نحوه استفاده از ویژگی های جدید حریم خصوصی مک با macOS Monterey

[ad_1]

9to5Mac توسط شما ارائه شده است استادیوم مک. با آسان تر به M1 مهاجرت کنید Orka و MacStadium. ماشین‌های مجازی macOS را با Kubernetes در یک خوشه ترکیبی از Mac M1 و Intel هماهنگ کنید. پیش نمایش فنی را تماشا کنید و ثبت نام یک شرکت کننده بتا باشید.

در کنار ویژگی‌های روشن‌تری که با macOS Monterey راه‌اندازی شده‌اند، چندین ویژگی ظریف وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مک شما را امن و خصوصی نگه دارد. بیایید نحوه سفارشی سازی و استفاده از ویژگی های حریم خصوصی Mac را در آخرین نسخه macOS ببینیم.

حریم خصوصی و امنیت مدت‌هاست که ارزش‌های اصلی اپل بوده است و Mac چندین پیشرفت را در این زمینه با macOS Monterey دریافت کرده است.

همانطور که دیدیم به آیفون و آیپد اضافه شده است، Mac اکنون نشانگر استفاده از میکروفون توسط یک برنامه را نشان می دهد. از دیگر ویژگی های جدید می توان به حفاظت از حریم خصوصی ایمیل، Hide My Email و همچنین iCloud Private Relay اشاره کرد.

نحوه سفارشی سازی و استفاده از ویژگی های حریم خصوصی Mac با macOS Monterey

در حالی که Mac از مدت ها قبل در هنگام استفاده از دوربین یک چراغ سبز نشان می دهد، macOS Monterey یک نشانگر نارنجی برای میکروفون در نوار منو اضافه می کند. حتی زمانی که نوار منو پنهان است (گوشه سمت راست بالا) ظاهر می شود.

در اینجا نحوه توصیف این ویژگی توسط اپل آمده است:

مرکز کنترل به شما امکان می دهد بدانید کدام برنامه ها به میکروفون شما دسترسی دارند. و هر زمان که یک برنامه به میکروفون شما دسترسی پیدا کند، نشانگر جدید را روی صفحه نمایش خود خواهید دید.

نشانگر میکروفون نوار منو به طور خودکار با macOS Monterey فعال می شود (و در حال حاضر غیرفعال نمی شود)، در اینجا به نظر می رسد:

روی Control Center در نوار منو (دو سیلندر) کلیک کنید تا ببینید کدام برنامه(ها) از میکروفون استفاده می کنند:

نحوه سفارشی سازی و استفاده از ویژگی های حریم خصوصی Mac - میکروفون نشانگر در نوار منو

همچنین می‌توانید کنترل کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند به میکروفون، دوربین و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. با رفتن به System Preferences > Security & Privacy.

حفاظت از حریم خصوصی ایمیل

این ویژگی همچنین به طور پیش فرض در macOS Monterey فعال است و ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی ارزشمندی را ارائه می دهد. در اینجا نحوه توصیف اپل آن است:

حفاظت از حریم خصوصی ایمیل آدرس IP شما را پنهان می کند، بنابراین فرستندگان نمی توانند آن را به سایر فعالیت های آنلاین شما مرتبط کنند یا مکان شما را تعیین کنند. و مانع از آن می شود که فرستنده ببیند ایمیل آنها را باز کرده اید یا نه.

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از محافظت از حریم خصوصی ایمیل، باید از برنامه Mail Apple استفاده کنید.

ایمیل من را مخفی کنید

Hide My Email به عنوان بخشی از ویژگی های جدید iCloud+ در دسترس است که با هر یک از طرح های پولی iCloud باز می شوند.

این افزونه «ورود با اپل» است که برای اولین بار در سال 2019 وارد شد و اکنون جنبه حفظ حریم خصوصی ایمیل به عنوان یک ویژگی مستقل ارائه شده است.

برای استفاده از Hide My Email در macOS Monterey:

  • بازکردن تنظیمات سیستم در مک شما
  • را کلیک کنید شناسه اپل در گوشه سمت راست بالا، سپس انتخاب کنید iCloud در سمت چپ
  • در کنار ایمیل من را مخفی کنیدانتخاب کنید انتخاب
  • اکنون می توانید نام مستعار ایمیل موجودی که استفاده کرده اید را ببینید یا نام مستعار جدیدی ایجاد کنید
  • برای ایجاد نام مستعار ایمیل جدید، روی نماد + در پایین سمت چپ کلیک کنید
  • علاوه بر برچسب زدن به هر نام مستعار، می توانید یک یادداشت نیز به آنها اضافه کنید
نحوه سفارشی سازی و استفاده از ویژگی های حریم خصوصی Mac - پنهان کردن ایمیل من

رله خصوصی iCloud

این ویژگی حریم خصوصی Mac یکی دیگر از انحصاری های iCloud+ است، بنابراین باید در یک طرح پولی مشترک شوید. رله خصوصی iCloud – هنوز در نسخه بتا – با VPN متفاوت است زیرا ترافیک وب شما از دو رله عبور می کند. این بدان معناست که حتی اپل هم نمی داند شما کی هستید و از چه سایت هایی بازدید می کنید.

با این حال، iCloud Private Relay برای جعل موقعیت مکانی شما برای دور زدن محدودیت‌ها برای مواردی مانند پخش ویدیو کار نمی‌کند.

به گفته اپل، مرور با iCloud Private Relay چگونه کار می کند:

سپس تمام درخواست‌های کاربر از طریق دو رله اینترنتی جداگانه منتقل می‌شوند. اولی یک آدرس IP ناشناس به کاربر اختصاص می دهد که با منطقه او مطابقت دارد اما با مکان واقعی او مطابقت ندارد. دوم آدرس وب را که می خواهند از آن بازدید کنند رمزگشایی می کند و آنها را به مقصد ارسال می کند. این تفکیک اطلاعات از حریم خصوصی کاربر محافظت می کند زیرا هیچ نهاد واحدی نمی تواند شناسایی کند که کاربر کیست و از چه سایت هایی بازدید می کند.

و در اینجا نحوه فعال کردن آن آمده است:

  • بازکردن تنظیمات سیستم
  • را کلیک کنید شناسه اپل در بالا
  • برای انتخاب iCloud به سمت چپ
  • حال بر روی آن کلیک کنید چک باکس iCloud Private Relay (طرح iCloud پولی مورد نیاز است)
  • برای غیرفعال کردن عملکرد به اینجا برگردید
نحوه سفارشی سازی و استفاده از ویژگی های حریم خصوصی Mac - iCloud Private Relay

نکته ای را که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی iCloud Private Relay فعال است، وب سایت ها یا سرویس ها ممکن است دسترسی را مسدود کنند. همچنین، برخی از کاربران با این ویژگی مرور آهسته را تجربه کردند، بنابراین ممکن است چیزی نباشد که بخواهید همیشه از آن استفاده کنید.

9to5Mac توسط شما ارائه شده است استادیوم مک. با آسان تر به M1 مهاجرت کنید Orka و MacStadium. ماشین‌های مجازی macOS را با Kubernetes در یک خوشه ترکیبی از Mac M1 و Intel هماهنگ کنید. پیش نمایش فنی را تماشا کنید و ثبت نام یک شرکت کننده بتا باشید

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی