قاضی با معامله 100 میلیون دلاری موافقت کرد، اما سهم وکیل را نه

در طی یک جلسه استماع در اوکلند، کالیفرنیا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز، از وکیل کلاس استیو دبلیو. برمن از Hagens Berman Sobol Shapiro LLP خواست تا در صورت اعطای 25 میلیون دلار به وکلای کلاس، یک تفکیک ریاضی از میزان دریافتی هر یک از اعضای کلاس ارائه کند. هزینه ها به جای 27 میلیون دلاری که از تسویه حساب غیر معکوس درخواست کردند.

شکایت امروز به دنبال مجبور کردن اپل به پایان دادن به انحصار ناعادلانه خود و اجازه رقابت در توزیع برنامه های iOS و محصولات مرتبط، رهایی از دستورات قیمت گذاری و بازپرداخت هزینه های اضافی توسعه دهندگان به دلیل سوء استفاده از قدرت انحصاری خود است.

قاضی خاطرنشان کرد که برای برخی از توسعه دهندگان، که به گفته او “واقعا افرادی هستند که بیشترین آسیب را می بینند”، تفاوت بین 1000 دلار و 2000 دلار می تواند قابل توجه باشد.

بزرگترین شکایت ضد انحصار علیه اپل در چندین کشور به کنترل کامل این شرکت بر بازار برنامه های iOS مربوط می شود.

با این حال، عامل دیگری که بر پرداخت ها تأثیر می گذارد، هزینه های پرداخت شده توسط وکلا است. به طور معمول، 25٪ است که به این معنی است که وکلا ده ها میلیون درآمد دارند. این در حال حاضر برای اکثر موارد بیش از حد به نظر می رسد، اما در این مورد آنها 27٪ – یا 27 میلیون دلار را طلب کردند. خوب است ببینیم قاضی خواستار توجیه این مبلغ است.

از زمان طرح شکایت Apple Developers دو اتفاق افتاده است:

  • دعوای پرمخاطب تر اپیک گیمز با یک تصمیم سازش خاتمه یافت.
  • اپل کاهش 98 درصدی توسعه دهندگان را از 30 درصد به 15 درصد کاهش داده است.

تنظیم‌کننده‌های رقابت تمایل دارند بازار مربوطه را «برنامه‌های iOS» در نظر بگیرند و اپل انحصار 100 درصدی فروش و توزیع آنها را در اینجا دارد. جدا از موارد لبه، هیچ راهی برای توسعه‌دهنده‌ها وجود ندارد که اپلیکیشن iOS را بدون فروش آن از طریق اپ استور منتشر کنند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


در حالی که شکایت اپیک گیمز همه توجه را به خود جلب کرد، یک شکایت دسته جمعی کوچکتر از طرف تعدادی از توسعه دهندگان کوچکتر نیز راه خود را در دادگاه ها باز کرده بود.

عکس: نژاد شکارچی/پاشیدن

صندوق کمک به توسعه‌دهندگان کوچک معامله بهتری نسبت به سایرین به مدعیان داد، زیرا به آنها اجازه می‌داد بسته به سطح فعالیت فروشگاه برنامه‌شان، پرداخت‌هایی از 250 تا 30000 دلار دریافت کنند.

یک قاضی فدرال کالیفرنیا روز سه‌شنبه گفت که تسویه 100 میلیون دلاری اپل برای حل و فصل ادعاهای ضد انحصار کلاسی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را تایید می‌کند، اما به مشاور کلاس گفت که اطلاعات بیشتری در مورد “محاسبات” پشت درخواست آنها برای 27 میلیون دلار هزینه وکالت و میزان پیشنهاد هزینه آنها می‌خواهد. . ادعاهای توسعه دهندگان برنامه های کوچک

صندوق امداد توسعه دهندگان کوچک ایجاد شده به عنوان بخشی از تسویه حساب، بیش از 99 درصد از توسعه دهندگان iOS ایالات متحده را که درآمدشان از فروش برنامه ها و محصولات دیجیتال درون برنامه ای از طریق تمام حساب های مرتبط کمتر از 1 میلیون دلار در سال در طول 4 ژوئن بوده است، سود خواهد برد. عادت زنانه. ، 2015 تا 26 آوریل 2021. این توسعه دهندگان می توانند بسته به مشارکت تاریخی آنها در اکوسیستم فروشگاه App، مبالغی را از حداقل 250 تا 30000 دلار از صندوق مطالبه کنند.

پرونده ضد انحصار توسط تعدادی از توسعه دهندگان کوچکتر iOS ارائه شده است، بر اساس همان پرونده جداگانه ای که توسط Epic Games ارائه شده است که اپل در انحصار فروش برنامه های iOS در اختیار دارد و آنها را مجبور می کند تا 30 درصد تخفیف به آیفون سازنده بدهند.

زمینه

شرکت‌هایی مانند Epic Games می‌گویند که باید اجازه داشته باشند خریدهای درون‌برنامه‌ای را بدون کاهش درآمد اپل بفروشند. بحث در اینجا این است که اپل با برداشتن بخشی از درآمد توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان با مجبور کردن توسعه‌دهندگان برای جبران کاهش اپل به پرداخت هزینه بیشتر آسیب می‌زند. اپل در پاسخ می‌گوید این کاملاً طبیعی است که یک شرکت از فروش خود کوتاهی کند.

شکایت توسعه دهندگان اپل

این امر حل و فصل دعوای مجزای سازنده کوچک را تسهیل کرد.

تسویه 100 میلیون دلاری اپل

او گفت: “به همین دلیل است که می خواهم اعداد را ببینم.”

گرفتن 9to5Mac

قانون 360 گزارش می دهد که دادگاه توافقنامه را تایید کرده است، اما کاهش 27 میلیون دلاری وکیل را زیر سوال برده است. به ویژه، او می خواهد تأثیر آن را بر پرداخت های توسعه دهندگان ببیند.

شکایتی که توسط یک توسعه دهنده اپل در سال 2019 ارائه شده بود، پس از اینکه شرکت کوپرتینویی با پرداخت 100 میلیون دلار غرامت موافقت کرد و دادگاه این معامله را تأیید کرد، حل شد – اما قاضی پرونده از وکلا خواست تا کاهش 27 میلیون دلاری خود را توجیه کنند.

شکایتی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا در سن خوزه تنظیم شده است، مربوط به اقدامات ضدرقابتی اپل با اجباری کردن تنها یک فروشگاه برنامه برای دستگاه های iOS است، که زمینه را برای «اپل در حال سوء استفاده از قدرت خود در بازار» فراهم می کند. […]

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اپل استدلال می‌کند که در این بازار جایگاه غالبی ندارد، زیرا بازار مربوطه را یا بازار «گوشی‌های هوشمند» یا «اپلیکیشن‌ها» می‌داند. از آنجایی که این شرکت در اکثر کشورهایی که در آن فعالیت می کند سهم اقلیت از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، معتقد است که نمی توان آن را به عنوان یک موقعیت مسلط در نظر گرفت.

اپل با پیشنهاد ایجاد صندوقی برای کمک به توسعه دهندگان کوچک پاسخ داد. این پیشنهاد با تایید دادگاه پذیرفته شد.

در دعوای حقوقی دسته جمعی دیدن پرداخت های ده ها میلیون دلاری غیرمعمول نیست – اما شاکیان آنقدر زیاد هستند که مبلغ واقعی دریافت شده توسط اکثر آنها فقط چند دلار است.

توسعه دهندگان تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت داشتند تا درخواست خود را برای درج در پرداخت ارائه دهند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی