اپل پس از بررسی توسط وکیل مستقل، بندهای مربوط به آزار و اذیت در محل کار را حذف می کند

در این بررسی، یک وکیل مستقل موارد متعددی را پیدا کرد که “در آن شرکت 2.3 میلیارد دلاری ممکن است کارمندان را از صحبت در مورد موضوعات حساس منع کرده باشد.”

در میان گروه‌های فعالی مانند Ensemble که از کارفرمای خود برای تغییر دعوت می‌کنند، هیئت مدیره اپل در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر اینکه این شرکت مانع از صحبت کارکنان در مورد موضوعاتی مانند تبعیض و سوء استفاده شده است. این به دلیل درخواست موفقیت آمیز کریستین هال، مدیر اجرایی نیا کپیتال، و همچنین بنیاد Minderoo بود که بیش از 50 درصد سهامداران اپل را برای رای دادن به نظرسنجی شخص ثالث در ماه مارس گرد آورد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


همه اینها پس از آن اتفاق افتاد که اپل در سال 2021 با واکنش شدید کارکنانی مواجه شد که جنبش AppleToo را تشکیل دادند که شامل 500 اتهام نژادپرستی، تبعیض جنسی، انتقام‌جویی و موارد دیگر بود.

در ماه مارس، اکثر سهامداران اپل به بررسی مستقل نحوه مدیریت این شرکت در موقعیت هایی مانند صحبت کارمندان در مورد مسائل حساس رای دادند. اکنون که تحقیقات کامل شده است، اپل اعلام کرده است که بندهای مربوط به تبعیض و سوء استفاده در محل کار را حذف می کند.

هال می گوید که حذف بندهای وقف توسط اپل “بزرگ” است و هم در ایالات متحده و هم در خارج از کشور اعمال می شود:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

به نوبه خود، اپل گفت که «توانایی یک فرد برای صحبت کردن در مورد آن را محدود می کند [unlawful] رفتار» تنها در «موارد محدود» یافت شد و او «متعهد به عدم اجرای این محدودیت‌ها و انجام اصلاحات و شفاف‌سازی در آینده» بود.

به طور کلی، نامه هیئت مدیره بیان می کند که ریسک های قانونی، برند، مالی و سرمایه انسانی اپل “کم” است:

او گفت: «اپل موافقت کرده است که بندهای پنهان کاری را از قراردادهای کارمندان هم برای کارکنان تمام وقت و هم برای کارکنان قراردادی حذف کند. “این به خودی خود بسیار بزرگ است. دوم، این واقعیت که این تعهد شامل کارگران آمریکایی و بین المللی نیز می شود، پیشگامانه است و باید روند را برای بقیه شرکت های مستقر در ایالات متحده تعیین کند.

«براساس نتایج بررسی سیاست‌ها، رویه‌ها و اسناد اپل و رویه ما مبنی بر عدم اجرای مقرراتی که به طور منطقی برای محدود کردن توانایی افراد برای بحث در مورد آزار، تبعیض یا «سایر رفتارهای محل کار غیرقانونی تلقی می‌شود» تفسیر شود. ریسک‌های اپل، از جمله ریسک‌های حقوقی، برند، مالی و سرمایه انسانی را ارزیابی کرده‌اند و معتقدند که این ریسک‌ها کم هستند.

اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، هیئت مدیره اپل این تغییر را در نامه ای با عنوان “تعهد ما به یک محل کار باز و مشارکتی” به اشتراک گذاشت. به طور خاص، این شرکت گفت: “متعهد به “یک محیط کار ایمن، فراگیر و محترمانه” است و “کارمندان حق دارند آزادانه در مورد شرایط کاری خود صحبت کنند”.