ویدیو بررسی و جعبه گشایی آیفون 14 پرو مکس کارینت

مانند مدل‌های آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای نمایشگرهای Super Retina XDR OLED هستند. و این موضوع سبب می شود تا این سری از ایفون ها تا عمق 6 متری برای مدت زمان 30 دقیقه در برابر آب مقاوم شوند. حسگر اصلی آیفون 14 پرو، طبق گفته اپل، 65 درصد بزرگ‌تر از آیفون 13 پرو است. آیفون 14 بدیهی است که سیستم عامل iOS دارد و طبیعتا با جدیدترین نسخه یعنی iOS 16 راهی بازار می‌شود؛ اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد سیاست اپل است. از امکانات جدید این آپدیت می‌توان به شخصی سازی نوار اعلانات، والپیپرهای جدید و تشخیص سوژه و جدا کردن آن از پس زمینه اشاره کرد. اپل ترجیح داده است طراحی دلپسند فعلی گوشی‌های آیفون را که بسیاری آن را یادآور مدل‌های دوران استیور جابز می‌دانند در آیفون 14 نیز حفظ کند.

  • طبق بررسی­های صورت گرفته، این گوشی با افزایش قیمت نسبتاً کم، پیشرفت­های خوبی داشته و ارزش خرید بالایی دارد.
  • طبق شایعات، انتظار می‌­رودآیفون 14از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون 13 نداشته‌باشد.
  • سپس بین ۷ تا ۱۰ روز پس از معرفی این دستگاه‌ها اپل گوشی‌های هوشمند جدید خود را به بازار جهانی عرضه خواهد کرد.
  • طبق ادعای شرکت کوپرتینویی آیفون 14 تا 20 ساعت ویدیو و 80 ساعت پخش صدا و موسیقی دوام می‌آورد؛ برخلاف آیفون 13 که 19 ساعت ویدیو و 75 ساعت موزیک می‌توانست پخش کند.

ناگفته نماند که تغییرات دوربین آیفون 14 به همین‌جا ختم نمی‌شود و اپل با ارتقای دوربین سلفی هر چهار مدل سعی کرده دل علاقمندان به عکس‌های سلفی را به‌دست آورد. این اولین باری است که دوربین سلفی آیفون از قابلیت فوکوس خودکار بهره‌مند می‌شود. دو مدل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هر دو دارای یک گزینه برای انتخاب حافظه هستند و این گزینه از حافظه 9to5mac داخلی یک ترابایتی بهره می‌برد. جالب است بدانید شایعه‌هایی مبنی بر دو ترابایتی بودن حافظه داخلی سری گران قیمت آیفون 14 منتشر شده و در صورت صحت داشتن این خبر توجه کاربران بسیاری به پرچمداران جدید اپل جلب خواهد شد. شایعه‌هایی در رابطه با افزایش قیمت مدل‌های پرو و پرو مکس وجود دارد و بر اساس آن‌ها قیمت پرچمداران این نسل افزایش خواهد یافت.

از نظر فیلمبرداری کدام نسخه 14 ارزش خرید بیشتری دارد یا نسخه 13؟

با این حال پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامدند و خوشبختانه افزایش قیمت مورد انتظار هرگز محقق نشد. قیمت آیفون 14 پرو همچنان در نسخه پایه همان 999 دلار است و آیفون 14 پرو مکس پایه نیز 1099 دلار قیمت دارد؛ یعنی دقیقا همان قیمتی که برای آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس داشتیم. البته هنوز هم این قیمت‌ها به هیچ وجه ارزان نیستند، اما با آنچه انتظار دارید برای یک گوشی حرفه‌ای و بالارده بپردازید، مطابقت دارند. مهم‌تر این که ارزش ارتقای گوشی به آیفون 14 پرو و پرو مکس همچنان حفظ شده و حتی اگر بخواهید نسخه ارزان‌تر آیفون 14 معمولی را بخرید، صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌های خود خواهید داشت. عملکرد سریع و روانی که کاربران آیفون از آن لذت می‌برند، همچنان ادامه خواهد داشت. پردازشگر گرافیکی و موتورهای عصبی نیز در اینجا شامل بهبودهایی شده‌اند.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 11UE ؛ غول پردازشی از نسل جدید

همچنین قرار است قابلیت دیگری به نام pro motion به آیفون 14 اضافه شود و تجربه­ای جدید را برای کاربران به ارمغان آورد. شایعه دیگری که در مورد این گوشی جدید اپل وجود دارد، اتصال ماهواره­ای است. البته گویا این اتصال تنها مختص پیام­های اضطراری باشد و امکان مکالمه و دیتا بر بستر ماهواره وجود ندارد. در آیفون ۱۴ پرو مکس متوجه شدیم که می‌توانید با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه ویدئوهای سینماتیک ثبت کنید.

در حال حاضر گوشی‌های پرچمدار از نرخ تازه سازی ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برند، اما اپل برای تشویق کاربران خود برای خرید نسخه‌های گران قیمت همچنان از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی در نسخه‌های استاندارد استفاده می‌کند. کمپانی اپل از سال ۲۰۲۰ تا به امروز سری پرچمدار خود را با چهار عضو به بازار عرضه می‌کند. سه مدل از این چهار دستگاه توانست توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند؛ زیرا نسل قبلی نیز از سه مدل محبوب بهره‌مند بود. گوشی جدیدی که در سری آیفون 12 و آیفون 13 قرار گرفت از نمایشگر کوچکی پشتیبانی می‌کند. همان طور که در ویدئو می‌بینید، عملکرد لنز اولتراواید هر دو نیز بی‌نظیرست، اما اگر مواردی مثل داینامیک رنج و ثبت جزئیات را در نظر بگیریم گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به مراتب عملکرد بهتری دارد. سال گذشته اپل قابلیت فیلمبرداری Cinematic Mode را معرفی کرد که با بهره‌گیری از آن، پس‌زمینه‌ی سوژه به زیبایی مات می‌شود.