تمام چیزی که از آیفون ۱۴ اپل می دانیم ؛ بررسی تمامی اطلاعات موجود آیکلاریفاید

شاید بتوان حذف مدل مینی را یکی از مهم‌ترین تغییرها در سری جدید گوشی‌های آیفون دانست که جای خالی آن با آیفون 14 پر شده و درعوض، مدل جدیدی به نام آیفون 14 پلاس به خانواده‌ی گوشی‌های اپل اضافه شده است. شرکت اپل یک سیستم دوربین کاملاً جدید برای آیفون 14 پرو و پرو مکس تدارک دیده است. این سیستم دوربین شامل اولین دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده شده در آیفون می‌شود. البته این سنسور در مواقع عادی، با ادغام 4 در 1 پیکسل‌ها تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد. علاوه بر آن، دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض را نباید از قلم بیندازیم.

  • در قسمت دوربین‌های پشت حسگر LiDAR هم مشاهده می‌شود که برای اسکن‌های سه‌بعدی و کمک به عکاسی بهتر در نور کم به کار می‌رود.
  • آیفون 14 پرو بهترین عملکرد شرکت اپل در زمینه تراشه، دوربین، صفحه نمایش و خلاقیت را به نمایش می‌گذارد.
  • اپل همچنان نشان داده که یکی از بهترین دوربین‌ها را روی گوشی‌های خودش استفاده می‌کند.
  • شایعات و حدس و گمان های متعددی درباره قیمت آیفون پرومکس نیز وجود دارد.
  • پنل جلویی دستخوش تغییر شده است، اکنون آیفون 13 ناچ کوچک‌تری دارد که میزان نرخ صفحه نمایش به بدنه را افزایش می‌دهد.

مشابه این اقدام در نسخه‌های قبلی پرچمداران اپل مثل iPhone 13 و iPhone 12 مشاهده شده است. همچنین دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا ظاهر استوانه‌ای نخواهند داشت و ظاهر آن‌ها گرد می‌شود. این موضوع می‌تواند یاد آور iPhone 5S باشد که از دکمه‌های گردی برای کم و زیاد کردن صدا پشتیبانی می‌کرد.

مقایسه دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مکس + ویدیو

گوشی هوشمند اپل iPhone 14 همانند نسخه 13 از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کند با این تفاوت که 6 گیگابایت رم دارد. دوربین اصلی آیفون 14 سنسوری 12 مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/1.5 و تراکم پیکسلی بزرگ‌تر 9to5mac (1.9 میکرون) دارد. موارد ذکر شده باعث می‌شوند عکس‌ها و ویدئوهایی بهتر با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ثبت شود. همچنین حالت شب نیز به دلیل جذب دو برابری نور از محیط با افزایش کیفیت روبه‌رو شده است.

نگاهی به جزئیات آیفون 14 پلاس

اگر این اتفاق رخ دهد، جهش بزرگی نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی آيفون 13 می‌باشد. با این حال مشخص نیست که حذف ناچ در تمامی مدل‌ها اعمال می‌شود یا تنها در مدل‌هایی خاص. با این حال انتظار کاربران این است که اپل دوربین سلفی را در یک سوراخ پانچ شده در قسمت چپ گوشی انتخاب کند. شرکت اپل نتوانست فروش مورد انتظار خود را از سری آيفون 12 مینی بدست بیاورد. با این حال با توجه به انتقاداتی که به این شرکت وارد شد، سری آیفون 13 مینی را نیز عرضه کرد.

عکاسی در شب با آیفون ۱۴ پرو مکس:

در حال حاضر قدرتمندترین آیفون‌های موجود در بازار از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برند، اما گفته می‌شود این کمپانی دو نسخه گران قیمت از سری آیفون 14 را به رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهد کرد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش معادل ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است و بر این اساس رنگ‌ها طبیعی‌تر نمایش داده می‌شوند. این موضوع بر طبیعی بودن صفحه نمایش و با کیفیت بودن تصاویر بسیار موثر خواهد بود. طبق گفته‌های یانگ نسخه پرو از مشخصات نمایشگر مشابه بهره می‌برد، اما نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. نرخ تازه سازی متغیر باعث می‌شود تا مصرف باتری توسط دستگاه کاهش پیدا کند و به همین دلیل پرچمداران اپل از چنین فناوری استفاده می‌کنند.