آشنایی با انواع بهترین گوشی هواوی: نقد و بررسی 6 نسل پرطرفدار بازار 9to5mac Farsi

گوشیهای آیفون سری 12، با ارائه حافظه داخلی 512 گیگابایتی برای کسانی که حافظه برایشان اولویت دارد یکی از گزینههای مناسب است. سری mi از مهمترین سری موبایلهای شیائومی به حساب میآید و هرساله نسل جدیدی از آن با بهترین پردازنده کوالکوم و بهترین دوربین معرفی میشود. قاب های شیشه ای با داشتن ظاهر شفاف زیبایی های ساختاری گوشی تان را به خوبی نمایش می دهند. به دلیل طراحی منحنی آن که شکل فوق العاده ای دارد، کاملاً در دست شما جا می گیرد و تقریباً در برابر ضربه مقاوم است. به همین دلیل این دستگاه عملکردی سریع و روان داشته و میتوانید با آن چند کار را به طور همزمان انجام دهید. در P30 Pro، شما تجربه عکسبرداری چشمگیری با زوم 5x، 10x و 30x خواهید داشت و هم چنین عکسبرداری فوق العاده ای در نور کم می توانید انجام دهید. هیچ شارژ بی سیم یا نمایشگر عالی پیشرفته ای وجود ندارد، اما طراحی ان یکی از بهترین ها در بازار است و دوربین سه گانه ان عکس ها و فیلم های خیره کننده ای می گیرد. در عین حال به هیچ وجه نمیتوان منکر عملکرد بسیار خوب دوربین اکسپریا 1 IV در تصویربرداری پرتره از سوژههای طبیعی شد.

امید است با این مقاله توانسته باشیم در مسیر توضیح و آشنایی بیشتر کمکی کرده باشیم. همچنین، اگر فکر میکنید این مطلب میتواند به افزایش آگاهی اطرافیانتان در باره پیچیدگی در تکنولوژی کمک کند، حتماً مقاله را برای آنها ارسال نمایید. درست است که وجود سرویسهای گوگل این روزها یکی از اساسیترین نیازهای کاربران است اما نبودن آنها هم آنقدرها که فکر میکنید آزاردهنده نخواهد بود. مشخص نیست تحریم هواوی تا کی ادامه داشته باشد و کی میتوانیم دوباره سرویسهای محبوب گوگل مانند گوگل پلی استور، گوگل کروم، جیمیل و … علاوه بر این، خود هواوی یک فروشگاه اپلیکیشن به نام AppGallery را نیز طراحی کرده که دهها هزار اپلیکیشن و بازی محبوب اندرویدی را شامل میشود و اکنون پس از گوگل پلی و پلی استور اپل، به سومین فروشگاه اپلیکیشن بزرگ و محبوب جهان تبدیل شده است. این رابط کاربری یکی از بهترین UI های موجود است که روی دستگاههای اندرویدی اجرا میشود. بنابراین حتی با وجود تحریم گوگل پلی هم گوشیهای هواوی بدون مشکل میتوانند فعالیت کنند، اپلیکیشنهای مختلف اندرویدی مثل پیامرسانهای محبوب تلگرام و واتساپ و بازیهای محبوب مثل PUBG را اجرا کنند و آپدیتهای اندرویدی را هم دریافت کنند.

در حقیقت مزایای بهترین گوشیهای هواوی آنقدر زیاد است که با وجود نداشتن سرویس گوگل بازهم ارزش خرید بالایی داشته باشند. به خصوص در بازار هند که شیائومی با اختلاف موفقترین برند بوده و با فاصله زیادی شرکتهای دیگر از جمله اپل و سامسونگ را پشت سر گذاشته است. از این بابت از سطح گوشی به اندازه نیم میلی متر فاصله دارند و بر آمدگی دارد. علاوه بر این کیفیت دوربین و عکسبرداری گوشی هواوی توانست توجه بسیاری از علاقمندان به عکاسی را به خود جلی کند. گوشی های سری Y،Honor و Nova یکی از بهترین و محبوبترین گوشی های میان رده هواوی محسوب میشوند. که در سطح بالارده شاهد مشخصات قوی و قیمت های نسبتا بالا هم هستیم.ولی باز هم مهمترین مشخصه این سری با سایر گوشیهای شیائومی این است که گوشیهای ردمی از اجزای ارزان قیمت استفاده میکنند و در نتیجه با حفظ مشخصات بالاتر قیمت پایینتری دارند. از آنجا که کمپانی هواوی دارای نمایندگی رسمی در داخل ایران است، شما با خیال راحت میتوانید گوشی مورد نظرتان را خریده و از آن استفاده کنید. حال که دانسته های مان در مورد فیزیک و ساختمان گوشی هواوی Huawei Honor 7S افزایش یافت، با خیال راحت می توانیم یک انتخاب مناسب برای گوشی مان داشته باشیم.

تفاوتهایی از قبیل طراحی منحصر به فرد، سیستم عاملهای آی او اس و اندروید که از نظر پایهای تفاوت بسیاری میانشان وجود دارد، سختافزارهای قدرتمند و موارد بسیار دیگر، همگی باعث سختتر شدن انتخاب بهترین موبایل میشوند. اما اگر همزمان مشکل رفت و برگشت صدا دارید ، به احتمال زیاد از فلت اسپیکر یا آی سی صوت می باشد . آیا سردرگرم شدین؛ مشکل پیچیده تر می شود. آیا گوشی هواوی با توجه با تحریم های گوگل پلی هنوز ارزش خرید دارد؟ آن دسته از افرادی که سری های قبل گوشی هواوی را در اختیار داشتند، همچنان می توانستند از خدمات گوگل بهره مند شوند و این تحریم تاثیری در ارائه خدمات گوگل برای آنها نداشت. دوربین با کیفیت و تراشه قدرتمند سری پی هواوی، از ویژگی های این سری گوشی محسوب می شود. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که قیمت گوشی هواوی با وجود امکانات پیشرفته، پایینتر از سایر رقبای خود باشد. در حالی که مدل اولترا از یک دوربین سهگانه با لنزهای 50، 48 و 48 مگاپیکسلی استفاده میکند و یک نمایشگر کوچک در کنار لنزهای دوربین خود دارد، می 11 پرو به یک دوربین سهگانه با لنزهای 50، 8 و 13 مگاپیکسلی مجهز شده است.

اما با این حال اندازه آن برای بسیار از افراد مناسبتر محسوب میشود، در عین اینکه سایز آن 6.1 اینچ بوده و آنچنان کوچک محسوب نمیشود. از جمله تفاوتهای فروش محصولات شیائومی با سایر برندها در این است که حاشیهی سود حاصل از فروش مصولات این برند بر طبق قانون مشخص شده و حدود ۵ درصد است؛ بنابراین طبق این روند، سود حاصل از فروش گوشیهای هوشمند و انواع محصولات دیگر شیائومی، هر سال دچار روند افزایشی نمیشود و مدیر عامل شیائومی اعلام کرده است که این قانون برای همیشه خواهد بود و همه انواع محصولات را در بر میگیرد؛ این موضوع خبر بسیار خوبی برای طرفداران شیائومی است. گوشی هواوی( Huawei ) در سال 2009 به عنوان یکی از محصولات شرکت هواوی که از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده سرویس اعتباری در دنیا است به بازار عرضه شد. جدیدترین پرچمداران این شرکت مانند Huawei P50 و Huawei P50 Pro با وجود عرضه در چین در آگوست 2021، در بسیاری از مناطق در دسترس نیستند.

اما این دادهها چگونه به پیشرفت تکنولوژی، هوش تجاری و تکنولوژی آینده سایت 9to5mac کمک میکنند؟ Huawei P30 صفحه نمایش کوچکتری نسبت به P30 Pro دارد و فقط با سه دوربین پشتی و حداکثر زوم 30 برابری کار می کند، اما هنوز هم یکی از بهترین گوشی های هواوی در جهان است. شیائومی در ایران دارای نمایندگی بوده و بهتر است برای خرید کالا اصل همراه با قیمت اصلی و دریافت گارانتی، موبایل خود را از نمایندگی شیائومی و یا سایتهای معتبر خریداری کنید. همچنین دارای چیپست اسنپدراگون 865 و ساختاری مناسب است و با توجه به سایز کوچکتر آن،نگه داری آن در دست راحتتر بوده و خوش دست تر است. نصب بعضی از مد ها و برنامه ها، استفاده از بعضی از برنامه های تغییر فونت، فرمت کردن پارتیشن system از طریق ریکاوری(format system) ، فلش کردن بعضی از کاستوم رام ها، فلش اشتباه رام یا کرنل از یک ورژن اندروید بر روی رام از ورژن اندروید متفاوت به عنوان مثال: فلش کرنل یا رام اندروید 4.1.2 بر رام 4.0.4(این حالت حتی ممکن است باعث Hard Brick گوشی شود) ، قطع شدن روند نصب آپدیت ، حین آپدیت توسط نرم افزار فلش تول ،PCC ، SUS و آپدیت با خود گوشی(OTA) و…

آیفونهایی با این پسوند از نظر مشخصات فنی، دوربین، تراشه و باتری تغییرات قابل توجهی را با نسخه عادی خود دارند و عملکرد بهتری را در این زمینهها از خود نشان میدهند؛ البته تغییرات زیادی در ظاهر مدلهای اس ایجاد نمیشود تا هنوز هم عضوی از همان خانواده محسوب شوند. در این مطلب سلام دنیا، به معرفی بهترین گوشی های هواوی سال 2022 همراه با مشخصات فنی، مزایا، معایب از نظر دوربین، سخت افزار و قیمت پرداختیم. شما میتوانید با مراجعه به صفحات، مواردی مانند تصاویر گوشی های هواوی، آخرین قیمت، موجودی محصولات، مقایسه، نمودار قیمت و مشخصات مربوط به محصولات هواوی را مشاهده و خرید نمایید. محصولات این برند چینی از پرطرفدارترینهای بازار ایران محسوب میشوند و تقریباً کسی نیست که گوشی هواوی را نشناسد! اولین گوشی فهرست بهترین گوشیهای هواوی از خانواده Y است؛ هواوی Y6p. Y6p از یک نمایشگر 6.3 اینچی با تراکم پیکسلی 278 استفاده میکند که از نوع IPS است و کیفیت معمولی دارد. گوشی Y9a یکی از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی و با طراحی بسیار زیبا است که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. کاستلز تقویت و گسترش جنبشهای جدید و بهرهمندی از امکانات تکنولوژی اطلاعات در جهت عضوگیری و مشارکت در امر سیاسی بهنحو انتقادی را (همانند جنبش زنان، سبزها، همجنس­گرایان و گروههای قومی، نژادی، زبانی، مذهبی) چنین ترسیم میکند: تکنولوژی اطلاعات در عصر جدید به شکلگیری نوعی مقاومت سیاسی در مخالفت با سراسری بودن هویتهای یکنواخت و آرمان­شهرها و استانداردهای یکدست،کمک کرده است.

گوشی هواوی سری Y قیمت مناسبی داشته و به عنوان گوشی اقتصادی در بازار شناخته شد. به احتمال زیاد سری P50 در سال 2021 نیز از دسترسی به گوگل برخوردار نیست. موبایلهای شیائومی در بازار موبایل ایران نیز از قیمت پایینتری نسبت به سایر برندها مانند گوشی سامسونگ و هواوی برخوردار است و میتوان آن را به عنوان موبایلهای ارزان و با کیفیت معرفی کرد. به طوری که کیفیت دوربین گوشی هواوی سری p توانست رقابت قابل ملاحظه ای با گوشی های سامسونگ و اپل داشته باشد. این گوشی جزو اولین سری محصولات تلفن همراه هواوی اسند محسوب میشود. با توجه به قیمتهای پایین گوشیهای شیائومی، منطقی است که تمرکز این شرکت روی کشورهایی باشد که مردم در آن به دنبال محصولات ارزان هستند. در بخش طراحی هم Y9 Prime به دلیل دوربین سلفی پاپ آپ یا بازشدنی از بالا، با یک نمایشگر تمام صفحه و بدون حفره دوربین سلفی مواجه هستیم که جذابیت بالایی دارد.

دنیای نرمافزارهای حسابداری نیز خود را به فضای ابری نزدیک کرده است و به دلیل اهمیت دادههای مالی و ضرورت دسترسی به این اطلاعات بدون وجود هر گونه محدودیت زمانی و مکانی نرمافزارهای حسابداری مبتنی بر ابر یا همان نرمافزار حسابداری آنلاین طراحی شدهاند. با این حال و باوجود تمام موانعی که آمریکا بر سر راه غول چینی دنیای فناوری قرار داده، گوشیهای هواوی همچنان از محبوبترینها در بازار به حساب میآیند. به لطف نمایندگیهای هواوی در ایران و فروش محصولات این برند با گارانتی رسمی شرکتی، تمام گوشیهای حال حاضر هواوی در بازار قابل تعمیر هستند و قطعات آنها به صورت رسمی وارد کشور میشود. تحریمهایی که دولت آمریکا علیه این شرکت چینی تصویب کرده باعث شده آنها نتوانند در محصولات جدید خود از سرویسهای موبایلی گوگل استفاده کنند. خوشبختانه به خاطر بسته نبودن فضای اندروید مثل iOS، گرچه کاربران از خدمات گوگل پلی محروم هستند، اما میتوانند از فروشگاههای اپلیکیشن متفرقه ایرانی و خارجی که وجود دارد استفاده کنند و هر اپلیکیشنی که میخواهند را بدون مشکل روی گوشی هواوی نصب کنند.

یکی از مهمترین عوامل، افزایش میزان آگاهی است. همانطور که در لیست مشخصات سختافزاری (جدول 1) میبینیم، میزان حافظه RAM برابر با 2 گیگابایت بوده که بر اساس تستها عملکرد خوبی داشته و برای همراهی با توان پردازشی Snapdragon 801 و همینطور اجرای بازیهای مختلف کافی به نظر میرسد. شیائومی می 9 به همراه گلکسی اس 10 اولین گوشیهایی بودند که از تراشه اسنپدراگون 855 استفاده کردند و البته در این رده قیمت کمتر گوشی هوشمندی را میتوانید پیدا کنید که دوربین سهگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی داشته باشد. می خوام ۱۳ پرو مکس بگیرم می خوام بدونم مثلاً چند ماه آینده به یه مشکلی برخوردم به ضرر باید بفروشم یا نه ؟

علیرغم داشتن P30 در نام خود، Huawei P30 Lite با بقیه گوشی ها قابل مقایسه نیست و نه گل سرسبد در عوض یک میان رده است، اما کاملاً خوب است. در بخش طراحی Y8s نمره قابل قبولی میگیرد و شما را راضی نگه خواهد داشت. در مجموع گوشی Y8s یکی از بهترین گوشیهای هواوی در رنج قیمت زیر 5 میلیون تومان است که در بیشتر بخشها عملکرد خوبی دارد. گوشی بعدی فهرست بهترین گوشی هواوی، Y8s است. قاب بعدی که برای کاور گوشی هواوی Huawei Honor 7S تان پشنهاد می کنیم، قاب های شیشه ای هستند. به علاوه تنوع قیمت گوشی های هواوی که برای خریداران با هر نوع بودجه ای یک گوشی موبایل عرضه می کرد توانست نظر خریداران را به خود جلب کند. از مهمترین دلایلی که ما گوشی های موبایل را با هم مقایسه میکنیم، مشخصات گوشی و سخت افزار موبایل است. طیف قابلیتها و عملکردهای این دستیار صوتی به صورت پیوسته در حال افزایش است؛ اما مهمترین کاربردهای آن در پایین شرح داده شده است.

هواوی Y5p، یک گوشی دو سیم کارت و جمع و جور است که به اندروید 10 مجهز شده، یک نمایشگر 5.45 اینچی HD داشته و در زیر قاب آن یک پردازنده 8 هستهای به همراه 32 گیگابایت حافظه و 2 گیگابایت رم حضور دارد. صفحهنمایش این تلفن همراه اندازهای برابر با 4.7 اینچ دارد که وضوح آن 326 ppi است. گوشی هواوی در سال ۱۳۹۱ مرکز خدمات و پشتیبانی شرکت هواوی تمامی محصولات خود را با ارائه کارت معتبر و تضمین رجیستری و همچنین ساپورت و خدمات پس از فروش به بازار ایران عرضه کرده است، به همین دلیل فروشگاه های موبایل و فروشگاه های اینترنتی گوشی موبایل به راحتی انواع گوشی های هواوی و لوازم جانبی هواوی را به فروش میرسانند و خریداران نگرانی بابت خدمات پس از فروش گوشی این برند چینی ندارند. قبل از معرفی این گوشیها باید این نکته را بگوییم که به دلیل تحریم شرکت هواوی توسط آمریکا، گوشیهای جدید این شرکت از سرویس گوگل پشتیبانی نمیکنند و همین موضوع باعث شده است فروش گوشیهای هواوی در بازارهای جهانی از جمله ایران کاهش چشمگیری داشته باشد.

اما هواوی در سری جدید گوشی های خود امکانات گوگل مانند پلی استور، سرچ را تغییر داده و به این ترتیب پروژه hms را آغاز کرد تا به عنوان جایگزینی برای نصب سرویس های گوگل در گوشی خود ارائه دهد. به خصوص سری 6 گوشی های اپل. با این حال این گوشی در حد متوسط است و به خوبی آنهایی نیست که برخی از گزینه های مشابه با قیمت مشابه دارند. ما در گیگتک با ارائه اطلاعات دقیق و بیطرف به شما در بررسی مشخصات گوشی و قیمت گوشی موبایل کمک میکنیم تا راهنمای خرید گوشی هوشمند کامل و جامعی را برای شما فراهم کنیم.

مجموعه شیائومی بیشتر تلاش خود را برای طراحی و تولید گوشی های میان رده ولی با کیفیت بالا و قیمت نسبتا ارزان قرار داده است تا بتواند گوشی هایی هم رده با رقبای خود را با قیمت پایین تری تولید کند . به جرات بیشتر فروشندگان همچین شرایطی را ندارند . گوشی آنر سری آنر بخشی از تولیدات این شرکت بود که با قیمت پایین و میان رده خود توانست بخشی از بازار فروش مناسب هواوی را به خود اختصاص دهد. اگر به دنبال یک گوشی مناسب و مقرون بهصرفه هستید که پاسخگوی نیازهای روزمره شما باشد، حتماً به لیست گوشی های هواوی سری بزنید. اگر به دنبال خرید گوشی مقرون به صرفه هستید گوشی هواوی سری وای با امکانات عالی میتواند انتخاب خوبی برای شما باشند.

اپل ادعا میکند شیشهای که در طراحی و ساخت پرو مورد استفاده قرار گرفته است سختترین و مقاومترین شیشه ی دنیا است که تا کنون در یک گوشی موبایل به کار گرفته شده است. تنوع مدلها و نگاه به بازارهای هدف متنوع و کیفیت ساخت بالای این برند در کنار سایر تولیدات متنوع و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت این برند را به یکی از نامداران این عرصه تبدیل کرده است. دوربین سهگانه پشتی هم که از سه سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده میکند، برای دوستداران عکاسی با موبایل یک غنیمت بزرگ است، هر چند که محدود بودن بزرگنمایی اپتیکال آن ممکن است کمی ناامید کننده باشد. این یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض است که به شما امکان می دهد حتی بیشتر از محیط اطراف خود را در هر عکس ببینید. P20 و P20 Pro عالی ساخته شده اند که صفحه نمایش بیشتری را ارائه می دهند، دوربین های سه گانه عقب بهبود یافته و یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش به آن اضافه شده است. با معرفی برندگان عکاس سال 2022 Nature TTL تصویری از فلامینگو در دهان سیاهگوش اثر دنیس استوگسدیل برنده جایزه برتر شد.