تکنولوژی اطلاعات و سیاست به مثابه متون متحول برای سیاست گذاری 9to5mac Farsi

اگر از کاربران محصولات اپل باشید با نگاه اول به آیفون ۱۲ خاطرات شما با آیفون ۵ و ۴ برایتان تداعی خواهد شد. علاوه بر این دوربین های فوق حرفه ای این گوشی ها به کاربران کمک می کند تا از عکاسی و فیلمبرداری با گوشی خود لذت ببرند. همچنین بهره گیری از روشنایی ۶۲۵ نیت علاوه بر اینکه محتوای صفحه نمایش را در مکانهای پرنور حفظ میکند به کاربران امکان میدهد که تصاویر را به صورت شارپ و زنده تماشا کنند. برای مسدود کردن تصاویر و ویدیوهایی که نمیخواهید غیر از قسمت Files در جاهای دیگری مانند Gallery دیده شود، میتوانید به تنظیمات گالری هواوی مراجعه کنید. گوشی های هواوی هم مانند شیائومی تولید کشور چین هستند و از نظر کیفیت، کارایی و عمر بالا جایی برای نقد نمیگذارند. دوربین پی 40 پرو پلاس از بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری پشتیبانی کرده و سیستم تثبیت تصویری آن هم در حین بزرگنمایی به خوبی عمل میکند. سیستم دوربین سهگانه شامل یک دوربین زوم اپتیکال 3X بوده و حالت شب بر روی تمام آنها کار میکند. اگر شما قبلا از آیفون های قدیمی اپل استفاده میکردید و حالت آیفون X را تهیه کرده باشید، احتمال دارد حداقل برای یک مدت زمان کوتاه تعامل با آن برایتان کمی دشوار به نظر برسد.

البته روی Samsung A03 خبری از پورت تایپ سی و حسگر اثر انگشت هم نیست. دو مدل آیفون XR و XS نسبتا شبیه هم هستند و تفاوتهای جزئی با یکدیگر دارند، آیفون XR نسبتا وزن بالایی داشته و این موضوع سبب شده تا استفاده طولانی مدت از گوشی آزاردهنده شود. برای جلوگیری از این موضوع میتوانید از روشهای زیر استفاده نمایید. سوال و مشکل شما این روزها یعنی بیزنس اشخاص دیگری! این فرایند مهم که تحول اطلاعاتی جنگ محسوب می­شود، 1/4 یعنی فرماندهی کنترل رایانهای ارتباطات و اطلاعات می­نامند. برند اپل در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد که حتی جدیدترین گوشی اپل یعنی آیفون ۱۳ در کوتاه ترین زمان در بازار ایران موجود بود. در ایران نیز به دلیل وجود تمایل عمومی برای اخذ وام جهت خرید ابزار و وسایل مورد نیاز زندگی، این فناوری به طور جدی در ادبیات مالی و اکوسیستم استارتاپی کشور حیات پیدا کرد. از آن زمان بود که شیائومی به عنوان یک کمپانی معتبر و نسبتا پرطرفدار شناخته شده و به حیات اقتصادی اش ادامه می دهد.

آیفون 12 Mini، بهترین گوشی اپل برای افرادی است که علاوه بر خرید یک گوشی هوشمند پیشرفته، به دنبال مدلی با صفحه نمایش کوچک و سایزی مناسب هستند. اپل نسخه ی جدیدی از گوشی هوشمند آیفون را معرفی کرد. گوشی iPhone 12 Pro در 13 اکتبر سال 2020 به بازار عرضه شده و مطمئنا در رتبههای بالای لیست بهترین مدل گوشی اپل قرار میگیرد. هواوی در سری وای به دنبال عرضهی گوشی با ارزش خرید بالا است. اگه احیانا مدلی مدنظر شماست که توی لیست بالا نیست، دوتا دلیل داره: یا هنوز بررسیش نکردیم یا بررسی کردیم ولی ارزش معرفی کردن رو نداشته. اگر قصد خرید یک گوشی پیشرفته، سریع، مقاوم و با دوربینی بسیار قوی را دارید، این مدل یکی از مناسبترین گزینهها برای شماست. این مدل با مجهز بودن به سه دوربین باکیفیت و قوی؛ مانند سایر مدلهای مدرن کمپانی آیفون در لیست بهترین گوشی اپل برای علاقمندان به عکاسی قرار میگیرد. مدلهای الکتریکی ارائه شده توسط شرکتهایی مانند هیوندای، کیا و تویوتا بسیار مقرون به صرفهاند. حاشیههای این صفحه نمایش نسبت به نسخه ۱۱ به طور تقریبی ۲۰ درصد کمتر شده است. برای شارژ کردن گوشی Iphone 12 لازم است که به صورت جداگانه شارژ تهیه کنید، اما اگر شارژر شما از نوع ۲۰ وات باشد این باتری قادر است در مدت زمان ۶۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود که این میزان زمان برای باتری ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعتی بسیار رضایت بخش است.

دوربین اصلی در این مدل از حالت شب (Night Shift) پشتیبانی کرده و برای عکس برداری در نور کم و شب مناسب است. در واقع Cinematic Mode؛ حالت Portrait را با ویدیو ترکیب کرده و در هنگام فیلمبرداری یک افکت تار در اطراف سوژه شما اضافه میکند. همچنین اپل قابلیت ضبط ویدئوی ProRes را به iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max اضافه کرده است؛ این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا کنترل بسیار بالایی بر روی فرایند ادیت کلیپهای خود داشته باشید. میتوان گفت این مدل از جهاتی بهترین آیفون برای اکثر مردم است؛ چراکه امسال اپل تعدادی از ویژگیهای مدلهای Pro مانند اصلاح لرزش دست دوربین و فضای ذخیرهسازی 128 مگابایتی را بهجای 64 مگابایتی به iPhone 13 و 13 Mini اضافه کرده است.

Phone 13 یکی از جدیدترین محصولات کمپانی اپل در بخش تلفن همراه است؛ آیفون 13 همراه با سایر مدلهای سری 14 در سپتامبر 2021 معرفی و در تاریخ 24 سپتامبر 2021 به بازار عرضه شده است. آیفون 11 پرو مانند سایر مدلهای مدرن اپل دارای پردازنده سریع، دوربین سه تایی است. در اوایل سال ۲۰۲۰ شرکت اپل جانشینی را برای آیفون ۱۱ روانه بازار کرد که حواشی همیشگی این شرکت را به همراه داشت. بهخاطر داشته باشید که برای ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4k نیازمند مدل 256 مگابایتی هستید؛ چراکه مدل 128 گیگابایتی به کیفیت 1080 پیکسل محدود میشود. فناوری باعث شده تا در روابط حضوری خودتان توجه کافی نداشته باشید و همراه یا همراهانتان را نادیده بگیرید.

گوشی موبایل هوشمند HTC Desire 12 Plus دارای وضوح تصویری ۷۲۰ × ۱۴۴۰ میباشد که دارای تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ میباشد. آیفون X دهمین سالگرد هوشمند سازی اپل است و تقریباً همه آنچه کاربران آیفون درخواست کرده اند، از طراحی رو به جلو گرفته تا مشخصات سریعتر و ویژگی های جدید را دارد. خرید گوشی های هواوی به نوعی ریسک محسوب می شد؛ اما این کمپانی دست از تلاش برنداشت و در مدت زمان کوتاهی با ارائه سرویسهای جایگزین توانست نظرات کاربران را مجدد به سوی خود جلب کند؛ هماکنون گوشی های پرچمدار هوآوی و حتی میان رده های هوآوی با سیستمعاملهای HarmonyOS بدون قابلیت پشتیبانی از سرویسهای گوگل طرفداران بسیاری دارند البته این محبوبیت تا حدودی به علت قیمت گوشی هواوی نیز میباشد که نسبت به قابلیتهای ارائه شده بسیار مناسب است. در این مدل نیز از طراحی مدرن آیفون همراه با حاشیههای باریک در اطراف صفحه و قابلیت Face ID به جای حسگر اثر انگشت استفاده شده است.

همچنین برخلاف سالهای گذشته بسیاری از ویژگیهای پیشرفته دو مدل Pro و Pro Max در مدلهای معمولی و Mini نیز ارائه شده است. بنابراین، با در نظر گرفتن جیب و شرایط مشتری و حمایت از مصرف کننده، تلاش می کنیم تا خدمات رسانی خود را بنحو احسن ارائه دهیم. این رنگ با انواع رنگ های iPhone XR خودنمایی می کند: آبی ، سفید ، سیاه ، زرد ، مرجانی ، قرمز. کلید پاور و خشاب سیم کارت مانند همیشه در سمت راست گوشی قرار گرفته است و کلیدهای تنظیم میزان صدا در سمت راست خودنمایی میکنند. باتری 13 مینی نیز بسته به میزان استفاده شما میتواند تا یک روز کامل دوام بیاورد. اما در پنل پشت گوشی Iphone 12 ماژول دوربین به همراه فلش LED و لوگوی اپل به چشم میخورد که تغییرات چندانی نسبت به نسخههای قبل از لحاظ مقاومت نداشته و همچنان در برابر خط و خش آسیبپذیر است. در محصول جدید اپل خبری از نمایشگرهای LED نیست و آیفون ۱۲ به نمایشگری به نام Super Retina XDR مجهز شده است.

مدل iPhone 11 بهترین مدل گوشی اپل برای افرادی است که علاوه بر اختصاص هزینه کمتر نسبت به سایر مدلهای جدید؛ قصد تهیه گوشی اپل پیشرفته، مدرن، با دوربین باکیفیت و صفحه نمایش بزرگ را دارند. اگر کیفیت باتری برایتان اهمیت بالایی دارد، باید بگوییم که باتری این مدل مانند انواع مدلهای سری 12 حدود یک روز کامل دوام خواهد آورد. کیفیت تصاویر آن فوق العاده بوده و قابلیت تصویر برداری آن با استفاده از دوربین چهارگانه اش بی نظیر است. این مدل از تمام ویژگیهای آیفون 12 مانند تشخیص چهره، صفحه نمایش OLED و قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی میکند.

پر واضح است که اگر سامسونگ قصد استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر a22 را داشت در آن هم از مدل اپتیکال استفاده میکرد و a22 هم دچار به مشکل هم رده های خود میشد. همانطور که میدانید دولت آمریکا تحریمهایی را برای شرکتهای چینی در نظر گرفته است که شرکت هوآوی هم یکی از آنهاست. حالت های حرفه ای عکس و فیلم: اگر دوست دارید کنترل کاملی بر ایجاد و ویرایش عکس و فیلم خود داشته باشید، حالت Pro هوآوی برای شما مناسب است. علاوه بر این حالت Dark Mode در این گوشی به صورت خودکار فعال میشود و کاربر میتواند در شب نیز تصاویر شفافی را به ضبط برساند که دارای نویز نخواهند بود. بهانه اپل چندان برای کاربران و دوستدارانش قابل قبول نبود و در همان ابتدای عرضه به بازار با نارضایتی آنها مواجه شد، اما این شرکت آمریکایی مانند همیشه به ازای نبود یک ویژگی قابلیتهای دیگری را در این پرچمدار قرار داده است که میتوان از نبود آداپتور شارژر چشمپوشی کرد. همچنین با درج تجربیات خود در بخش نظرات، ما و کاربران سایت را از تجربیات خود بهرهمند سازید. لندو از سال ۱۳۹۴ با نام ایرانرنتر شروع به کار کرد.

با این حال، چندین گوشی هواوی راه خودشان را با بازار گوشی آمریکا باز کردند اما هواوی هرگز نتوانست حضوری قدرتمند در این کشور داشته باشد. به هر حال، این گوشی هواوی P30 Pro از بسیاری جهات ارتقا یافته است، با دوربین چهار لنز، عمر خارق العاده باتری 4200 میلی آمپر ساعتی آن، و طراحی شیک، با شیشه خمیده در هر چهار لبه جلویی فوق العاده است. با این حال، اگر به صفحه نمایش بزرگتری نیاز دارید، شیائومی می مکس 2 با باتری غیر قابل جابجاییِ 5300 میلی آمپر بر ساعتی Li-on یا شیائومی می نوت 2 5.7 اینچی با باتری 4020 میلی آمپر بر ساعتی (با شارژ سریع) به راحتی میتواند بیش از 12 ساعت برای شما کار کند. از آنجایی که آیفون XR قیمت کمتری نسبت به مدل XS و سری گوشیهای آیفون 12 دارد برای اکثر افراد گزینه مناسبتری به نظر میرسد. پیشرفتهایی که شیائومی 12 پرو نسبت به سری می 11 داشته بسیار قابل توجه است و یکی از بهترین آنها افزایش سرعت شارژ به عدد خیره کننده 120 وات است! این مدل به تشخیص چهره (Face ID) مجهز است. این شرکت در آگوست 2021 بطور همزمان از سری جدید گوشی های Samsung Galaxy Z Flip3 5G و Samsung Galaxy Z Fold3 5G با استفاده از پردازنده اسنپ دراگون 888 در کنار دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دیگر امکانات جذاب معرفی و عرضه کرد.

اما در کنار همه این خوبیها، دوربین شیائومی ردمی نوت 11 اصلاً نمیتواند انتظارات را برآورده کند و نباید توقع زیادی از آن داشته باشید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بودجه در کنار کیفیت برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است آیفون ۱۲ میتواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد. وجود قابلیتهای جدید سخت افزاری و نرم افزاری در دوربین آیفون ۱۲ شامل فناوری Dolby Vision HDR و Night Mode است که باعث میشود دوربین به صورت هوشمند به تصاویر عمق دهد تا خروجی آنها از کیفیت بالاتری برخوردار باشند. کمپانی اپل از همان ابتدای شروع به کارش تصمیمی مبنی بر بالا بردن ظرفیت باتریهای خود نداشت و معتقد بود که با قرار دادن شرایط بهتر نرم افزاری و سخت افزاری میتواند مصرف انرژی را در گوشیهای خود به حداقل برساند. مهمترین نقاط قوت این گوشی که در همان نگاه اول میتوانند شما را مجذوب خود کنند، صفحه نمایش بسیار درخشان و باکیفیت و همچنین قدرت سخت افزاری مثال زدنی آن است.

به نظر میرسد که سال ۱۳۹۸ سالی پربار و تأثیرگذار در دنیای تکنولوژی بوده باشد. به نظر میرسد که فروش وانپلاس ایس پرو از ۱۵ آگوست آغاز میشود. پس از به صدا درآمدن زنگ خطر برای اپل، مبنی بر توقف رشد فروش آیفون برای اولین بار پس از معرفی آیفون 6 اس، شاهد انتشار شایعاتی بودیم که حکایت از معرفی یک آیفون با نمایشگر 4 اینچی داشت. با وجود اینکه حدود 4 سال از تاریخ عرضه این مدل میگذرد اما همچنان میتوان آیفون 10 را در کنار جدیدترین مدلهای آیفون به عنوان بهترین گوشی آیفون در سالهای اخیر در نظر گرفت. خوشبختانه در سالهای اخیر برند اپل بیش از هر زمان دیگری مدلهای متنوع با امکانات جذاب و پیشرفته، در اختیار طرفداران خود قرار داده است؛ از مدل iPhone 12 Pro Max گرفته تا iPhone SE شما میتوانید بهترین گوشی آیفون را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. در کنار تغییرات نرمافزاری، تغییرات سختافزاری نیز در زمینه حسابداری و پرداختهای بانکی روی داده است که میتوان به نصب نرمافزارهای حسابداری بر روی دستگاههای کارتخوان اندرویدی و ثبت خودکار تمام فروشها و مبالغ دریافتی به واسطه نرم افزار اشاره کرد.

به همین دلیل در آیفون ۱۲ نیز با ظرفیت بالایی از سوی باتری روبرو نیستیم، اما به دلیل اینکه شرایط عملکردی سخت افزاری در کنار نرم افزار بهبود یافته است مصرف باتری نیز به صورت قابل مشاهدهای کاهش یافته است. سخت افزار به اندازه کافی خوب! گوشی پرچمدار و یا گوشی ارزان قیمت، به دنبال هر کدام که باشید هوآوی یک انتخاب عالی برای شما خواهد داشت. با تهیه آیفون ۱۲ که به تراشه A14 Bionic، ۵ نانومتری مجهز شده است میتوانید یکی از سریعترین محصولات موجود در بازار را در اختیار داشته باشید. برای ذخیره اطلاعات این گوشی سه نسخه مجزا در نظر گرفته شده است که این نسخه از آن با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایتی به فروش میرسد. این برند همواره سعی داشته محصولات خود را با قیمتی مناسب که تمامی اقشار امکان خرید آن را داشته باشند به فروش بگذارد. هزینه های خدمات پس از فروش نیز تا 3% در نظر گرفته شده است که بسته به انصاف تاجر می تواند کم شود.

در برنامهریزی تکنولوژی، اولین گام، پیشبینی تکنولوژی سایت 9to5mac است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشیهای هوشمند است. با وجود اینکه آیفون 11 پرو مکس در زمان عرضه بهترین و پیشرفتهترین مدل تولید شده توسط اپل بوده، اما تنها یک سال پس از آن و با معرفی iPhone 12 شرکت اپل برای افزایش فروش مدلهای جدید خود تصمیم به توقف تولید آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس گرفت. بنابراین اگر به دنبال ظاهر متفاوت هستید باید بگوییم که این مدل تفاوت چندانی با سایر مدلهای سری X ندارد، اما در عوض سرعت عملکرد گوشی پیشرفت خوبی داشته است. پیشبینی تکنولوژی شامل مجموعهای از فرآیندهای فرمولی شده برای مطالعه آینده تکنولوژی است که معلول پیشرفت در علوم و تغییرات اجتماعی است. همچنین عمر باتری نیز نسبت به مدلهای قلبی پیشرفت داشته و بهراحتی تا یک روز کامل دوام میآورد. مدل iPhone 13 Mini نسبت به اندازه سایر مدلهای سری 13، ابعاد کوچکی داشته و یکی از کوچکترین تلفنهای هوشمند اپل است. نوت 10 پلاس حتی نسبت به S10 Plus نیز نمایشگر بزرگتری دارد که در ابعاد 6.8 اینچی ارائه شده و علاوه بر این، دارای قلم S Pen نیز هست که قابلیتهای گوشی را بیشتر افزایش میدهد.

متاسفانه فریز شدن آیفون هم یکی از مشکلات رایج این گوشی محسوب میشود و به همین دلیل در لیست ما جای گرفته است. تو بخش نرم افزار هم رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 13 بر پایه اندروید 12 به طور پیشفرض روی ردمی کی 50 گیمینگ ادیشن قرار داره. این گوشی اواخر سال 2017 معرفی شد ولی هنوز هم پرچمدارای اندروید توان مقابله با سخت افزار و نواوری هاشو ندارن ظاهری جذاب تر از بقیه گوشی های آیفون حتی promax سخت افزار فوق پیشرفته که تا چندسال بهترین بازار خواهد بود گوشی واقعا همه کاره از کتاب خواندن گرفته تا بازی کردن و عکاسی و حتی ضبط صدای با کیفیت وب گردی و فیلم دیدن و انجام پروژه های مختلف بخاطر صفحه نمایش عالی و سخت افزار عالی وجود سیستم i message برای کاهش هزینه های اپراتوری صدای باکیفیت و قدرتمند برای گوش دادن به موسیقی و مکالمه عالی (دو اسپیکر) تشخیص چهره قدرتمند و بی نیاز شدن از حسگر اثر انگشت (راحتی کار در شرایط مختلف) ضدآب و گرد و غبار واقعی (برعکس ظاهر ظریف گوشی جان سختی است) همه ی اینارو گفتم تا بدونید یکبار هر چندسال برای خرید گوشی یا بهتر بگم یک همراه فوق هوشمند هزینه کنید تا تمامی امکانات تکنولوژی تا چندسال در اختیار داشته باشید و لذت ببرید.