مهندس سابق اپل که اسرار تجاری پروژه تایتان را دزدیده بود به زندان محکوم شد

[ad_1]

به مدت شش سال، ما پرونده Xiaolang Zhang، مهندس سابق اپل را دنبال می‌کنیم که به سرقت اسرار تجاری از پروژه Titan اعتراف کرد.

این هفته، ژانگ رسما محکوم شد: 120 روز زندان و 3 سال آزادی تحت نظارت. ژانگ همچنین مبلغ 146984 دلار را جبران خواهد کرد. دادستان های فدرال در کالیفرنیا از قاضی درخواست یک سال زندان در این پرونده کرده بودند.

زمینه

در اینجا پیشینه این قضیه همانطور که در گذشته توضیح دادیم آمده است.

FBI ایالات متحده برای اولین بار در سال 2018 ژانگ را فریب داد تا اسرار تجاری را سرقت کند. در آن زمان، گزارش شد که ژانگ از اپل مرخصی والدین گرفته و در آن زمان به چین سفر کرده است. هنگامی که مرخصی والدین او در اپل قرار بود به پایان برسد، او به شرکت اطلاع داد که دیگر باز نخواهد گشت.

در عوض، ژانگ به چین نقل مکان کرد و به XMotors، یک استارت آپ مستقر در چین که فناوری خودران خودروها را توسعه می دهد، پیوست. اپل گفت که هنگام خروج او متوجه رفتار طفره‌آمیز شده است که باعث تحقیقات تیم امنیتی محصول جدید این شرکت شد. این شامل تحقیق در مورد فعالیت شبکه او و دستگاه های اپل بود که پس از ترک شرکت بازگردانده شدند.

ژانگ در طول تصدی خود در اپل، روی چندین محصول کار کرد، از جمله طراحی و آزمایش برد مدارهایی که قادر به تجزیه و تحلیل داده‌های حسگر بودند. یکی از حوزه‌های مورد علاقه، فناوری خودروهای خودران پروژه تایتان اپل بود. تحقیقات نشان داد که ژانگ فایل‌های متعددی از اپل را به سرقت برده است، از جمله یک سند ۲۵ صفحه‌ای حاوی نمودارهای فنی یک برد مدار برای یک وسیله نقلیه خودران.

ژانگ مدت کوتاهی پس از اعلام جرم در سال 2018 نسبت به اتهامات خود بی گناه اعتراف کرد، اما در نهایت در آگوست 2022 اقرار کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی