قیمت آیفون 14 اپل چقدر است؟

با این حال، به خصوص جالب است که ببینیم هزینه‌های این قطعات در طول زمان چگونه نوسان می‌کنند و چگونه بر قیمت‌های اپل برای مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، آیفون 14 پرو مکس با وجود افزایش جزئی قیمت قطعات، قیمتی برابر با آیفون 13 پرو مکس دارد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اگرچه اپل حاشیه سود یا هزینه های تولید هر دستگاه را فاش نمی کند، اما حاشیه ناخالص کلی محصولات خود را گزارش می کند. برای مثال، در سه ماهه اول سال 2023، اپل اعلام کرد که حاشیه ناخالص محصولش 37 درصد بوده است. این عدد در طول تاریخ برای اپل بسیار ثابت بوده و تنها با نوسانات بسیار جزئی همراه بوده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


داده های تحقیق کنترپوینت همانطور که توسط 9to5Mac نشان می دهد که ساخت آیفون 14 پرو مکس حدود 3.4 درصد گران تر از آیفون 13 پرو مکس برای اپل است. دلیل اصلی افزایش، دوربین عقب جدید 48 مگاپیکسلی به همراه نمایشگر همیشه روشن جدید است.

اطلاعات جالب دیگری که در گزارش Counterpoint در مورد هزینه ساخت آیفون 14 پرو مکس توسط اپل قابل ذکر است:

  • تراشه A16 Bionic برای اپل حدود 11 دلار بیشتر از تراشه A15 Bionic در هر واحد هزینه دارد.
  • دسته کلی «پردازش» که شامل تراشه A16 Bionic است، اکنون 20 درصد از کل هزینه مواد را تشکیل می دهد.
  • اجزای خود طراحی اپل سهم بیشتری از هزینه کل BoM آیفون 14 پرو مکس نسبت به آیفون 13 پرو مکس دارند. قطعات طراحی شده توسط اپل 22 درصد از کل هزینه BoM آیفون 14 پرو مکس را تشکیل می دهند.
  • هزینه تولید یک گوشی هوشمند ۱۲۸ گیگابایتی mmWave iPhone 14 Pro Max برای اپل تا 474 دلار است.
  • تولید آیفون 14 پرو مکس زیر 6 گیگاهرتز 128 گیگابایتی 454 دلار است.

یکی از قابل‌توجه‌ترین افزایش هزینه‌های سال به سال، طبق گفته Counterpoint، از آیفون 11 به آیفون 12 بود. برای این انتقال، هزینه‌های قطعات تا 26 درصد افزایش می‌یابد، عمدتاً به دلیل مودم‌های 5G.

قیمت برخی از قطعات نیز در سال جاری کاهش یافته است که یکی از قابل توجه ترین کاهش قیمت ها بر قطعات سلولی تأثیر گذاشته است. در این گزارش آمده است: «در مقایسه با نسل قبلی خود، سهم هزینه گروه سلولی مختلط آیفون 14 پرو مکس به 13 درصد کاهش یافت که دلیل آن کاهش قیمت قطعات با محبوبیت فناوری 5G بود.

گزارش جدیدی از Counterpoint Research امروز بینشی از هزینه های اپل برای تولید آیفون 14 پرو مکس ارائه می دهد. طبق داده ها، هزینه موسوم به “BOM مخلوط” برای پرچمدار امسال با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی 464 دلار است که نسبت به آیفون 13 پرو مکس سال گذشته افزایش اندکی دارد.

هزینه تولید آیفون 14 پرو مکس توسط اپل چقدر است؟

مثل همیشه، مهم است که هنگام بررسی اعداد هزینه مانند این، تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشید.

اپل از نزدیک با تامین کنندگان خود همکاری می کند و اغلب هزینه قطعات را از قبل نهایی می کند. این ارقام همچنین فقط مواد را پوشش می دهد و سایر هزینه های تولید مانند مونتاژ، بسته بندی یا توزیع را شامل نمی شود. البته اپل مبالغ هنگفتی را صرف تحقیق و توسعه، فروش و بازاریابی کرده است.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون