اپل بخشی از تولید سیلیکون اپل را به ایالات متحده منتقل می کند

یک سوال طولانی این است که آیا کارخانه طبق برنامه ریزی برای نیازهای اپل مناسب است یا خیر. این شرکت تایوانی گفت که این کارخانه در ابتدا ظرفیت 20000 تراشه در ماه را خواهد داشت و از فرآیند تولید 5 نانومتری استفاده خواهد کرد. این نمی‌تواند تمایل اپل را برای تراشه‌های 3 نانومتری پیشرفته‌تر برآورده کند.

طبق گزارش جدیدی که از سوی اپل منتشر شده است، اپل در شرف انتقال یک جنبه کلیدی از تولید آیفون به ایالات متحده است بلومبرگ. اپل حداقل برخی از پردازنده‌های سیلیکون اپل خود را از یک کارخانه آتی TSMC که در آریزونا ساخته می‌شود آغاز خواهد کرد.

کوک افزود: «من فکر می‌کنم در نهایت شاهد سرمایه‌گذاری زیادی در ظرفیت و ظرفیت در ایالات متحده و اروپا خواهید بود تا سعی کنید سهم بازار را از جایی که سیلیکون تولید می‌شود، تغییر دهید.»

اگرچه کوک بیشتر مشخص نبود، اما احتمالاً به کارخانه ای اشاره می کند که توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان در آریزونا ساخته می شود. TSMC تامین کننده انحصاری پردازنده های سیلیکونی اپل است که اپل در تمامی محصولات خود از جمله پردازنده های پرچمدار سری A و همچنین تراشه های سری M مورد استفاده در مک استفاده می کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


علاوه بر این، دولت ایالات متحده اخیراً شروع به ارائه تعدادی انگیزه پرسود برای تقویت تولید تراشه در این کشور کرده است. از طریق قانون چیپس و علم، بیش از 50 میلیارد دلار مشوق برای تولید نیمه هادی در ایالات متحده در دسترس است.

کوک به کارمندان گفت: «ما قبلاً تصمیم به خرید یک کارخانه در آریزونا گرفته‌ایم، و این کارخانه در آریزونا در 24 سال شروع به کار می‌کند، بنابراین ما حدود دو سال برای آن کارخانه در پیش داریم، شاید کمی کمتر». او در این نشست که شامل ادی کیو، مدیر خدمات اپل و دیر اوبرین، رئیس خرده فروشی آن بود، گفت: «در اروپا، مطمئن هستم که ما از اروپا منبع می‌گیریم و همچنین این برنامه‌ها آشکارتر می‌شوند.» و منابع انسانی .

تیم کوک این برنامه‌ها را در ملاقاتی با مهندسان و کارگران خرده‌فروشی اپل در آلمان، که در سفر اخیر او در اروپا برگزار شد، فاش کرد. مدیر عامل اپل توضیح داد که از حدود سال 2024 شروع به خرید تراشه از کارخانه آریزونا خواهد کرد. ممکن است برخی از تولیدات در اروپا نیز انجام شود زیرا کارخانه های جدید در آنجا شکل می گیرند:

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این حرکت در حالی صورت می گیرد که اپل همچنان به تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود در نقاط مختلف جهان ادامه می دهد. کوک با اشاره به اتکای فعلی تایوان به تراشه ها گفت: صرف نظر از اینکه ممکن است چه احساسی داشته باشید و چه فکر کنید، 60 درصد بیرون آمدن از هر جایی احتمالاً یک موقعیت استراتژیک نیست.

مانند بلومبرگ اشاره می کند، افتتاح کارخانه TSMC در چین در حال حاضر برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. TSMC گفت که کارخانه با تولید تراشه های 5 نانومتری آغاز خواهد شد که حداقل یک نسل از فناوری استفاده شده توسط اپل در محصولاتش عقب تر است. در این گزارش آمده است: «TSMC از نظر تئوری می تواند تولید پیشرفته را زودتر از آنچه تاکنون اعلام کرده است، معرفی کند.