قاضی فدرال دعوی مبنی بر پرداخت بیش از حد به تیم کوک را رد کرد

[ad_1]

یک قاضی فدرال شکایتی مبنی بر اینکه تیم کوک مدیر عامل اپل ده ها میلیون دلار بیش از حد دریافت کرده بود را رد کرد.

شکایتی که توسط یک صندوق بازنشستگی سرمایه‌گذاری شده در AAPL تنظیم شده است ادعا می‌کند که اشتباهات محاسباتی به این معنی است که شرکت بسیار بیشتر از آنچه کمیته غرامت پیش‌بینی کرده بود پرداخت کرده است.

این مورد فقط مربوط به RSU ها بود

کوک و سایر مدیران ارشد اپل بیشتر غرامت خود را به صورت دستمزدهای مربوط به عملکرد و در قالب واحدهای سهام محدود شده (RSU) دریافت می کنند.

RSU یک اعطای موقت سهام است که فقط در صورت برآورده شدن شرایط خاص آینده پرداخت می شود. به طور معمول، آنها به دستیابی به شاخص های عملکرد خاص و حفظ اشتغال خود در شرکت وابسته خواهند بود. برای یک مدیر عامل، آنها اغلب مشروط به دستیابی به ارزش سهام به اهداف خاصی هستند. پس از احراز شرایط، سهام «تخصیص» می شود، یعنی سهام وعده داده شده در واقع به آنها تخصیص می یابد.

این یک روش متداول برای اطمینان از اینکه مدیران کلیدی برای چند سال آینده به شرکت متعهد هستند، است، زیرا اگر شرکت را قبل از جلیقه RSU خود ترک کنند، چیزی به دست نمی آورند.

صندوق بازنشستگی ادعا می کند که مقادیر RSU اشتباه محاسبه شده است

در مورد اپل، جوایز RSU توسط کمیته جبران خسارت منصوب شده توسط هیئت مدیره تصمیم گیری می شود که وظیفه آن دستیابی به یک توافق عادلانه و عینی در مورد میزان غرامت برای هر مدیر است.

با این حال، رویترز گزارش‌ها حاکی از آن است که یک صندوق بازنشستگی وابسته به اخوان بین‌المللی تیم‌سترها ادعا کرده است که کمیته در محاسبات خود در مورد تیم کوک و چهار مدیر ارشد دیگر اپل اشتباه کرده است.

شاکی گفت که اپل 92.7 میلیون دلار و 94 میلیون دلار در واحدهای سهام محدود مبتنی بر عملکرد به کوک و چهار مدیر دیگر به ترتیب در سال‌های 2021 و 2022 اعطا کرده است، اگرچه کمیته غرامت آن قصد دارد هر سال تنها 77.5 میلیون دلار جایزه بدهد.

او خطای ادعایی را به اشتباه محاسبه ارزش منصفانه RSUs در زمان اعطای کمک های مالی توسط کمیته نسبت داد.

سهامداران نمی توانند کمیته جبران خسارت را زیر پا بگذارند، اما حق دارند نظرات خود را بیان کنند و این نظرات در نظر گرفته شود. صندوق بازنشستگی گفت این اشتباه به معنای گمراهی سهامداران است.

با این حال، جنیفر روچون، قاضی ناحیه ایالات متحده، گفت که اطلاعاتی که اپل به سهامداران ارائه کرده، «دقیقاً» طبق خواسته کمیسیون بورس و اوراق بهادار بوده است و بنابراین این پرونده را رد کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی