تنظیمات سیستم مک: نکات و ترفندهای macOS Ventura

یک تغییر بزرگ در Ventura حرکت از تنظیمات سیستم به تنظیمات سیستم است. همانطور که از نام آن پیداست، این نشان‌دهنده تبدیل رابط کاربری پیش‌فرض از نماد کاشی‌کاری‌شده طولانی‌مدت به آیکون همتراز با iOS است.

تنظیمات سیستم در macOS Ventura طراحی متمرکز بر نوار کناری را ارائه می دهد. در حالی که System Preferences در macOS Monterey و قبل از آن نمای کاشی‌شده را به‌طور پیش‌فرض ارائه می‌داد، می‌توانید با حذف موارد، تغییر ترتیب و تغییر به نمای فهرست، آن را سفارشی کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی

و متأسفانه در حال حاضر نمی توانید تنظیمات را دوباره مرتب کنید، پنجره اصلی را تغییر دهید تا بر اساس حروف الفبا نمایش داده شود (راه حلی برای آن در زیر وجود دارد)، یا آنها را بر اساس اخیراً استفاده شده یا موارد دلخواه حذف/مرتب کنید.

نکات و ترفندهایی برای تنظیمات سیستم

  • قبل از باز کردن تنظیمات سیستم در مک، به تنظیمات آیفون/آی‌پد فکر کنید/مشاهده کنید تا به مغزتان کمک کنید وقتی آن را باز می‌کنید انتظار چه چیزی را داشته باشد.
  • استفاده از تحقیق در تنظیمات سیستم (بالا سمت چپ) به طور کلی خوب کار می کند، بنابراین لذت ببرید
    • این به ویژه مفید است زیرا برخی از تنظیمات هنگام جابجایی از رابط کاربری کاشی‌شده تنظیمات برگزیده سیستم به رابط کاربری فهرست جدید حذف شدند.
  • استفاده کنید سیری در مک یا جستجوی Spotlight برای نمایش سریع پارامترهای خاصی که به دنبال آن هستید
  • برای دیدن همه شما پارامترها به ترتیب حروف الفباتنظیمات سیستم را باز کنید > روی View در نوار منو کلیک کنید
  • شما نمی توانید اندازه عرض را از تنظیمات سیستم تغییر دهید، اما می توانید افزایش قد پنجره را با کشیدن به بالا یا پایین (یا با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ + بزرگنمایی دایره ای)
راهنمای تنظیمات سیستم مک
نمایش لیست حروف الفبا در تنظیمات سیستم مک

فضا برای بهبود

برای ایده های واقعاً متفکرانه تر در مورد بازنگری تنظیمات سیستم، مقاله کامل جیسون را بررسی کنید.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

بیایید چیزهای جدید، نکاتی برای سازگاری، درخواست‌های ویژگی و موارد دیگر را دریابیم.

تنظیمات سیستم مک: نکات و ترفندهایی برای macOS Ventura

طراحی جدید

در اینجا چند ترفند وجود دارد که می خواهم برای تنظیمات سیستم ببینم:

  • شخصی سازی
    • یا با قابلیت تنظیم مجدد، استفاده از آیتم های اخیر/مورد علاقه، یا مخفی کردن آیتم ها (این مورد سال ها در macOS تا Ventura در دسترس بود)
  • انتخاب رابط کاربری
    • یک گزینه ساده برای انتخاب نمای نماد/کاشی – و اپل همچنان می تواند طراحی الهام گرفته از iOS را حفظ کند
  • نمای چند سطحی

چه از رابط کاربری جدید ناامید شده باشید و چه آن را دوست داشته باشید، ممکن است کمی طول بکشد تا به تنظیمات جدید سیستم مک عادت کنید. من از ژوئن استفاده کردم و هنوز هر بار که بازش می کنم غافلگیرم میکنه 😂.

macOS Ventura با انواع ویژگی‌ها و تغییرات جدید ارائه می‌شود و یکی از آنها ممکن است تکان دهنده باشد: تنظیمات سیستم به تنظیمات سیستم تبدیل می‌شود. برای دیدن تغییرات، نکات و ترفندهای استفاده از رابط کاربری جدید با تنظیمات سیستم Mac، درخواست‌های ویژگی و موارد دیگر، ما را دنبال کنید.

با تنظیمات سیستم، شما با آنچه می بینید گیر کرده اید. لیست تنظیمات سمت چپ تقریباً مشابه iOS با Apple ID و Family و سپس Wi-Fi، بلوتوث و شبکه است. اما سازماندهی عناصر جدا از این که شبیه iOS است، واضح یا شهودی نیست.

آیا می خواهید تغییرات را نیز ببینید؟ می‌توانید نظر خود را در صفحه بازخورد محصول اپل به اشتراک بگذارید. و من دوست دارم نظرات شما را در نظرات بشنوم!

آموزش های بیشتر 9to5Mac را بخوانید: