مفهوم: در اینجا آمده است که چگونه اپل می تواند CarPlay را با ادغام های عمیق تر و بیشتر تقویت کند

[ad_1]

CarPlay همیشه راهی موقت برای اپل بوده است تا نرم‌افزار خود را در خودروهای موجود ادغام کند، در حالی که آنها روی چیز بسیار خلاقانه‌تری کار می‌کنند. همه زیر آفتاب می دانند که اپل ماشین خودش را می سازد. چه زمانی شایعه پروژه تایتان را خواهیم دید، هیچ کس نمی داند. در این بین، به نظر می رسد اپل تلاش های خود را برای ترکیب جنبه های بیشتری از خودروهای موجود دیگر سازندگان گسترش می دهد. بلومبرگ در مورد برنامه های اپل برای اتصال CarPlay به مواردی مانند تهویه مطبوع، باتری ها، صندلی ها و موارد دیگر گزارش شده است. در اینجا چیزی است که ما فکر می کنیم CarPlay می تواند با یکپارچه سازی عمیق تر ماشین شبیه به آن باشد.

با یک صفحه اصلی کاملاً جدید شروع می شود. صفحه اصلی کنونی CarPlay که در iOS 14 معرفی شده است، دارای یک طرح ویجت مانند است که به شما امکان می دهد مکان فعلی، کنترل های رسانه و موارد دیگر را مشاهده کنید. یک سوایپ ساده شما را به آیکون های بزرگ برنامه می برد. چه می شد اگر این صفحه نمایش پویاتر و بسیار قدرتمندتر بود؟

اول، اپل باید چهارمین “ویجت” را اجازه دهد. دو مورد اول می توانند کوچکتر باشند و کنترل هایی را برای عملکرد خودرو ارائه دهند. در مثال زیر می توانید عارضه و ضامن تغییر دمای داخلی خودرو را مشاهده کنید. در کنار آن، درصد باتری خودرو و مسافت پیموده شده باقی مانده به عنوان حلقه تناسب اندام اپل واچ ظاهر می شود.

در زیر دو کنترل خودرو، می توانید موقعیت فعلی خود را در نقشه های جدید اپل ببینید. می‌تواند اطلاعات مرتبط مانند ایستگاه‌های شارژ نزدیک، نزدیکی شما به یک مکان مکرر و غیره را نمایش دهد. در سمت راست نقشه شرایط آب و هوایی را داریم. همچنین ساعات بعدی را نشان می دهد که در صورت رانندگی در مسافت طولانی می تواند بسیار مفید باشد. آب و هوا همچنین می تواند شما را از شرایط رانندگی ناامن یا ایمن مطلع کند.

این صفحه اصلی جدید هوشمند و پویا است، بنابراین می تواند به طور هوشمند ویجت ها را بر اساس کاری که انجام می دهید غیرفعال و جابجا کند. به عنوان مثال، اگر به پادکست یا موسیقی گوش می دهید، ویجت پخش کننده رسانه ظاهر می شود و مکان فعلی را به سمت راست منتقل می کند. دارای کنترل های بزرگتری برای جلو، عقب و پخش/مکث است.

شاید متوجه شده باشید که در پایین سمت چپ به جای دکمه هوم یک نماد کتابخانه اپلیکیشن وجود دارد. از آنجایی که اکنون صفحه اصلی است، دلیلی برای داشتن دکمه هوم در اینجا وجود ندارد. روی نماد کتابخانه برنامه ضربه بزنید تا شبکه بزرگ برنامه نمایش داده شود.

همچنین اکنون دکمه هایی برای تغییر ترتیب و مرتب کردن برنامه ها وجود دارد. مرتب‌سازی برنامه‌ها می‌تواند طرح‌بندی مشابهی با کتابخانه برنامه در iPadOS 15 به شما بدهد و برنامه‌های شما را بر اساس دسته‌بندی سازمان‌دهی کند. در پایین سمت چپ، دکمه App Library به نماد داشبورد تبدیل شده است. با ضربه زدن روی آن به صفحه اصلی جدید باز می گردید.

از آنجایی که این مفهوم بیشتر در مورد نحوه ادغام CarPlay با عملکردهای ماشین است، من می خواستم فراتر از دکمه ها و ویجت ها بروم. اگر سیری می توانست کارهای ساده ای مانند تنظیم صندلی، تغییر دما، روشن کردن چراغ ها و غیره انجام دهد، چه می شد؟

می توانید به سادگی به سیری بگویید “صندلی راننده را کمی به عقب برگردان” یا جملاتی مانند “مرا به چرخ نزدیکتر کن.” این می‌تواند برای خودروهایی که دسترسی به آن‌ها سخت است یا کنترل‌های ضعیفی برای صندلی‌ها دارند، مفید باشد. رانندگان نیازی به رسیدگی به آنها ندارند.

یکی دیگر از کنترل‌های خودرو که CarPlay می‌توانست بهتر ادغام کند، حجم صدا است. این برای همه چیز از تماس گرفته تا پادکست گرفته تا کتاب صوتی و موسیقی مورد نیاز است. وقتی مهم باشد، CarPlay به صورت متنی یک نوار لغزنده حجم بزرگ را نمایش می دهد. در مثالی که در اینجا داریم، می توانید صفحه تماس بازطراحی شده با دکمه های بزرگتر، نشانگر میکروفون جدید و برجسته تر و Memoji مخاطب را مشاهده کنید.

اما تحت تمام کنترل‌های مورد انتظار، می‌توانید لغزنده بزرگ صدا را ببینید. برای تغییر صدا می توانید روی هر دو طرف ضربه بزنید یا مانند آیفون خود انگشت خود را روی آن بکشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که دکمه پایین سمت چپ به نماد داشبورد تبدیل شده است و به شما امکان می دهد به خانه بروید.

از آنجایی که CarPlay می تواند اطلاعاتی در مورد شارژ ماشین شما ارائه دهد، همچنین می تواند شما را از کم بودن باتری مطلع کند. ممکن است یک اعلان تمام صفحه بزرگ با باتری موجود و چند مایل باقیمانده را نشان دهد.

CarPlay می تواند دو دکمه بزرگ را در اختیار راننده قرار دهد. یکی برای جستجوی شارژر در Maps و شروع سریع ناوبری مسیر یا تماس با خدمات اضطراری برای کمک اگر در تنگنا هستید.

علاوه بر کنترل های عمیق تر خودرو، CarPlay می تواند از کنترل های HomeKit عمیق تر نیز بهره مند شود. یک برنامه Home جدید در CarPlay می تواند به رانندگان امکان دسترسی آسان به باز و بسته کردن درهای هوشمند گاراژ خود را بدهد. در سمت راست، اپل ممکن است سه صحنه پر استفاده شما را نمایش دهد.

یک راننده می تواند در راه باشد و صحنه ای را از ماشین خود فعال کند. وقتی به خانه می رسند همه چراغ هایشان روشن است و جایشان برایشان آماده است.

CarPlay همچنین می تواند از برخی تغییرات بصری استفاده کند. من همیشه فکر می‌کردم که کاغذدیواری‌ها برای CarPlay غیر ضروری هستند و رک و پوست کنده هستند. من آنها را به طور کامل حذف می کنم و فقط چند موضوع را به کاربر ارائه می دهم – یک حالت روشن، یک حالت تاریک و یک حالت بژ جدید. حالت بژ برای فضای داخلی خودروهایی با فضای داخلی قهوه ای روشن عالی است.

من همچنین تمام متن‌ها را به SF Rounded تغییر دادم تا متن را روی صفحه‌های گرد صاف‌تر و راحت‌تر کنم.

حالت پاک در مقابل حالت بژ

نظر شما درباره ایده های ما برای بهبود CarPlay چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل ادغام‌های جدید خودرو را دنبال کرده و اضافه خواهد کرد؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی