مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 IV با آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S22 اولترا 9to5mac Farsi

شیائومی به لطف استراتژی های بسیار تهاجمی قیمت گذاری خود، یکی از شرکت های در حال رشد سریع روی کره زمین است. داشتن دو حساب کاربری، یکی از جالبترین برنامه های مخفی هواوی بشمار میرود. از دیگر ویژگیهای قابل توجه این گوشی نیز میتوان به اندروید 8.0 اوریو، بلوتوث 5.0 و ان اف سی اشاره کرد. MIUI که محبوبیت فراوانی یافته، با پوشش کاستی های اندروید از نظر ظاهری و عملکردی حتی راه خود را به گوشی های دیگر نیز باز کرده است. در پشت گوشی، لوگوی htc خودنمایی میکند و در کنج بالا سمت چپ، مشابه همان دوربین 13 مگاپیکسلی جلو را میبینیم (البته از بابت برخی موارد سختافزاری تفاوتهایی وجود دارد) که در پایینش فلش دوگانه LED با دو زمینه رنگی مجزا جا خوش کرده است. مشخصات گوشی HTC Exodus تقریبا عالی است، حتی اگر دو سال از عمر آن گذشته باشد. زومیت به عنوان مرجع موبایل در بحث بررسی تخصصی، ارائه مقایسه دقیق مشخصات فنی، ارائه قیمت انواع گوشی در فروشگاههای اینترنتی و همچنین پاسخ به سوالات و راهنمایی آنها شناخته میشود.اگر بهدنبال گوشی خاصی میگردید تا با آن بیشتر آشنا شوید یا قصد خرید گوشی خاصی را دارید، کافی است نام آن را در نوار جستجو بنویسید تا وارد صفحه مخصوص آن گوشی موبایل شوید.

اگر گوشی سونی z2 خود را به تازگی خریداری کردهاید، مشکل داغ شدن آن، میتواند مربوط به سخت افزار گوشی باشد و لازم است جهت بررسی فنی، گوشی را به دفتر خدمات پس از فروش سونی، ارجاع دهید. با توجه به اینکه رام چین فقط برای چین تولید میشود پس، توصیه میشود بهدلیل وجود برخی مشکلات نرمافزاری که ممکن است پیش بیاید از خرید این رام خودداری نمایید و خرید گوشیهای با رام گلوبال را در راًس خرید خود قرار دهید. روش دیگر این است که دکمه تنظیم صدای پایین را به همراه دکمه پاور به مدت ده الی ۲۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا گوشی شما ری استارت شود. به خاطر داشته باشید که افزایش عملکرد یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ، نسبت به یک تلفن همراه ساده مکالمه و ارسال پیام کوتاه، قدرت بیشتری میطلبد. کمپانی سامسونگ، یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید پنلهای نمایشی است و صفحه نمایشی اختصاصی خود با نام AMOLED را در سال 2010 به جهان معرفی کرد و پس از آن بر روی گوشیهای هوشمند سامسونگ نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این گوشیها که با قیمت بسیار کمتر از پرچمدارها عرضه میشوند و کیفیت نسبتاً خوبی هم دارند را میانرده مینامند که برای پاسخگویی به نیاز عموم مردم و فروش بیشتر سایت 9to5mac به وجود آمدهاند. طراحی جذاب و منحصر به فرد، سنسور قوی اثر انگشت، CPU قدرتمند و عمر بالای باتری گوشی شیائومی، علت تمایل گسترده ی مردم به خرید این گوشی ها است. طراحی جذاب و شیک، رابط کاربری آسان و نیز بدنه ی مقاوم، این گوشی را در دسته ی گوشی های لوکس قرار داده است. علاوه بر این، رابط کاربری MIUI در گوشیهای شیائومی، تا حدی یادآور رابط کاربری iOS است. نوت 10 پلاس حتی نسبت به S10 Plus نیز نمایشگر بزرگتری دارد که در ابعاد 6.8 اینچی ارائه شده و علاوه بر این، دارای قلم S Pen نیز هست که قابلیتهای گوشی را بیشتر افزایش میدهد. با مشاهده عکس گوشی شیائومی که در ابعاد مناسب در صفحات محصول در دسترس است، به خوبی میتوان سبک طراحی محصول را مشاهده کرد.

اگرچه این سه نسخه ممکن است شباهتهای زیادی با یکدیگر داشته باشند، اما زمانی که با دید تخصصی آنها را بررسی کنید میفهمید که تفاوتهای بسیاری با یکدیگر دارند. صفحه نمایش بزرگ به نسبت صفحه نمایش به بدنه 87% زاویه دید بسیار خوبی را برای تماشای عکسها و ویدئوها و کتابهای مورد علاقه کاربران ارائه می دهد. امتیاز بارز این گوشی ها صفحه نمایش فوق باکیفیت آن است. صفحه نمایش در این دستگاه از نوع IPS است که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن 368 پیسکل بر هر اینچ است. این محصول دارای حسگر اثرانگشت است و نمایشگر آن رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشیهای معمول موجود در بازار دارد؛ بهطوریکه در اندازهی 6.3 اینچیاش، حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده است.

همچنین با امکان مشاوره قبل از خرید می توانید ، بهترین انتخاب را هنگام خرید موبایل شیائومی داشته باشید. اگر به دنبال خرید یک آیفون با بزرگترین نمایشگر هستید میتوانید گوشی آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی را انتخاب کنید. برای دریافت این سرویس، درخواست تعمیر گوشی را از طریق سایت و یا اپلیکیشن زودکمک، ثبت کنید. از طریق امکانات مختلف سایتها میتوانید قیمت روز انواع گوشی موبایل را با توجه به ویژگی هرکدام بسنجید و سپس تصمیم بگیرید؛ به عنوان مثال شما برای خرید گوشی شیائومی میتوانید به صفحه گوشی شیائومی مراجعه نمایید و با خواندن مشخصات فنی، محصول مورد نظر خود را با اطمینان کامل انتخاب و خریداری نمایید. شیائومی با انواع گوشی پوکو نیز توانست موفق ظاهر شود و این برند نیز توانست در سال ۲۰۲۰ اعلام استقلال کند.در سال ۲۰۱۸ وقتی خرید گوشی شیائومی به یکی از گزینهی جدی کاربران تبدیل شد، برند چینی تصمیم گرفت با زیربرند بلک شارک پا به عرصهی گوشیهای گیمینگ بگذارد.

توسعه سخت افزار های شخصی آن ها موفقیت آمیز بود زیرا درآمد آن ها فقط برای سال 2013 مبلغی حدود 5 میلیارد دلار بود. همکاریهای دیگری هم بین برندها شکل گرفته بود و شرکتها برای اینکه بتوانند از دوربین حرفه ای در گوشیهای هوشمند خود استفاده کنند، این قرادادها را منعقد میکنند. خود عبارت MI، به گفتهی شیائومی نام اختصاری Mobile Internet است و همچنین این شرکت گفته که این عبارت معانی پنهان دیگری هم دارد. در دههای آغازین حضور شیائومی در بازارهای جهانی افرادی که محبوبترین برند شان، برندهای دیگری مانند اپل و سامسونگ بود، کمر همت بستند تا موبایل شیاوئمی را به دلیل ارزان بودن قیمت آن، تا جایی که میشود بکوبند و آن را از چشم کابران بیندازند. ارزان بودن این گوشی ها به دلیل اجزایی که استفاده می کنند نیست بلکه به روشی است که شیائومی در ساختار تجاری خود استفاده کرده.

با استفاده از این رابط می توان گوشی هوشمند خود را به گونه ای دلخواه مرتب کرد زیرا ار سرعت و امنیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر قیمت گوشی شیائومی در کنار خدماتی که ارائه میدهد به گونهای است که به عنوان یکی از 3 برند پرفروش جهانی شناخته شده و در رده اقتصادی و میان رده، به عنوان برترین فروشنده شناخته میشود. یکی از دغدغههایی که همه ما با آن مواجه شده ایم، نحوه انتخاب و خرید گوشی موبایل است. در انتخاب گوشی جدید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ برای خرید گوشی موبایل در نظر داشتن نکاتی نظیر قیمت گوشی موبایل، کیفیت و عمر گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت است. این گوشی ها دارای نمایشگر های OLED تمام صفحه، زاویه های خوب، کیفیت ساخت خوب و منحنی های مناسب هستند. آخرین محصولاتی که تحت این برند به بازار آمدهاند، سری Black Shark 4 هستند که بهخاطر بهرهگیری از سختافزار فوقالعاده قدرتمند، نمایشگر باکیفیت و طراحی منحصر به فرد، نظر بسیاری از گیمرهای موبایل بهسوی خود جلب کردهاند. لازم به ذکر است، شیائومی در زمینه تولید گجتها نیز بسیار فعال است این شرکت توانست طی این چند ساعت حدود 77000 گجت هوشمند خانگی، 247000 سیم سیار، 208000 دستبند سلامتی Mi Band و 38000 تلویزیون هوشمند را به فروش برساند که البته هیچ کدام از این آمارها رکورد شکن نبودند.

شیائومی گوشی های اندروید با عملکرد بالا تولید می کند که آخرین مشخصات و نرم افزار ها را دارند. گوشیهای آیفون قیمت بالایی دارند. مهمترین کاربرد گوشیهای همراه در زندگی ما ایجاد امکان ارتباط است. هواوی Y5p، یک گوشی دو سیم کارت و جمع و جور است که به اندروید 10 مجهز شده، یک نمایشگر 5.45 اینچی HD داشته و در زیر قاب آن یک پردازنده 8 هستهای به همراه 32 گیگابایت حافظه و 2 گیگابایت رم حضور دارد. در این قسمت میتوانید لیست تمامی موبایل های هواوی موجود در برتر دیجیتال به همراه قیمت روز آنها را ملاحظه فرمایید. به طور مثال، اگر در طول روز تنها مشغول برقراری تماس یا جواب دادن به پیامهای خود هستید، میتوانید از یک گوشی موبایل معمولی استفاده کنید.

شیائومی را میتوان یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده و فروش گوشی های هوشمند در دنیا دانست که در سال 2021 شیائومی توانست به رتبه اول پرفروش ترین گوشی در دنیا برسد و اکنون در رتبه سوم قرار گرفته است. یک روز، این شرکت تخفیفهای قابلتوجهی را برای خریداران در نظر گرفت و توانست در عرض ۲۴ ساعت، ۲۱۱۲۰۱۰ دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند! ولی قطعاتی که شرکت شیائومی در موبایلهای خود با نامهای درمی و میبه کار برد منجر شد که در بین همگان بیشتر عرض اندام کند تا آنجا که نظر مثبت همه را به دست آورد. مشتریان باید توجه داشته باشند که همیشه برای خرید محصولات خود بهخصوص خرید انواع گوشی موبایل باید در انتخاب فروشگاه اینترنتی خود بسیار دقت کنند. اگه تو انتخاب بین این دو گوشی دو دل شدید، A03 با توجه به جدیدتر بودنش و عملکرد پردازشی خیلی بهتر، میتونه انتخاب بهتری باشه. حسگر اثر انگشت سونی اکسپریا ۵ در مکان خوبی برای لمس و استفاده کردن از آن قرار گرفته است ولی همانطور که گفته شد سرعت عملکرد این حسگر پایین است. همین تقلید یا تأثیرپذیری از اپل یکی از دلایلی بود که لقب اپل چین به شیائومی داده شد.

اگر متوجه شدید که دوربین HTC One شما کار نمیکند و با این اتفاق پیام «عدم راهاندازی دوربین» را برای شما نمایش میدهد، یا روی یک تصویر ثابت شده است، یا اغلب به صفحه اصلی بازمیگردد، میتوانید روشهای درج شده در این بخش را امتحان کنید. همزمان با افزایش صدا به وسیله کلید، اقدام به افزایش صدا از طریق صفحه لمس گوشی کنید. برای تست گوشی های سامسونگ سری گلکسی Galaxy می تونید از روش های مختلفی استفاده کنید اما روشی خود سامسونگ در گوشی قرار داده روش بهتریه چون نیازی به نصب هیچ نرم افزاری نیست . آن روز شیائومی برای نخستین بار گوشی تمام صفحه را رونمایی کرد، این چنین شد که رؤیای شیائومی به حقیقت پیوست، زیرا این تولید دیگر مشابه تولیدات هیچ یک از رقیبان قدر خود نبود. شما می توانید این گوشی ها را که دارای یک صفحه نمایش OLED و دوربین سه لنز است، در کنار 8 گیگابایت رم و آخرین پردازنده کوالکام با قیمتی مناسب خریداری کنید. این شرکت از معدود شرکتهای چینی بود که در اکثریت مدلهای خود از پردازنده آمریکایی کوالکام بهره میگرفت.مشخصات گوشی شیائومی باعث شد، کاربران هنگام مقایسه قیمت گوشی ها ناگزیر از انتخاب گزینهی دارای می یا ردمی باشند.

مشخصات موبایل شیائومی این بستر را فراهم کرد که کاربران هنگام مقایسه قیمت گوشیها به سراغ کیسهایی بروند که مجهز به مییا ردمی میباشند و این سرگذشت، برند چینی را به سرمنزل مقصود رسانید و آن را به عنوان یکی از معتبرترین شرکتهای عرضه کننده گوشی هوشمند در بازار فراوانی موبایل، مطرح نمود. در کنار مواردی که گفتیم، سایز و کیفیت صفحهنمایش، وزن گوشی و میزان قدرت باتری از ویژگیهایی است که باید هنگام خرید گوشی موبایل به آنها توجه کنید. اگر هنگام استفاده از صفحه کلید گوشیهای موبایل اچ تی سی، با مشکلاتی چون عدم عملکرد صحیح کیبورد، هنگ کردن آن و … ممکن است بعد از مدتی استفاده از گوشیهای اچ تی سی، رنگهای صفحه نمایش دقیق و کامل دیده نشوند، یا اینکه در برخی از زوایا رنگها به درستی به چشم نیایند. پس از آن شرکت اچ تی سی دست به تبلیغات تلویزیونی زد و این تبلیغات فروش چند برابری را برای اچ تی سی به ارمغان آورد.

گوشی های شیائومی با برند های مختلف می (Mi)، ردمی (Redmi)، پوکو (Poco) و بلک شارک (Black Shark) عرضه می شوند که این شرکت تصمیم به حذف پیشوند Mi از گوشی های خود گرفته و با نام Xiaomi عرضه میشود. عرصه انواع گوشی های موبایل شیائومی ، ردمی ، بلک شارک ، پوکو و غیره با بهترین قیمت ، گارانتی 18 ماهه و در صورت انتخاب ، با کد رجیستری با کیفیت ترین محصولات شیائومی در طرح های مختلف را با کمترین قیمت فقط میتوانید از شیائومی 360 تهیه کنید. غیر از ردمی، پوکو و بلک شارک که بالاتر به آنها اشاره شد، از برندهای زیرمجموعهی شیائومی که در ایران شناختهشدهتر هستند میتوان به Mijia ،Huami و ZMI اشاره کرد. اگر شما از دو سیمکارت و یا کارت حافظه استفاده میکنید، مشاهده گوشی های ۲ سیمکارته را فراموش نکنید.

شرکت بزرگ شیائومی در ده سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و موفق شده است دو پارامتر کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کنار هم قرار دهد. قبلاً تمرکز اصلی شیائومی بر ساخت گوشیهای هوشمند با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا بود ولی خلاقیت شیائومی انتها نداشت و وارد سایر بازارهای کالای الکترونیک و گجت هوشمند شد، محصولاتی مثل پاور بانک شیائومی، تصفیه هوا شیائومی، ترازو شیائومی، تلویزیون شیائومی، انواع هدفون، هدست و هندزفری شیائومی، اسپیکر شیائومی، دوربین شیائومی، دستبند سلامتی شیائومی، لپ تاپ شیائومی، تبلت شیائومی و … قیمت گوشیسامسونگ (سری A)، با توجه به کارایی که دارند بسیار معقول و مقرون به صرفه میباشند. این گوشی بر ویژگی “مقرون به صرفه” بودن خود تاکید دارد و این بدان معنی است که احساس پلاستیکی بودن را به فرد منتقل کرده و قدرت پردازش چندانی ندارد. سپس آن ها را با قیمت 60% کمتر از رقبا به فروش می رسانند و به همین دلیل است که بسیار سریع رشد کرده است. این یک مدل تجارت قاتل است که به این گوشی در رشد انفجاری خود طی چند سال گذشته کمک کرده است. شرکت شیائومی به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند شناخته شد و در ابتدا با رشد سر سامآور خود بازار کشور مادرش یعنی چین را به کنترل محصولات خود درآورد و با گسترش در بازارهای کشورهایی مثل هند و مالزی پیشرفتش چند برابر شد.

این نکته ی مثبت به خاطر وجود سیستم عامل MIUI است که کار با گوشی شیائومی را لذت بخش و خوشایند کرده است. نکته مهم این است که با توجه به متغیر بودن قیمت ارز، بهروز بودن قیمت گوشی موبایل برای افراد بسیار اهمیت دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت گوشی شیائومی به اندازه ای مناسب است که با هزینه ی آن تنها می توانید گوشی هایی با امکانات خیلی کمتر از شیائومی را خریداری کنید. برای مشاهدهی لیست کامل به بخش مجله زومیت مراجعه کنید. از طرفی شیائومی موفق شده است تمام این مزیت ها را با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه دهد. عکاسی با این گوشی هوشمند با داشتن دو دوربین ویژه که توسط کمپانی لیکا ارائه شده است توانسته یک دوربین فوق حرفه ای را سوار بر این گوشی به کاربران ارائه کند . شیائومی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در چین استارت طراحی و تولید اولین گوشی هوشمند را زد و در همین مدت کوتاه توانسته است برای خود در میدان رقابت با برندهای معروف جایگاهی ویژهای در زمینه ساخت گوشی هوشمند کسب کند و در حقیقت امروزه گوشیهای شیائومی در بین ده کمپانی برتر دنیا قرار دارند.

به هیچ عنوان قیمت مناسب گوشی های شیائومی را ملاک سنجش کیفیت آن ها قرار ندهید. حقیقتی که این روز ها شاهد آن هستیم، کیفیت بالای سخت افزاری محصولات شیائومی است که میدان رقابت را به تسخیر خود درآورده است. پیشرفت تکنولوژی و رشد دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی، هیجان عکاسی را به غلیان درآورده است. طی 10 سال اخیر، شیائومی رشد چشمگیری داشته و امروزه به عنوان چهارمین برند بزرگ تلفن های هوشمند در جهان محسوب می شود. تمام این مزیت ها گوشی های شیائومی را به عنوان یکی از اولین گزینه های خرید گوشی موبایل در دنیا قرار داده است. گوشی شیائومی به عنوان یکی از پر فروش ترین محصولات شیائومی در کشور ایران توانسته بخش اعظم بازار گوشی ایران را به خود اختصاص دهد. سامسونگ را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای تولید و عرضه گوشی های هوشمند شناخت که “تنوع” در قیمت و طراحی آن را نسبت به دیگر رقبا متمایز می سازد. یکی از آنها، Mission Impossible به معنی مأموریت غیرممکن است که به گفتهی برخی از مدیران این شرکت به چالشهایی اشاره می کند که آنها همواره در حال دستوپنجه نرم کردن با آنها هستند.