فروش آیفون در سال 2022 در طول سه ماهه تعطیلات 14.9 درصد کاهش یافت – خبر خوب!

عکس: RH Lee/Unsplash

شرکت اطلاعاتی بازار IDC اعلام کرد که سه ماهه پایانی سال گذشته بیشترین کاهش در فروش گوشی های هوشمند در یک سه ماهه بوده است و سال به طور کلی پایین ترین میزان از سال 2013 بوده است.

وقتی صحبت از کل سال می شود، داستان مشابهی است. فروش آیفون در سال 2022 با کاهش 4 درصدی مواجه شد، اما بار دیگر همه برندهای دیگر کاهش بیشتری را تجربه کردند – از سامسونگ با 4.1 درصد تا Vivo با 22.8 درصد. این کاهش در همه برندهای گوشی هوشمند 11.3٪ بود.

IDC می گوید اگر ما ساختن با مشاهده هر گونه رشد گوشی های هوشمند در سال جاری، احتمالاً عمدتاً ناشی از تخفیف ها و پیشنهادات است، نه رشد ارگانیک.

دوم، سازندگان گوشی های هوشمند به همان اندازه محتاط هستند و یا خط تولید خود را ثابت نگه می دارند یا در واقع تعداد مدل های ارائه شده را کاهش می دهند. اپل تمایل دارد آیفون را طی چندین سال برنامه ریزی کند، بنابراین احتمالاً امسال با یک مدل پلاس گیر کرده است، حتی اگر همه نشانه ها به تقاضای بسیار ضعیف اشاره دارد. اما ممکن است تنها سه مدل آیفون پرچمدار در خط تولید 2024 وجود داشته باشد.

فروش و تبلیغات قوی در طول سه ماهه به جای افزایش محموله، به کاهش موجودی موجود کمک کرد. تامین کنندگان به طور فزاینده ای در حمل و نقل و برنامه ریزی خود محتاط هستند و در عین حال تمرکز خود را روی سودآوری مجدداً تنظیم می کنند.

نبیلا پوپل، مدیر تحقیقات تیم ردیاب جهانی IDC، گفت: “ما هرگز ندیده ایم که محموله های سه ماهه تعطیلات کمتر از سه ماهه قبل باشد. با این حال، تقاضای ضعیف و موجودی های بالا باعث شد تا تامین کنندگان به طور قابل توجهی محموله ها را کاهش دهند.”

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

سوم، خرده فروشان اندازه سفارش خود را کاهش می دهند تا از خطر به پایان رسیدن موجودی فروخته نشده جلوگیری کنند.

با این حال، اگرچه ممکن است این خبر خوبی به نظر نرسد، اپل نسبت به هر برند دیگری هم در سه ماهه و هم در کل سال عملکرد بهتری داشته است.

در واقع، IDC گفت، محموله های سه ماهه تعطیلات در واقع کمتر از محموله های سه ماهه سوم بوده است – اولین باری که این اتفاق می افتد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


بر اساس داده‌های اولیه شرکت بین‌المللی داده (IDC) در سه ماهه چهارم سال 2022 (سه‌ماهه چهارم) فروش جهانی گوشی‌های هوشمند با 18.3 درصد کاهش سالانه به 300.3 میلیون دستگاه رسید. این کاهش بزرگترین کاهش تاریخ در یک فصل منفرد است و به کاهش شدید 11.3 درصدی در سال کمک کرده است. سال 2022 با محموله های 1.21 میلیارد دستگاه به پایان رسید که به دلیل کاهش قابل توجه تقاضای مصرف کننده، تورم و عدم قطعیت های اقتصادی، کمترین مجموع محموله سالانه از سال 2013 است.

طبق آخرین داده های IDC، محموله های آیفون در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.9 درصد در طول سه ماهه تعطیلات کاهش یافته است و محموله های سال تقویمی نیز 4 درصد کاهش یافته است.

حتی اپل که تا به حال به ظاهر مصون بود، با تعطیلی برنامه‌ریزی نشده کارخانه‌های اصلی خود در چین، در زنجیره تامین خود دچار شکست شد. آنچه در این سه ماهه تعطیلات به ما می‌گوید این است که افزایش تورم و افزایش نگرانی‌های کلان اقتصادی همچنان باعث کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده حتی بیش از حد انتظار می‌شود.

اول، هزینه های مصرف کننده محتاطانه باقی می ماند. با تورم بالا و اخراج‌های گسترده، بسیاری تصمیم می‌گیرند مراقب پول خود باشند و هزینه‌های تجملی در حال حاضر در لیست بیشتر افراد قرار ندارد.

تا پیش از این، تحلیلگران انتظار داشتند که سال 2023 سال بهبودی باشد و انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند 2.8 درصد افزایش یابد، اما IDC می گوید که به سه دلیل نامشخص به نظر می رسد.

فروش آیفون در سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.9 درصد کاهش داشت، اما همه برندهای دیگر شاهد کاهش فروش بیشتری بودند. از سامسونگ با 15.6 درصد کاهش به شیائومی 26.3 درصد. کاهش کلی برای همه برندها 18.3٪ است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: