چهار ویژگی مخفی سلامت اپل واچ که از آنها استفاده نمی کنید

[ad_1]

فراتر از توانایی اپل واچ برای ردیابی فعالیت‌های اساسی مانند گام‌ها و ورزش، ویژگی‌های پیچیده‌تر مانند ECG، هشدارهای ضربان قلب بالا/پایین، و تشخیص سقوط ارزش زیادی دارد و توجه عموم را به خود جلب کرده است. اما با پرواز زیر رادار، اپل واچ چندین قابلیت مهم و کمتر شناخته شده دارد که همه چیز را از سلامت کلی فعلی تا آینده، احتمال مرگ و میزان متابولیسم پایه شما اندازه گیری می کند. بیایید به چهار ویژگی سلامتی پنهان اپل واچ که احتمالاً از آنها استفاده نمی کنید نگاهی بیاندازیم.

چهار ویژگی سلامتی پنهان اپل واچ

حداکثر VO2

ردیابی حداکثر VO2 روشن است ساعت اپل به دو دلیل پنهان است. اول از همه، حتی اگر متریک را جستجو کنید، به طور پیش فرض غیرفعال است و در watchOS/iOS نام دیگری دارد: Cardio Fitness.

دوم، پس از فعال شدن، خواندن حداکثر VO2/Cardio Fitness فقط با اپل واچ در هنگام پیاده روی، پیاده روی یا دویدن در فضای باز ضبط می شود (به طور خاص آنهایی را از برنامه Workout Apple Watch انتخاب کنید).

در حالی که تعداد قرائت حداکثر VO2 را کمتر دریافت خواهید کرد، زیرا آنها فقط برای سه نوع تمرین اندازه گیری می شوند، این یک ویژگی عالی برای تنظیم است.

علاوه بر کمک به درک تناسب اندام قلبی تنفسی، تحقیقات نشان می دهد که VO2 max یک شاخص خوب برای سلامت کلی است و سلامت بلند مدت را پیش بینی می کند. راهنمای کامل ما در مورد تنظیم و استفاده از VO2 max را بررسی کنید:

تنوع ضربان قلب

تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) به طور خودکار توسط اپل واچ ثبت می شود، اما در برنامه اصلی ضربان قلب دستگاه پوشیدنی قابل مشاهده نیست. برای دیدن آن، باید به برنامه سلامت آیفون > مرور > قلب بروید.

HRV چیست؟ این معیار چگونگی تغییر فاصله زمانی بین ضربان‌های قلب است که در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود – به ویژه این معیاری است که تغییرات زیادی دارد، بنابراین مهم است که به روندهای گسترده نگاه کنید، نه اعداد روزانه.

HRV توسط بسیاری در زمینه پزشکی به عنوان یک شاخص قدرتمند نه تنها سلامت کلی فعلی و انعطاف پذیری قلب و بدن، بلکه پیش بینی کننده قوی مرگ و میر در آینده است.

HRV همچنین اغلب به عنوان سیگنالی برای دانستن زمانی که بدن برای ورزش یا استراحت آماده است استفاده می شود. همه اینها به دلیل HRV است که نشان می دهد قلب چقدر به سیستم عصبی خودمختار ما حساس است.

بازیابی ضربان قلب

بازیابی ضربان قلب کمی کمتر از HRV پنهان است زیرا پس از پیگیری تمرین به طور خودکار در Apple Watch و iPhone نشان داده می شود.

اما به چه معنا است؟ مانند HRV، بازیابی ضربان قلب می تواند سلامت قلب را با نحوه گوش دادن به سیستم عصبی خودمختار نشان دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که بهبود غیرطبیعی ضربان قلب پیش‌بینی‌کننده قوی دو برابر احتمال مرگ در عرض شش سال است.

میزان متابولیسم پایه

اپل واچ کالری‌های فعال سوزانده شده را به‌طور برجسته نشان می‌دهد، اما در مورد کالری‌های غیرفعال که به عنوان نرخ متابولیسم پایه شما نیز شناخته می‌شود، چطور؟

اگرچه اپل واچ این را ردیابی می کند، اما در پوشیدنی قابل مشاهده نیست، باید به برنامه Health در آیفون بروید و کمی ریاضیات را انجام دهید.

درک کالری سوزاندن غیرفعال / میزان متابولیسم پایه شما ارزشمند است زیرا می تواند تأثیر افزایش توده عضلانی را به شما نشان دهد (عضله بیشتر = کالری غیرفعال سوزانده شده بیشتر). و البته اگر به دنبال کمبود کالری یا مازاد کالری هستید، درک مقدار غذای مصرفی نیز ضروری است.

و اگر می خواهید به درک متابولیسم زمان واقعی خود عمیق تر بروید، توصیه می کنم Lumen’s را بررسی کنید آنالایزر متابولیک جیبی (بازبینی شده) که با Apple Health کار می کند.

آیا از برخی یا همه این ویژگی های پیشرفته اپل واچ استفاده کرده اید؟ یا نمی توانید صبر کنید تا آنها را امتحان کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی