مبارزه با ثبت اختراع اپل اریکسون با اول قانونی تشدید می شود

فلوریان مولر از این سایت می گوید که در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا اپل به دنبال ممنوعیت واردات و فروش محصولات 4G/LTE اریکسون است یا خیر، دادگاه انتخاب شده توسط اپل سرنخ بزرگی به دست می دهد.

وقتی اپل در دسامبر سال گذشته از اریکسون شکایت کرد و ادعا کرد شرکت سوئدی شرایط FRAND را زیر پا گذاشته است، اوضاع تشدید شد. این قوانین بین‌المللی است که استانداردهای ثبت اختراع ضروری (SEP: فناوری که بدون آن ساخت گوشی هوشمند غیرممکن است) تحت شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض اعمال می‌کند. به عبارت دیگر، اپل ادعا کرد که اریکسون هزینه های مجوز ثبت اختراع را بیش از حد دریافت کرده است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

حق اختراع مورد بحث مربوط به فناوری 4G/LTE است.

اما خرید سال 2019 کسب و کار مودم اینتل به اپل مالکیت تعدادی SEP را داد و ثبت اختراعات فوس گزارش می دهد که این شرکت برای اولین بار شکایت نقض حق اختراع را برای SEP تنظیم می کند.

اپل قبلا چندین دعوای متقابل نقض حق ثبت اختراع را علیه اریکسون تنظیم کرده است، اما هرگز شکایتی برای نقض حق ثبت اختراع ارائه نکرده است. ثبت اختراع ضروری استاندارد (SEP)احتمالاً به این دلیل که کار تحقیق و توسعه او تمایلی به تولید آنها ندارد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اریکسون به نوبه خود اپل را به هدر دادن منابع دادگاه با اجبار به دادخواهی غیرضروری در دو جبهه متهم کرد. اپل با طرح شکایت غیرمرتبط با نقض حق اختراع علیه اریکسون تلافی کرد.

نکته اصلی در اینجا این است که هر دو جامعه آسیب پذیر هستند. اریکسون، زیرا قطع همزمان جریان درآمد از فروش محصول و حق امتیاز ثبت اختراع، آن را از نظر مالی در موقعیتی نامطمئن قرار می دهد. اپل، زیرا عواقب مالی ممنوعیت فروش آیفون در بازارهای بزرگ، مقادیر زیادی پول را در معرض خطر قرار می دهد. شما فکر می کنید که این دو شرکت معنای حل و فصل اختلافات را در یک اتاق هیئت مدیره به جای مجموعه ای از دادگاه ها در سراسر جهان تشخیص می دهند، اما تاکنون هیچ نشانه ای از سازش از سوی هر دو مشاهده نشده است.

نبرد ثبت اختراع اپل اریکسون دیروز با اجرایی شدن اولین ممنوعیت فروش آیفون در کلمبیا به سطح جدیدی رسید. به نظر می رسد اپل اکنون مصمم به صدور حکمی علیه واردات و فروش محصولات اریکسون است.

دعوای حقوقی ثبت اختراع اریکسون علیه اپل 5G روز به روز بیشتر می شود. اولین حکم ثبت اختراع ضروری استاندارد کلمبیا (SEP) (اریکسون اکنون در حال اجرای حکم 5G است که اپل به شدت به دنبال جلوگیری از آن بوده است). اولین “حرکت اضطراری” برای حکم خسارت در برابر دعاوی [explained yesterday] و در حال حاضر اولین شکایت SEP توسط اپل – که دریافت کننده ادعاهای SEP برای بیش از یک دهه بوده است، اما تنها برای اولین بار در تاریخ خود با SEP پاسخ می دهد.

اپل با انصراف از پرداخت‌ها، اریکسون را تحت فشار قرار می‌داد، و اریکسون با تلاش برای ممنوعیت واردات و فروش آیفون در چندین کشور، این لطف را جبران می‌کرد. دیروز گزارش دادیم که شرکت سوئدی اولین ممنوعیت خود را در کلمبیا به دست آورده است.

آخرین اپل اریکسون: سازنده آیفون در اولین ادعای MS

محل برگزاری – البته – مونیخ است، مرکز شماره 1 حکم MS در جهان (اگرچه من هنوز متوجه نشده ام که آیا اپل به دنبال حکم است، مطمئن هستم که اکنون انجام می دهد یا بعداً انجام خواهد داد).

برداشت 9to5Mac از آخرین توسعه اپل اریکسون

اریکسون اپل را متهم به نقض پتنت های خود در مورد تراشه های 5G مورد استفاده در آیفون های فعلی می کند. در واقع، اپل برای استفاده از فناوری ثبت اختراع حق امتیاز پرداخت می کرد، اما پس از انقضای مجوزها، مجوزها را تمدید نکرد. اعتقاد بر این است که اپل با امضای قراردادی بر روی فناوری های 2G، 3G و 4G به توافقی بهتر برای صدور مجوز 5G امیدوار بود.

جزئیات این اقدام اولین اقدام قانونی برای این شرکت است که با خرید یک میلیارد دلاری کسب و کار مودم اینتل در سال 2019 ممکن شد.

زمینه

من دیروز گفتم که چون اپل با عدم تمدید مجوزهای خود نقض حق اختراع اریکسون را انکار نمی کند و به دلیل اینکه اریکسون به دنبال ممنوعیت واردات و فروش آیفون در چندین کشور است، شرکت کوپرتینویی بدون دست خوب در حال بازی کردن پوکر با ریسک بالا بود.

انتشار پرونده های حقوقی نقض SEP توسط اپل مطمئناً قدرت آن را تقویت می کند. در حالی که این شرکت قبلاً تجارت مودم اینتل را با قیمتی مقرون به صرفه تضمین کرده است – به تلاش های تراشه 5G خود رونق زیادی داده است – توانایی به کارگیری پتنت های اینتل به عنوان سلاحی در ادعاهای نقض حق اختراع اکنون یک امتیاز بسیار مفید است.