قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور، اپل را مجبور به اقدام می کند

این در واقع همان چیزی است که TTP توصیه می کند:

این شرکت ها در UFLPA لابی می کردند و اعلام کرد که دقت لازم را که آنها از طریق حسابرسی داخلی یا حسابرسان خود انجام دادند – به استثنای پنج حسابرسی اصلی – کافی بود. شرکت ها منطقه اویغور را دقیقاً به این دلیل ترک کرده اند که قادر به انجام ممیزی با هیچ درجه ای از اطمینان، پاسخگویی یا شفافیت نیستند. […]

چین به نقض گسترده حقوق بشر علیه جمعیت اویغور متهم شده است و بسیاری آن را گفته اند به سطح نسل کشی می رسد. دلایل این امر شامل شواهد قابل توجهی از پیشگیری از بارداری اجباری، عقیم سازی و سقط جنین است.

کار بر روی قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور در سال 2020 آغاز شد و اپل لابی‌گرانی را برای حمایت از تغییرات در الزامات پیشنهادی درگیر کرد. در ابتدا مشخص نبود که سازنده آیفون به دنبال چه تغییراتی است، اما منابع گفتند که این شرکت در تلاش است تا این صورتحساب را کاهش دهد.

هیچ معامله ای با شرکت های دولتی چینی که به کار اجباری اویغور می پردازند یا در منطقه اویغور فعالیت می کنند، و به ویژه در اینجا، شرکت هایی که با XPCC شراکت دارند، نباید وجود داشته باشد. سپاه تولید و ساخت و ساز سین کیانگ احتمالاً بزرگترین تامین کننده کار اجباری اویغور است و اساساً یک سازمان شبه نظامی است که کنترل گسترده ای بر تولید، منابع، نیروی کار ایجاد کرده و از آن برای منافع خود و دولت چین استفاده می کند.

شرط اخیر، مسئولیت شناسایی شرکت‌های چینی را که از کار خریدار اجباری استفاده می‌کردند، مانند اپل، به دولت ایالات متحده منتقل می‌کرد. این تلاش موفقیت آمیز نبود.

برای من تقریباً خنده‌دار به نظر می‌رسد که فکر کنم شنونده‌ای می‌تواند وارد یکی از این کارخانه‌های دولتی شود و از یک کارگر اویغور سؤال کند و پاسخی کاملاً رایگان و بدون اجبار از دولت چین دریافت کند. این که می گوییم اهتمام لازم جواب داد بیهوده است، زیرا اگر کار می کرد، کار اجباری اویغور را در زنجیره تامین خود نداشتید!

دیدگاه 9to5Mac: قانون اویغور در مورد جلوگیری از کار اجباری

بعداً گزارش شد که اپل برای سه تغییر فشار آورده است.

تعدادی از تامین کنندگان اپل در این استفاده از کار اجباری دخیل بودند. اپل با قطع بی سر و صدا روابط خود را با فروشندگانی که مشکوک به دخالت بودند، پاسخ داد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


با این حال، این یک نوع نکته است. اگر شواهد قابل‌توجهی وجود داشته باشد که شرکت‌های چینی فعال در این منطقه از کار اجباری استفاده کرده‌اند – همانطور که وجود دارد – استفاده از تامین‌کنندگانی که در اینجا کار می‌کنند خطر بالایی از همدستی غیرعمدی را به همراه دارد. تنها راه مطمئن، امتناع از معامله با شرکت های فعال در این منطقه است.

بسیاری از اویغورها به اردوگاه‌های زندان فرستاده شدند (معمولاً با نام‌های بی‌اهمیت، مانند «برنامه‌های فقر» شناخته می‌شوند)، با شواهدی مبنی بر اینکه بسیاری از این زندانیان مجبور به کار در شرکت‌های دولتی یا تحت کنترل بودند. به دیگران «انتخاب» بین مراکز بازداشت یا کار اجباری داده شد.

در قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور پس از شکست اپل در برخی از تلاش های قبلی خود برای لابی کردن قانون، دیروز در ایالات متحده به اجرا درآمد. (این قانون از نظر فنی در دسامبر سال گذشته اجرایی شد، اما اجرای آن از دیروز شروع شد.)

یک استدلال کاملاً منطقی که بر خلاف قانون مطرح شده است این است که اثبات نتیجه منفی غیرممکن است. شرکت‌هایی مانند اپل تنها می‌توانند تمام تلاش خود را برای بررسی و رسیدن به هر نتیجه‌ای که فکر می‌کنند در این شرایط ممکن است انجام دهند.

عکس: شبکه جهانی اقدام حقوقی

فعالان می‌گویند اپل و سایر شرکت‌ها مانند نایک و گپ باید احتیاط کنند و از تامین‌کنندگانی که در آن منطقه فعالیت می‌کنند، استفاده نکنند.

قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور

اپل می‌گوید تحمل کار اجباری صفر دارد و بازرسی‌های غافلگیرکننده‌ای از تامین‌کنندگان خود انجام می‌دهد و به روابط با افرادی که سیاست‌های شرکت را نقض می‌کنند، پایان می‌دهد. اما بسیاری استدلال می‌کنند که ممیزی‌ها غیرقابل اعتماد هستند، زیرا به مصاحبه با کارگرانی بستگی دارد که اگر پاسخ‌های صادقانه بدهند، می‌توانند خود یا خانواده‌شان را در معرض خطر قرار دهند.

طبق سندی که نیویورک تایمز مشاهده کرد، تغییرات پیشنهادی اپل در این لایحه شامل تمدید مهلت‌های انطباق خاص، افشای اطلاعات زنجیره تامین معین به کمیته‌های کنگره به جای عموم مردم، و الزام این بود که نهادهای چینی توسط ایالات متحده تعیین شوند. . دولت ایالتی» به عنوان کمک به نظارت یا بازداشت گروه های اقلیت مسلمان در سین کیانگ.

این نوع مشارکت ها غیرقابل قبول و کاملاً غیراخلاقی است. … در ادامه حمایت مالی از تحریک، موتور نسل کشی اویغورها، عنصر همدستی وجود دارد.

پروژه شفافیت فناوری (TTP) می گوید که برای شرکت ها درست است که مسئولیت پذیر باشند و این آنها نباید به حسابرسی تکیه کنند.

منطقه چینی مورد بحث سین کیانگ رسما به عنوان منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ (XUAR) شناخته می شود. این شهر خانه تعدادی از گروه های اقلیت قومی از جمله قوم اویغور ترک است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این قانون شرکت‌های آمریکایی را از واردات کالاهای ساخت منطقه سین کیانگ در شمال غربی چین منع می‌کند، مگر اینکه ثابت کنند هیچ کار اجباری در تامین زنجیره وجود نداشته است.

این قانون چگونه به وجود آمد؟

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی