تولید تراشه M2 برای دو ماه در زمان‌های «سخت» برای مک متوقف شد

تراشه M2 Pro در مک بوک پرو جدید دارای حداکثر پردازنده 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی 19 هسته ای است. همچنین می توانید تا 32 گیگابایت حافظه یکپارچه اضافه کنید. M2 Max می تواند از این هم فراتر رود، از جمله پردازنده گرافیکی 38 هسته ای، دو برابر پهنای باند حافظه یکپارچه و تا 96 گیگابایت حافظه یکپارچه. […]

نکته در مورد M1 در مقابل M2 البته به خوبی انجام شده است – اما توقف تولید تراشه های M2 به طور کامل برای دو ماه نشان می دهد که تقاضا به طور قابل توجهی کمتر از انتظار اپل بوده است.

اپل تراشه های M2، M2 Pro و M2 Max را در ماه ژانویه معرفی کرد که در مدل های جدید مک بوک پرو و ​​مک مینی موجود است.

جدیدترین نسل مک بوک پرو اپل اکنون رسمی شده است. مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی ارتقا یافته از تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max بهره می‌برند. به روز رسانی های دیگر عبارتند از Wi-Fi 6E برای اولین بار، ارتقاء HDMI با پشتیبانی از نمایشگر 8K و موارد دیگر.

بخشی از تولید از ماه مارس از سر گرفته شده است، اما معلوم شد که تنها نیمی از سطح سال های گذشته است.

اپل امروز خط جدید مک مینی را راه‌اندازی کرد که با تراشه‌های M2 و M2 Pro در دسترس است. تراشه M2 Pro دارای یک پردازنده 12 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 19 هسته ای با حداکثر 32 گیگابایت رم است.

منتخب وقفه دو ماهه تولید را گزارش می دهد. در حالی که TSMC سازنده تراشه‌های اپل البته در مورد تولید سخت‌گیرانه صحبت می‌کند، این سایت توانسته است تولید را از طریق سایر تامین‌کنندگان اپل که در حال انجام کارهای بعدی بر روی تراشه‌ها قبل از ارسال به شرکت‌های مونتاژ هستند، ردیابی کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

تولید در ماه مارس از سر گرفته شد، اما به نصف سطح تولید تراشه M1 در همان زمان در سال گذشته خواهد رسید.

تراشه های M2

TSMC تایوان در ارسال 5 قطعه ویفر تراشه نانو فرآیند M2 به OSAT در ژانویه و فوریه شکست خورد، بر اساس صنعت تست بسته های نیمه هادی برون سپاری (OSAT) در سومین روز. گمان می رود که این به این دلیل است که اپل درخواست کرده است تولید را با تقاضای مک بوک متوقف کند. کاهش یافته است.

یک گزارش زنجیره تامین می گوید که تولید تراشه های M2 در ژانویه و فوریه به دلیل تقاضای محدود برای مک های مجهز به M2 به طور کامل متوقف شد. اعتقاد بر این است که این اولین باری است که اپل تولید تراشه برای محصولات نسل فعلی را به حالت تعلیق در می آورد.

تایید شده است که اپل تولید مک‌بوک‌های «سری M2» System-on-C (SoC) را از ژانویه تا فوریه به طور کامل متوقف کرده است.

این با تأیید تولید مواد مورد استفاده در تولید تراشه های M2 پشتیبانی می شود.

زمان سختی برای مک

در مقایسه با نسل قبلی M1 Mac mini، اپل ادعا می کند که قدرت M2 Pro تا 2.5 برابر عملکرد سریعتر در Affinity Photo، 4.2 برابر سریعتر رمزگذاری ProRes در Final Cut Pro و تا 2.8 برابر سریعتر گیم پلی در Resident Evil Village ارائه می دهد.

تولید تراشه M2 متوقف شد

ما مقایسه سختی داشتیم زیرا سال گذشته تقریباً در همین زمان، MacBook Pro M1s بازطراحی شده را با موفقیت عرضه کردیم. در بازار ارز نیز با فضای سخت کلان اقتصادی و باد مخالف مواجه بودیم.

THE [PC] این صنعت تقاضای بالایی دارد […] صنعت کوچک می شود […] از نظر استراتژیک، من فکر می کنم که ما در بازار موقعیت خوبی داریم، اگرچه فکر می کنم در کوتاه مدت کمی دشوار خواهد بود.

Amcona که کار بسته‌بندی تراشه را انجام می‌دهد، به‌ویژه ضربه سختی خورد، زیرا سفارشات خود را برای دو ماه از دست داد و نمی‌توانست کار دیگری با ظرفیت موجود انجام دهد.

این با درآمد سه ماهه اول اپل مطابقت دارد که شاهد کاهش درآمد مک از 10.85 میلیارد دلار در سه ماهه آخر سال 2021 به 7.74 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه در سال گذشته بود. تیم کوک، مدیر عامل اپل سپس در مورد وضعیت “سخت” اظهار نظر کرد.

یکی از مقامات صنعت گفت: «خط M2 نصب شده در بسته تراشه‌های Amcona، به اصطلاح «Apple line»، هرگونه بسته‌بندی بیشتر را غیرممکن می‌کند.