه کسب‌وکار مطرح می‌کند.

اپل از این پیشنهاد کمک مالی حمایت کرد و از طرف TSMC لابی کرد. شرکت کوپرتینویی بعداً گفت که کارخانه تراشه‌های دستگاه‌های اپل را می‌سازد، اما فقط برای دستگاه‌های قدیمی‌تر.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

فاکسکان بعداً گفت که برنامه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد – سپس گفت که در نهایت یک کارخانه ویسکانسین نمی‌سازد. فرماندار ایالت بعداً تأیید کرد که برنامه ها پیش نمی روند. در آن زمان، دولت تقریباً یک میلیارد دلار برای زیرساخت های کارخانه های موجود هزینه کرده بود.

THE WSJ امروز گزارش می دهد که این بند است که TSMC اکنون آن را “غیرقابل قبول” توصیف می کند.

با مطرح شدن سؤالاتی در مورد اینکه آیا این کار ارزش مناسبی برای پول ارائه می دهد یا خیر، دولت گفت که شامل بندهایی است که شرکت ها را ملزم می کند در صورت فراتر از انتظارات، سود را به اشتراک بگذارند.

شرایط “غیرقابل قبول” برای کارخانه های TSMC آریزونا

کمتر از یک ماه پس از اعلام این خبر، مشخص شد که این شرکت به دنبال کمک های مالی عظیم دولت ایالات متحده برای ادامه کار است.

به طور خاص، TSMC از دولت ایالات متحده می خواهد که تفاوت هزینه های عملیاتی بین تایوان و ایالات متحده را به طور کامل پوشش دهد.

به گفته افرادی که با برنامه های این شرکت آشنا هستند، TSMC انتظار دارد حدود 7 تا 8 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی تحت مقررات قانون تراشه دریافت کند. علاوه بر این، این سازمان به دنبال دریافت یارانه است، حوزه ای که در آن وزارت بازرگانی اختیار گسترده ای برای قضاوت در مورد اینکه چه کسی شایسته و تحت چه شرایطی است، دارد.