تولید اپل ویتنام گسترش می یابد و احتمالاً مک پرو 2023 را نیز شامل می شود

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


بلومبرگمارک گورمن گفت که اپل از برنامه های خود برای ساخت تراشه M2 Extreme برای مک پرو 2023 صرف نظر کرده است (این سوال را در مورد اینکه چرا این محصول حتی وجود خواهد داشت) ایجاد می کند و از تولید ویتنامی به عنوان یک نکته کناری یاد می کند.

اپل در تلاش است تا سایت‌های تولیدی را در خارج از چین برای تمام خطوط تولید اصلی خود اضافه کند، اما برای آخرین نسخه، مک بوک، به دلیل زنجیره تامین پیچیده مورد نیاز برای ساخت رایانه‌های لپ‌تاپ، زمان بیشتری طول کشیده است.

به گفته افراد آشنا، اپل از تامین کننده اصلی خود، فاکسکان تایوان، استفاده کرده است تا از اوایل ماه مه تولید مک بوک را در این کشور آسیای جنوب شرقی آغاز کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

فاکسکان قبلاً آیپد و ایرپاد را در ویتنام تولید می‌کند، اما تاکنون مونتاژ آیفون یا مک در این کشور آغاز نشده است.

زمینه

انتظار می رود که تولید اپل در ویتنام گسترش یابد، زیرا شرکت کوپرتینویی همچنان به کار خود برای کاهش اتکای خود به چین ادامه می دهد. به نظر می رسد مک پرو 2023 یکی از محصولات مونتاژ شده در آنجا باشد، به این معنی که اپل برچسب “ساخت ایالات متحده” را که برای مدل 2019 استفاده می شود حذف خواهد کرد.

فاکسکان که در فهرست تایوان قرار دارد و رسماً به عنوان صنعت دقیق Hon Hai شناخته می شود، قرارداد اجاره ای را با شرکت پارک صنعتی سایگون-باک گیانگ امضا کرده است تا زمینی به مساحت 45 هکتار (111 هکتار) را به مبلغ تقریبی 62.5 میلیون دلار برای رفع “نیازهای عملیاتی و عملیاتی” اشغال کند. افزایش ظرفیت تولید». بر اساس یک پرونده صرافی در روز سه شنبه.

South China Morning Post (SCMP) می‌گوید برنامه‌های توسعه با تشکیل پرونده در بورس فاش شده است.

ما سال‌ها در مورد نیاز و دشواری کاهش اتکای اپل به چین هشدار داده‌ایم، اما همه‌گیری خطرات این شرکت را که بیشتر تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد تولید می‌کند، آشکارتر کرده است. تخمین زده می‌شود که اختلالات مرتبط با کووید-۱۹ در بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون جهان یک میلیارد دلار در هفته برای این شرکت هزینه داشته باشد.

این اولین باری است که مک بوک ها در خارج از چین مونتاژ می شوند. طراحی ساده‌تر و ماژولارتر مک‌بوک‌های سیلیکونی اپل به این معنی است که نیاز کمتری به زنجیره تامین پشتیبانی محلی وجود دارد، زیرا اکنون بسیاری از اجزا بر روی یک برد قرار دارند.

اواخر همان ماه، نیکی گزارش داد که مونتاژ مک بوک امسال در ویتنام آغاز خواهد شد.

عکس: Anh Nguyen/Unsplash

اپل به تدریج زنجیره تامین خود را با کارخانه های مونتاژ در هند، ویتنام، اندونزی و جاهای دیگر متنوع کرده است، اما پیشرفت کند بوده است.

دیگر خبری از تولید اپل در ویتنام نیست

این مقاله مشخص نمی کند که کدام خط(های) محصول در کارخانه جدید ساخته خواهد شد، اما یک جفت گزارش در سال گذشته نشان می دهد که مدل های 2023 مک پرو و ​​مک بوک ها برای اولین بار در ویتنام مونتاژ خواهند شد.

این سایت، واقع در پارک صنعتی Quang Chau در استان Bac Giang در شرق هانوی، توسط شرکت تابعه Foxconn Fulian Precision Technology Component اجاره شده است. این شرکت گفت که این اجاره تا فوریه 2057 ادامه خواهد داشت.

احتمالاً مک بوک و مک پرو 2023

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

گورمن همچنین می‌گوید که مک پرو جدید در ویتنام ساخته می‌شود، که تفاوتی چشمگیر با اینتل مک پرو «ساخت ایالات متحده» 2019 دارد.