نقشه راه اپل برای انتقال تولید به خارج از چین

بر اساس بررسی های اخیر زنجیره تامین، در اینجا چیزی است که کو پیش بینی می کند…

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، امروز با او صحبت کرد چند پیش بینی جدید در مورد اینکه چگونه اپل می تواند به کاهش اتکای خود به چین ادامه دهد. به گفته کو، اپل در پاسخ به «روند جهانی‌زدایی» در حال تعدیل «استراتژی مدیریت زنجیره تأمین» است.

اپل از زوایای مختلف تحت فشار قرار گرفته است تا وابستگی خود به چین را کاهش دهد. اتکای این شرکت به چین به‌عنوان نقطه ضعف اصلی در زنجیره تامین آن به‌ویژه در بحبوحه قرنطینه‌های COVID و تنش‌های ژئوپلیتیکی دیده می‌شود. اپل همچنین به دلیل نزدیک شدن به مقامات چینی در مورد معاملات مخفی و سرمایه گذاری در اقتصاد چین مورد انتقاد قرار گرفته است.

این تغییرات شامل انتقال بیشتر تولید آیفون به هند و همچنین انتقال بیشتر تولید و مونتاژ مک بوک به تایلند است. اگرچه این حرکت ها سال ها طول می کشد، کو می گوید بازار ایالات متحده می تواند در عرض 3 تا 5 سال به طور کامل توسط سایت های مونتاژ غیر چینی تامین شود:

  • طبق برنامه اپل، گروه تاتا هند ممکن است در آینده با Pegatron یا Wistron همکاری کند تا تجارت مونتاژ آیفون را گسترش دهد. بیش از 80 درصد از آیفون های ساخت هند (توسط فاکسکان) در حال حاضر برای پاسخگویی به تقاضای داخلی ساخته شده اند.
  • همکاری بالقوه Tata Group و Pegatron یا Wistron ممکن است افزایش نسبت تولید آیفون غیر چینی را تسریع بخشد.
  • سایت اصلی تولید مک بوک در خارج از چین در آینده می تواند تایلند باشد. همه مک بوک ها در حال حاضر از سایت های تولید واقع در چین مونتاژ می شوند.
  • در میان مدت (در عرض 3 تا 5 سال)، حداقل بازار ایالات متحده (حدود 25 تا 30٪ از محموله های جهانی) می تواند توسط سایت های مونتاژ واقع در خارج از چین تامین شود تا اثرات احتمالی خطرات سیاسی کاهش یابد (مانند تعرفه های ایالات متحده و چین). ).
  • دراز مدت:
    • بازارهای غیر چینی توسط سایت های مونتاژ واقع در خارج از چین تامین می شود، در حالی که بازار چین توسط سایت های مونتاژ واقع در چین تامین می شود.
    • اسمبلرها می توانند NPI (معرفی محصول جدید) را در چین و خارج از چین انجام دهند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.




[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی