دانستنی های علمی کوتاه و جالب از همه جای جهان

خط بریل که برای نابینایان استفاده می شود توسط پسر 15 ساله ای به نام لویی بریل یک کارگر ساده که به دلیل آسیب دیدگی کور شده بود، اختراع شد. در واقع برای اولین بار در قرن 16 میلادی این گل دوست داشتنی به هلند برده شده است و زادگاه اصلی آن کشور ایران و آسیای مرکزی می باشد. بازی ” سنگ، کاغذ، قیچی ” یک فدراسیون بین المللی دارد و از سال 2002 مسابقات سالانه بین المللی با جایزه 50،000 دلاری برگزار می شود.

روش استفاده از سنجاق سر– صدای ” مومو ” گاو ها در کشورهای مختلف جهان با هم متفاوت است، آنها لهجه های خاص خود را دارند درست مثل دانستنیها انسان. دزدان دریایی و صلح طلبان نمی خواستند زیر بار این قانون بروند. مردانی که گوشواره به گوش داشتند به دماغه هورن یکی از خطرناک ترین مکان های روی زمین تبعید می شدند، مکانی که همیشه بارانی است و توسط کوه های یخی احاطه شده است. درمان های دارویی در حال حاضر در خصوص درمان دارویی وزوز گوش ، هیچ داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا به …

دانستنی های علمی کوتاه و جالب از همه جای جهان

صدای کشیده شدن ناخن روی تخته سیاه یکی از ناخوشایند ترین صداها برای اغلب مردم اسـت. اما هنوز کاملا مشخص نیست چرا این صداها تا این حد برای مـا اذيت دهنده هستند. دانشمندان در تحقیقی درسال ۲۰۰۶ کـه جایزه ي ایگ نوبل را دریافت کرد. آپاندیس یکی از اعضای بدنام بدن اسـت چون همیشه دردسرساز بوده و حتی در صورت ملتهب شدن، جان شخص رابه خطر می اندازد. از گذشته تصور بر این بوده کـه آپاندیس در واقع یک اندام رشد نیافته اسـت کـه هیچ فایده اي ندارد. با این حال، امروزه دانشمندان نظر دیگری درباره ي آن دارند.

بچه ها در بهار سریع تر رشد می کنند

همچنین در بخش ویدیو سعی کرده ایم تا با انتخاب ویدیوهای جذاب اوقات مفرحی را برای مخاطبان فراهم آوریم. آیا می دانید جمیعت جهان تا 50 سال آینده از مرز 9 میلیارد نفر عبور خواهد کرد؟ برای داشتن اطلاعات عمومی بالا دانستنی های علمی و حیرت انگیز نمناک را دنبال کنید. سکسکه میراث نیاکان باستانی مـا اسـت کـه ۳۷۰ میلیون سال پیش زندگی میکردند.

تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد. تمامی پستانداران به استثایی انسان و میمون کور رنگ هستند. پیاده روی ممکن است تنها فعالیت ورزشی باشد که به آن علاقمندند.

بینی و گوش انسان هرچند آهسته ولی تا آخر عمر به رشد خود ادامه می دهند، حتی اگر رشد تمام اعضای دیگر متوقف شده باشد. نوزادان 300 استخوان در بدن دارند و در طی رشد و نمو بعضی از استخوان ها با هم ترکیب می شوند به طوری که در بزرگسالی تعداد این استخوان ها به 206 عدد می رسد. اگر مادری بعد از تولد نوزاد خود، به عللی به طور موقت یا دائم نتواند به کودک خود شیر دهد، اولین تغذیه نوزاد را باید طی 6 ساعت بعد از تولد با آب جوشیده سرد شده شروع کند. چون امکان دارد نوزاد در نخستین تغذیه استفراغ کند، داخل شدن آب استریل در ریه او مشکلی به وجود نمی آورد. آنزيم ها، این مواد را جرقه های زندگی می نامند، این مولکول های پروتئینی انرژی زا، تقریبا در تمام فعالیت های زیست شیمیایی که در بدن انجام می گیرد، نقش مهمی را ایفا می کنند. برای ارائه خدمات به کودکان و مراقبان آنها، متخصصان کودک باید تخصص بالینی خوشان، ارزش های خانواده و بهترین شواهد پژوهشی در انتخاب راهبردهایی جهت بهبود نتایج و عملکرد رشدی را یکپارچه کنند.

  • نهنگ هاي بلوگا گاهی خود رابه جلبک هاي دریایی «آراسته می‌کنند» و حتی می‌توانند گفتار انسان را تقلید کنند.
  • بهمین دلیل کارشناسانی کـه می‌خواهند آزمایش علمی انجام دهند هجوم افراد بـه دستشویی را نشانه ي دروغگویی آنها در آزمایش می‌دانند.
  • کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش است.
  • در دوران شیردهی مادر می تواند هر نوع غذایی را که دوست دارد، بخورد و از انواع مایعات، سبزی ها و میوه ها مصرف کند.
  • 80- یک گاو بطور متوسط سالانه ۲ هزار و ۳۰۰ گالن شیر تولید می کند.

او اینکار را میکند تا مطمئن شود حرف هایتان را درست متوجه شده و حالت صورت تان را خوب ببیند. سگ ها بـه قدری در تشخیص احساسات مـا توانمندند کـه حتی وقتی ناراحت هستیم، این ناراحتی را احساس و حال مـا را درک می‌کنند. اگر چشم انسان یک دوربین دیجیتال بود، رزولوشن هر چشم ۱۲۰ تا ۱۴۰ مگاپیکسل محسوب می شد. با این حال، تعداد این پیکسل ها در همه ی ي نقاط چشم یکسان نیست.

حتما این موضوع را شنیده اید که بعضی از افراد هرگز اثر انگشتی از خود به جا نمی گذارند و در واقع اثر انگشتی ندارند . پروتئین ها معمولا در یک جا جمع نمی شوند و به این معنا که می توانید آن ها را در میوه ها، سبزیجات، غلات و گوشت پیدا کنید . اگر بخواهیم به سادگی موضوع انرژی بخش بودن پروتئین ها را توضیح دهیم، می توانیم این گونه بگوییم که پروتئین ها در درون خود یک حافظه دارند .

مشخصات دانستنی ها و اطلاعات عمومی دانش آموزی

در سال 1915، سیسیل چاب میلیونر یک هدیه بسیار عجیب برای همسرش تدارک دید، او استون هنج را به همسرش داد با این حال همسرش که مفهوم و ارزش این هدیه را نمی دانست، آن را به مردم بریتانیا بخشید. ضربان ساز قلب، دستگاهی که جان میلیون ها نفر در جهان را نجات داده توسط مهندس جان هاپس به طور تصادفی اختراع شد.

در این بخش به شگفتی‌های دنیای سرگرمی مثل سینما، گیم، ورزش، ادبیات فانتزی و…پرداختهمی‌شود. در این مطلب مجموعه ای از دانستنی های جالب و جدید را برای شما همراهان عزیز و گرامی گردآوری کرده ایم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید. © کلیه حقوق برای مجله دلتا محفوظ می باشد و استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز است. بلندترین مردان جهان در هلند زندگی می کنند، متوسط قد آن ها ۱۸۳ سانتیمتر است، بلندترین زنان جهان در کشور لتونی هستند، متوسط قد آن ها ۱۷۰ سانتیمتر است.