پیش از CarPlay، اپل پیش‌نمایش «iOS in the car» را با طراحی بسیار متفاوتی داشت

[ad_1]

CarPlay از یک گزینه ارتقاء طاقچه به یک ویژگی استاندارد رایج در اتومبیل‌های جدید تبدیل شده است، و جایگزین رابط‌های کاربری رادیویی نامرتب با طراحی بسیار آشنا برای کاربران آیفون شده است. اما قبل از اینکه اپل CarPlay را به حیات وحش معرفی کند، جهان برداشت بسیار متفاوتی را از ویژگی سرگرمی اطلاعاتی اپل با نامی متفاوت دید.

Eddy Cue پیش‌نمایش «iOS in the car» را در WWDC 2013 به‌عنوان یک ویژگی جدید در iOS 7 ارائه کرد – به‌روزرسانی نرم‌افزاری که روش طراحی نرم‌افزار آیفون و آی‌پد را تغییر داد. دموهای دقیقی از ماشین به نمایش گذاشته شد که به شما امکان می‌داد iOS را در ماشین امتحان کنید (این کار تا یک سال دیگر اتفاق نمی‌افتد)، اما Cue پیش‌نمایش iOS را در ماشین از طریق یک سری اسلاید به اشتراک گذاشت.

ادی کیو 15 دقیقه قبل از پایان سخنرانی 2 ساعته کلید زد: «اگر می‌توانستید iOS را روی نمایشگر داخلی ماشینتان نصب کنید، چه می‌شد». کیو ادامه داد: “وقتی یک تماس تلفنی برقرار می کنید، چیزی شبیه به این صدا می شود.”

“چیزی شبیه آن” درست بود. تقریباً هر تصمیم طراحی برای ویژگی اطلاعات سرگرمی قبل از ارسال یک سال بعد تغییر می کند، از جمله نام آن.

صفحه اصلی الهام گرفته از صفحه قفل آیفون با ساعت بزرگ بالای تاریخ با شبکه ای از نمادهای برنامه جایگزین می شود تا برنامه هایی مانند آیفون راه اندازی شود. آشنایی، مفهوم غیرقابل پیش بینی را شکست داد. ما همچنین نمی‌دانیم که چگونه راه‌انداز برنامه کاشی پایینی دوباره طراحی شده برای برنامه‌های اضافی مقیاس‌پذیر است.

و دکمه خانه مجازی در مرکز پایین به گوشه پایین تر حرکت می کند که از سمت راننده به راحتی قابل دسترسی است (بسته به کشور). نوار وضعیت پایین نیز به نوار وضعیت تراز راست یا چپ تغییر می کند (دوباره، وابسته به کشور)، که فقط وضعیت باتری را هنگام استفاده از ویژگی از طریق اتصال بی سیم نشان می دهد.

ارائه مختصر iOS داخل خودرو شامل تعدادی انیمیشن صیقلی بود، اما بیشتر نمایش اسلایدی از مفاهیم طراحی برای برنامه هایی بود که قبل از ارسال تکامل می یافتند.

در اینجا مقایسه ای از آنچه اپل نشان داد در مقابل آنچه در سال بعد عرضه شد آورده شده است:

به طور طبیعی، این توسعه دهنده استیون تروتون اسمیت بود که برای اولین بار رابط کاربری کاملاً متفاوت “iOS در ماشین” را قبل از عرضه واقعی کشف کرد. STS صفحه اصلی جدید و برنامه Maps را در اواخر ژانویه 2014 کشف کرد که به طراحی مجدد گسترده‌تر این ویژگی اشاره دارد.

چند هفته بعد، اپل اعلام کرد که “iOS in the car” به عنوان “CarPlay” جمع و جورتر که امروز می شناسیم – با پیوستن به فناوری نمایش نمایشگر خواهر، AirPlay – با خودروهای جدیدی که از اینجا با CarPlay عرضه می شوند، تغییر نام خواهد داد. عرضه به طرز دردناکی برای شروع آهسته بود، اما امروز CarPlay حداقل در برخی از مدل‌ها در برخی از تریم‌های تقریباً هر برند خودرویی بزرگ موجود است.

تولیدکنندگان نمایشگر خودرو پس از فروش شروع به کار کردند پیشگام در اواخر سال 2014، CarPlay را به‌عنوان ارتقاء خودرویی که قبلاً دارید، ارائه کرد. این کار، CarPlay را برای مصرف‌کنندگان بسیار قابل دسترس‌تر کرد، زیرا تنها چند خودرو با CarPlay به‌عنوان آپشن وجود داشت و خرید خودروی جدید گران است.

CarPlay از پیش تنظیم شده دارای مزایایی مانند خاموش کردن فن های تهویه مطبوع هنگام استفاده از سیری برای بهبود دیکته بود، اما تجربه CarPlay پس از فروش برای ما کافی بود تا بتوانیم تجربه CarPlay موجود در سال 2014 را بررسی کنیم.

طراحی CarPlay از زمان عرضه تغییرات زیادی داشته است. تا چند ماه دیگر، انتظار می‌رود شاهد به‌روزرسانی‌های شایعه شده برای تجربه CarPlay باشیم که در ابتدا برای iOS 12 برنامه‌ریزی شده بود، تغییری که می‌تواند به معنای تغییرات بیشتر در طراحی باشد.

اما هیچ تغییری در طراحی به اندازه تغییری که بین iOS در خودرو اعلام شد در WWDC 2013 و ارائه CarPlay در iOS 7.1 چشمگیر نبوده است.

داستان های مرتبط:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی