تصاویر دوربین اصلی آیفون 14 پرو به سه برابر فضای بیشتر نسبت به نسخه پایه نیاز دارند تکفارس

اسپیکر از جمله بخش‌هایی است که باید در بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس به آن اشاره کنیم. یک اسپیکر روی لبه پایینی گوشی دیده می‌شود و اسپیکر بعدی هم نزدیک به صفحه بالای گوشی و بین صفحه نمایش و لبه بالا قرار گرفته است. اسپیکرهای قرار گرفته روی این گوشی هوشمند حجم صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند و حتی می‌توانند صدای فضایی یا Spatial Audio پخش کنند. این ویژگی را زمانی بهتر احساس می‌کنید که بخواهید محتوایی با صدای دالبی اتموس گوشی کنید.

  • فقط به جای اینکه تاچ آیدی با دکمه پاور ادغام شود، قرار است در زیر نمایشگر و به صورت یک دکمه گرد تعبیه می شود.
  • همانطور که می­دانید قبلا شارژدهی یکی از نقاط ضعف گوشی­های آیفون به حساب می­آمد اما از سری آیفون 11، اپل آن را به یک نقطه قوت تبدیل کرد.
  • به همین دلیل کاربران اگر می‌خواستند چشمشان به این بریدگی روی نمایشگر گوشی های آیفون نیفتد باید به سراغ انواع گوشی های اندرویدی (از ارزان تا گران) می‌رفتند.
  • از فریم فلزی براق بسیار زیبایی برای iPhone 14 Pro Max استفاده شده و قاب پشتی آن هم شیشه‌ای است.
  • آیفون 14 پرو مکس از صفحه نمایشی معادل ۶.۶۸ اینچ بهره می‌برد که پنل این نمایشگر از نوع OLED ساخته شده و صفحه نمایش از وضوح تصویر ۲۷۷۸ در ۱۲۴۸ پیکسل برخوردار است.
  • مدل‌های پرو در سری آیفون 14 اکنون دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند که به شما امکان می‌دهد چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کنید تا عکس‌های روشن‌تر، دقیق‌تر و بهتری را ثبت کنید.

بر طبق حدس هایی که زده می شود آیفون 14 از قابلیت AOD بهره مند می شود و نیازی به روشن کردن صفحه برای مشاهده اطلاعات و اعلان ها نیست. چندی پیش، شایعات گوناگونی درباره سری جدید گوشی­های اپل یعنیآیفون 14دست به دست می‌­شد. اما با فاصله کمی پس از برگزاری مراسم رونمایی از سریگوشی آیفون 14، مشخصاتی از این محصول منتشر شد که به تمامی این شایعات خاتمه داد و برخی را نیز تایید کرد.

گوشی آیفون 14 پرو چه زمانی عرضه خواهد شد؟

منبع دیگری اعلام کرده است اپل قصد دارد نسخه مکس را به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز کند، اما به جای آن دو مدل ارزان قیمت از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی بهره‌مند خواهند شد. یانگ ادعا می‌کند گوشی آیفون 14 از صفحه نمایش ۶.۰۶ اینچی از نوع OLED با وضوح تصویر ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ بهره می‌برد. 9to5mac گوشی iPhone 13 Pro Max از فریم فولاد ضد زنگ بهره می‌برد و این موضوع باعث افزایش کیفیت ساخت این دستگاه نسبت به آیفون‌های دیگر موجود در بازار خواهد شد. این احتمال وجود دارد اپل تصمیم بگیرد جنس بدنه پرچمداران خود را تغییر دهد و از تیتانیوم برای ساخت فریم استفاده کند.

راهنمای جامع ارتقای رم لپ تاپ (+ آموزش تصویری)

این پردازنده که جدید ترین نسل پردازنده های سری A اپل است، در طراحی آن نیم نگاهی به پردازنده های M و تکنولوژی های خوب آن شده است. این نسل از پردازنده های آیفون دارای 6 هسته پردازشی با چینشی مشابه M2 بوده و تا قدرت بیشتری را در مقابل A15 دریافت کرده اند. شاید این پیشرفت جای شگفتی داشته اما این عدد نشان می دهد پردازنده A15 هنوز در دسته قوی ترین ها حضور دارد. حافظه های ذخیره سازی آن به ترتیب ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و 1 ترابایت توسط اپل در نظر گرفته شده است.

اگرچه ظرفیت رم مدل‌های پرو همچنان ۶ گیگابایت است، ولی به نظر می‌رسد به جای فناوری LPDDR4X، این رم از فناوری LPDDR5 بهره می‌برد. برای مقایسه‌ی عملکرد آیفون ۱۴ پرو و ۱۳ پرو، باید منتظر انتشار بنچمارک‌ها بمانیم تا ببینیم این دو در این زمینه چه حرفی برای گفتن دارند. دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس از پیکسل‌های چندگانه تشکیل شده که تمام آن‌ها روی یک پیکسل بزرگ‌تر جمع می‌شوند. این موضوع باعث شده که رنگ‌ها قوی‌تر به نظر برسند و دوربین در شب هم عملکرد بهتری از خودش نشان دهد. این گوشی به همراه آیفون 14 پرو مکس به جدیدترین تراشه‌های اپل با بهترین عملکرد مجهز شده‌اند و طبق وعده‌های این شرکت قیمت این گوشی‌ها با توجه به امکانات پیشرفته آن‌ها کاملا مناسب خواهد بود.